لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

چگونه از لیز خوردن فرش جلوگیری کنیم ؟

چگونه از لیز خوردن فرش جلوگیری کنیم ؟

چگونه می توانیم از لیز خوردن فرش جلوگیری کنیم ؟ لیز نخوردن فرش یکی از نکات حائز اهمیت خانه است . خصوصا” زمانی که در خانه افراد سالمند یا کودک در خانه زندگی می کنند. حتما” برای شما نیز پیش آمده که موقع نشستن روی فرش یا پا گذاشتن روی آن ، فرش لیز خورده و خاطر شما را آزرده ساخته است .

اما راه حل چیست ؟

یکی از عوامل جلوگیری از لیز خوردن فرش ، وجود نوار های چرمی دوخته شده دور فرش ( در قسمت پشت فرش ) است که توسط شرکت بافنده به فرش متصل می گردد. از دیگر دلایل لیز نخوردن فرش ،جنس فرش بافته شده با نخ اکرلیک است . فرش هایی با نخ اکرلیک از ثبات خوبی برخوردار هستند .

حال اگر فرش ما هیچ یک از خصوصیات بالا را نداشت چکار کنیم ؟

در این جا سه روش برای جلوگیری از لیز خوردن فرش به شما پیشنهاد می کنیم :

1. استفاده از پد سرعت گیر در زیر فرش 

یکی دیگر از بهترین روش ها برای جلوگیری از سر خوردن استفاده از پد لغزش است. البته به یاد داشته باشید پد های لغزش موجود در بازار ایران، تنوع و جنس های بسیار  زیادی دارند که باید با توجه به جسن کف منزلتان، مناسب ترین پد لغزش را انتخاب کنید. به عنوان مثال پد هایی که برای زمنی های سرامیک، سنگ، مناسب هستند پد هایی با جنس پلاستیک و یا فومی می باشند.

به خاطر داشته باشید پد لغزشی زیر فرش باید کاملا اندازه فرش باشد. همچنین در صورتی که می خواهید پد را به فرش نیز بچسبانید، می توانید از چسب های دو طرفه مخصوص فرش استفاده کنید. پد های لغزشی می توانند از فرسودگی، پارگی، و یا اثرات مخرب دیگری که از راه رفتن زیاد روش فرش به وجود می آیند جلوگیری کنند.

 

2. قرار دادن وسایل سنگین روی فرش ( اعم از میز ، مبل ، ناهار خوری ، کنسول و غیره)

این روش یکی از روش هایی که همه افراد می توانند از آن برای جلوگیری از تکون خوردن فرش استفاده کنند. شما می توانید وسایلی که در آن محیط از آنها استفاده می کنید را مانند مبلمان، کمد، میز و…. را روی فرش قرار دهید.

به خاطر داشته باشید در صورتی که نمیخواهید خانه تان کوچک تر دیده شود، از این روش استفاده نکنید. همچنین این روش برای فرش های کوچیک مناسب نیستند.

3.استفاده از چسب های حرارتی برای ایجاد حالت استپ فرش 

در این روش می توانید برای جلوگیری از سر خوردن فرش، از چسب های حرارتی استفاده کنید. در این روش تنها کافی است دور تا دور فرش را چسب حرارتی بریزید و صبر کنید تا چسب خشک شود. سپس فرش را پهن کنید.

به خاطر داشته باشید این روش را برای فرش هایی که بافت آنها پلی استر و یا ابریشم مصنوعی است به هیچ عنوان استفاده نکنید تا آسیبی به بافت فرشتان نرسد.

 

استفاده هر یک از موارد بالا به شما کمک می کندتا از لیز خوردن فرش جلوگیری کنید . اما لازم به ذکر است که به خاطر داشته باشید وجود وسایل سنگین روی فرش به انعطاف خاب فرش ، و استفاده از چسب حرارتی به دلیل داشتن مواد شیمیایی موجود در آن به بافت فرش آسیب وارد می کنند ، و در این بین پد های سرعت گیر به دلیل داشتن جنس پلاستیک ، قابل شست و شو و قابل معاوضه بودنشان بهترین انتخاب هستند . بنابراین بهتر است برای فرش های کوچک و قالیچه ای از دو عدد و برای فرش های 6 و 9 و 12 متری از چهار عدد پد ، در گوشه های فرش استفاده کنید .
امیدواریم با خواندن این مطلب توانسته باشیم یکی از معضلات شما در خصوص فرش را حل کرده باشیم .

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button