لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش مناسب اتاق کودک چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های فرش عروسکی و کودک کاشان - راهنمای خرید مستقیم فرش کودک و عروسکی کاشان از کارخانه - فرش فانتزی و مدرن

یکی از انواع فرش فانتزی و مدرن کاشان که در سال های اخیر با استقبال زیادی روبرو شده است فرش کودک و عروسکی ماشینی است. دکوراسیون اتاق کودک غالبا برای خانواده های ایرانی اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل است که قبل از به دنیا آمدن کودک ابتدا وسایل و دکوراسیون اتاق کودک را خرید می کنند. طبیعتا یکی از مهم ترین بخش های هر دکوراسیون نیز فرش است. خصوصا در اتاق کودک که فرش از نظر روانشناسی و سازگاری با روحیه کودکان دلبند شما اهمیت بیش تری پیدا می کند. فرش از وسایلی است که مدام در چشم است. به همین دلیل در جلوه هر دکوراسیون هم از نظر دیداری و هم از نظر روحی به صورت مستقیم تاثیر گذار است. در ادامه متن در قالی کاشان به بررسی این فرش های ماشینی پرداخته و ویژگی های اساسی یک فرش مناسب اتاق کودک خوب را بیان می کنیم.

فرش کودک چیست؟ فرش کودک چه ویژگی هایی دارد؟

فرش کودک و عروسکی کاشان همان طور که در مقالات و مطالب پیشین نیز گفته شد از نظر دسته بندی انواع فرش ماشینی یک گونه خاص بافت نیست و می تواند با شانه و تراکم های مختلف و همچنین با انواع جنس تولید شود. اما از نظر طرح و نقشه می توان گفت که این فرش در گروه فرش های فانتزی و مدرن کاشان قرار می گیرد. این دسته از فرش های فانتزی برای استفاده در اتاق کودک یا فضاهای این چنینی طراحی و بافت میشوند. به همین خاطر ویژگی های خاصی دارند که در سایر فرش های ماشینی دیده نمی شود. در ادامه چند مورد از این ویژگی ها را با هم بررسی می کنیم.

فرش کودک ، بافت نرم و لطیف

یکی از مهم ترین ویژگی های فرش مناسب اتاق کودک بافت و خاب یا ضخامت آن است که باید نرم و لطیف است. فرش اتاق کودک باید ضخامت بالایی داشته باشد و بافت نرم آن به راحتی حس شود. در فرش های عروسکی و کودک کاشان این ویژگی در نظر گرفته شده است. از آن جا که کودکان به نشستن چندان علاقه ای ندارند فرش اتاق کودک باید فضایی مناسب برای بازی کودکان فراهم کند. بیش تر فرش های کودک کاشان فرشهای بافت فریز هیت ست، فرش 500 شانه و فرش 700 شانه تراکم 2550 هستند.

فرشهای فریز هیت ست به دلیل استفاده از نخ های ضخیم و در عین حال لطیف و همچنین ارتفاع نخ مناسب، از کیفیت و شرایط مناسبی برای تولید فرش کودک برخوردارند. فرش 700 شانه کاشان به ضخامت بالا و خاب بلند در بین فرش های ماشینی معروف است. ضخامت فرش 700 شانه حدود 10 میلی متر است. فرش کودک 700 شانه کاشان به اصطلاح پاخور بسیار مناسبی نیز دارد. و البته کاملا بدیهی است که فرشهای 500 شانه و فریز (که معمولا 320 تا 350 شانه هستند) از نظر هزینه نسبت به فرش 700 شانه مقرون به صرفه تر هستند.

فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش 700 شانه عروسکی طرح باب اسفنجی کاشان
      فرش کودک کاشان طرح باب اسفنجی

فرش کودک ، عدم پرزدهی و ایجاد حساسیت

از دیگر ویژگی های بسیار مهم فرش مناسب اتاق کودک و عروسکی کاشان عدم پرز دهی است. در بافت فرش کودک از الیاف پلی استر و پلی اوژن مدرن استفاده می شود. این نوع نخ چندین خصوصیت کلیدی دارد که سبب شده در فرش کودک استفاده شود. فرش کودک با الیاف هیت ست شده بافته می شود. به همین دلیل برخلاف سایر فرش های ماشینی مشکل پرزدهی ندارد. کودکان تازه متولد شده نسبت به افراد بزرگ سال بدنی فوق العاده حساس تر دارند. از این رو در صورت پرز دهی فرش ممکن است دچار مشکلات جسمی شوند. عدم پرزدهی فرش سبب می شود فرش کودک کاشان ضد حساسیت و آلرژی باشد. الیاف استفاده شده در فرش کودک کاشان شست و شوی بسیار آسانی نیز دارند. فرش اتاق کودک معمولا به سرعت کثیف می شود پس باید جابجایی و شست و وشوی آن نیز راحت باشد.

فرش کودک، طرح های متنوع و رنگ های خاص

فرش عروسکی و کودک کاشان برای انواع سلیقه ها بافت می شود و دارای طرح های سبیار متنوعی است. در فرش های کودک از طرح هایی بسیار جذاب و کودکانه استفاده می شود تا کودکان به خوبی با ظاهر این فرش ها ارتبارط برقرار کنند. فرش های کودک کاشان به فرش های عروسکی و کارتونی نیز معروف هستند. طرح های متنوع استفاده شده در فرش کودک برای استفاده در هر فضایی مناسب هستند.

فرش پسرانه کودک و فرش دخترانه کودک با رنگ های بسیار گرم و شاد طراحی می شوند. زیبایی این رنگ ها به خاطر براق بودن الیاف فرش دوچندان شده است.کودکان با رنگ ها به سرعت ارتباط برقرار می کنند. به همین دلیل فرش مناسب اتاق کودک باید رنگ بندی شاد و انرژی بخش داشته باشد. البته برخی از فرش های عروسکی و کودک رنگ بندی سرد و خنثی مانند آبی دارند. این رنگ های سرد سبب ایجاد حس آرامش در فضا می شوند.

فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش 700 شانه طرح پرنسس کوچولو زمینه صورتی کاشان
     فرش کودک کاشان طرح پرنسس کوچولو

فرش کودک، ابعاد  و اشکال مختلف

فرش های کودک و عروسکی کاشان در ابعاد متنوعی مانند فرش ( قالیچه ) 4 متری، فرش 6 متری، فرش 9 متری، فرش 12 متری و سایز های سفارشی بافته می شوند. هم چنین از نظر قالب نیز فرش کودک در شکل های مختلف مانند بیضی، دایره، مربع، قلب، پروانه و … بافته می شوند.

نحوه انتخاب فرش اتاق کودک پسرانه و دخترانه

برای خرید فرش اتاق کودک پسرانه، علاوه بر توجه به فاکتورهای ایمنی، سلامت، ضد آلرژی بودن فرش و زیبایی،سبک فرش مانند فرش مدرن، حتما به علاقه فرزند خودتان توجه داشته باشید. همچنین با توجه به اینکه در حال حاضر فرش‌های اتاق کودک در شکل و طرح‌های مختلف تولد شده، انتخاب گزینه مناسب را برای شما راحت‌تر می‌کند.

برای خرید فرش اتاق کودک پسرانه طرح‌های مختلف کارتونی مانند طرح‌های ماشین، شخصیت‌های کارتونی پسرانه و حیوانات وجود دارد. همچنین رنگ‌های متنوع شامل قرمز و آبی گزینه‌هایی هستند که خرید فرش جذاب برای این فضا را امکان‌پذیر می‌کند.

برای انتخاب و خرید فرش اتاق کودک دخترانه نیز می‌توانید به سراغ رنگ‌های صورتی، زرد، سبز و نارنجی بروید. همچنین از فرش‌هایی با طرح‌های دخترانه و عروسکی کمک بگیرید. برای زیباتر شدن دکوراسیون اتاق نیز بهتر است طرح  و رنگ فرش با سایر المان‌های اتاق مانند تخت، کمد و پرده‌ها هارمونی و تطابق داشته باشد.

در حالت کلی توصیه کارشناسان این است که فرش مناسب اتاق کودک باید دارای بافتی نرم و منعطف باشد. همچنین نرمی و لطافت این فرش نباید بیش‌ازحد زیاد باشد و بهترین گزینه، فرشی با متریال نرم و در عین حال محکم است.

در حال حاضر فرش‌های اتاق کودک دارای دو نوع الیاف مصنوعی و طبیعی هستند و انتخاب هر دو گزینه برای این فضا مناسب است؛ البته فراموش نکنید که به سراغ محصولی باکیفیت بروید. فرش‌های با الیاف طبیعی دارای متریال طبیعی مانند پشم هستند و به همین دلیل در تابستان و زمستان، بهترین فرش برای اتاق کودک محسوب می‌شوند.

نکات مهم برای خرید فرش اتاق کودک

  • برای خردی فرش کودک حتما گزینه‌ای را انتخاب کنید که برای کودک شما جذاب باشد. انتخاب رنگی شاد می‌تواند جذابیت بیشتری برای کودک داشته باشد؛ اما در عین حال احتمال لکه و آلودگی آن افزایش پیدا می‌کند. 
  • یکی از اشتباهات در خرید فرش مناسب اتاق کودک این است که ابعاد فرش را کوچک‌تر از حد معمول در نظر می‌گیرند. توجه داشته باشید که در کنار زیباتر کردن دکوراسیون، امنیت کودک شما در اولویت قرار دارد. به همین دلیل فرشی انتخاب کنید که به‌طور کامل تمام فضای اتاق و قسمت‌های خطرآفرین برای کودک را بپوشاند.
  • در هنگام خرید فرش کودک، از فرزند خودتان هم نظرخواهی کنید. آن‌ها قرار است بیشتر وقت خود را در این اتاق صرف کنند و به همین دلیل سلیقه و علاقه آن‌ها در انتخاب فرش اهمیت زیادی دارد.
  • بهتر است برای فضای اتاق کودک فرشی با بافت درشت و پرزهای بلند نخرید. این فرش‌ها با الیاف و پرزهای بلند خود، مکان مناسبی برای نفوذ مانده غذا و آلودگی‌های مختلف هستند. همین مسئله می‌تواند برای سلامتی تنفسی و پوستی کودک شما خطرآفرین باشد. بهتر است فرش دارای پرزهای کوتاه باشد تا به‌راحتی بتوانید آن را تمیز کنید.
  • نرمی و سفتی فرش اتاق کودک نیز اهمیت زیادی دارد. اگرچه لطافت فرش مهم است، اما نباید بیش از اندازه نرم باشد؛ زیرا احتمال خطر در هنگام راه رفتن و بازی برای کودک وجود دارد. بنابراین فرشی با ضخامت مناسب که امکان راه رفتن و بازی راحت‌تر را برای کودک فراهم کند، گزینه بهتری محسوب می‌شود. علاوه بر آن، جنب‌وجوش و بازی زیاد کودکان نیز می‌تواند به الیاف فرش نرم آسیب وارد کند و عمر مفید آن‌ها را کاهش دهد، در حالی که فرش با الیاف سفت چنین مشکلی ندارد.

خرید فرش مناسب اتاق کودک و فرش عروسکی کاشان مستقیم از کارخانه فرش 

برای خرید فرش کودک کاشان با بهترین کیفیت و قیمت ارزان فروشگاه قالی کاشان بهترین گزینه خواهد بود. فرش های ماشینی کاشان در فروشگاه قالی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان قابل خرید است. خرید مستقیم از کارخانه در کنار ارسال رایگان فرش سبب شده قیمت فرش در مجموعه قالی کاشان ارزان تر از سایر فروشگاه ها باشد. از مزایای دیگر خرید اینترنتی فرش کودک کاشان دریاف ضمانت نامه 10 ساله کیفیت فرش است. از این رو خریداران در مورد کیفیت بالای فرش نیز دغدغه ای نخواهند داشت.

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button