لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

مزایا و معایب خرید فرش های اکریلیک ماشینی کاشان

قیمت خرید فرش قالی کاشان فروش فرش ماشینی اکریلیک مزایا و معایب فرش اکریلیک

فرش اکریلیک از انواع فرش ماشینی است که از الیاف مصنوعی پلی اکریلو نیتریل در نخ خاب آن استفاده می شود. فرش اکریلیک با کیفیت ترین فرش در بازار فرش ماشینی است و بیشترین تنوع در شانه و تراکم و طرح و رنگ را دارد. این فرش از لطافت و بازگشت پذیری بالایی برخوردار است و تا سال های سال بدون تغییر در ظاهر و نرمی فرش برای شما کار خواهد کرد. قیمت فرش اکریلیک نسبت به فرش ورجین و پلی استر گران تر و نسبت به فرش ویسکوز یا همان ابریشم مصنوعی ارزان تر است.

فرش اکریلیک در برابر آلودگی ، تابش نور خورشید ، و مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. فرش هایی که از جنس اکریلیک هیت ست شده اند بدون حساسیت و پرز دهی می باشند و به راحتی شستشو می شوند. این فرش ها رنگشان را از دست نمی دهند ، همچنین در برابر بید زدگی و حرارت مقاوم اند. در ادامه با قالی کاشان همراه باشید تا درباره این نوع فرش ماشینی بیشتر بدانید.

ویژگی های نخ اکریلیک

فرش اکریلیک از الیاف پلی اکریلو نیتریل در نخ خاب استفاده می کند. این ماده آلی و شیمیایی دارای چگالی کم است و می تواند جایگزین مناسبی برای پشم باشد. محلول پلیمری پلی اکریلو نیتریل پس از آن که از سوراخ های ریسنده خارج می شود ، وارد ستون هوای بسیار گرم و متحرک می شود که دمای آن حدود 230 الی 260 درجه سانتی گراد است که سبب می شود حلال تبخیر شود. پس از آن الیاف با سرعت بسیار بالا بر روی بوبین پیجیده می شوند و تحت عملیات تکمیلی و کشش لازم قرار می گیرند.

نخ اکریلیک که با استفاده از روش بالا تولید می شود دارای ویژگی های فیزیکی بسیار مناسب و ممتاز است. از آن جمله می توان به رنگ پذیری یکنواخت و ماندگاری رنگ بالا در آن اشاره کرد. مقاومت بالا در مقابل نور خورشید و مقاومت در برابر پارگی ، ساییدگی و آبرفت از دیگر خواص بسیار مطلوب نخ کریلیک است. از دیگر مزایای نخ اکریلیک که باعث شده در صنایع بسیار پیچیده حتی در صنایع نظامی هم استفاده شود، حالت ارتجاعی و بازگشت پذیری بالای آن است. علاوه بر این که این الیاف دیر کثیف می شوند و زود و آسان تمیز می شوند.

این ویژگی ها سبب شده است که نخ اکریلیک در صنعت نساجی و در لباس هایی مانند ژاکت و جوراب استفاده شود. علاوه بر این که این نخ در مواردی مثل چادر های مسافرتی که در فضای باز به کار می روند هم مصرف می شود چرا که همانطور که گفتیم ماندگاری زیادی در برابر عوامل محیطی مانند نور خورشید دارند.

مزایای فرش اکریلیک

فرش اکریلیک به فرشی گفته می شود که در نخ خاب آن از الیاف اکریلیک استفاده می کند. نخ خاب همان نخی است که در زیر پای شما قرار می گیرد و آن را لمس می کنید و بنابراین نرمی ، ماندگاری و ظاهر فرش بستگی مستقیم به جنس نخ خاب آن دارد.

با توجه به آن چه درباره ویژگی های نخ اکریلیک گفته شد، فرش اکریلیک دارای مزیت های زیادی در برابر دیگر جنس های فرش ماشینی است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

ماندگاری بالا در برابر تغییر رنگ و ظاهر

فرش اکریلیک مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ و ظاهر دارند. مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی از جمله ساییدگی ، پارگی ، سوختگی و نور آفتاب از مزایای بسیار مطلوب فرش اکریلیک است که باعث شده است به عنوان فرش با کیفیت در صنعت فرش ماشینی شناخته شود.

این با کیفیت بودن به این مفهوم است که اگر اقدام به خرید فرش اکریلیک با شانه و تراکم نسبتا مناسب بفرمایید ، می توانید سال های سال بدون تغییر در ظاهر فرش ، نخ فرش یا رنگ آن از فرش خریداری شده خود استفاده کنید ، بدون آن که از زیبایی اولیه فرش کاسته شود.

مقرون به صرفه بودن خرید فرش اکریلیک

 از نظر ظاهر و ویژگی های فیزیکی فرش اکریلیک ماشینی می تواند جایگزین مناسبی برای فرش پشم دستباف باشد . این در حالی است که قیمت فرش با این جنس بسیار ارزان تر از فرش دستباف است.

البته باید به این نکته توجه کرد که قیمت فرش اکریلیک نسبت به فرش های پلی استر و ورجین گران تر است. اما با توجه به این که به اصطلاح شریک عمر شما می شوند ، یک انتخاب مقرون به صرفه است. در حقیقت با خرید فرش اکریلیک شما یک بار برای فرش هزینه می کنید و تا سال ها خیالتان از بابت کیفیت و زیبایی آن آسوده است و احساس نیاز به خرید فرش نو و تازه نخواهید کرد. مگر این که بخواهید طرح و رنگ دیگری خریداری کنید.

علاوه بر این که فرش اکریلیک نسبت به فرش های ویسکوز یا ابریشم مصنوعی بسیار ارزان تر هستند.

نرمی و لطافت فرش اکریلیک نسبت به فرش های پلی استر

فرش اکریلیک نیبت به فرش های بر پایه پلی استر از جمله فرش BCF و ورجین نرم تر و لطیف تر است. این نرمی و لطافت نخ خاب در فرش های با شانه و تراکم بالاتر بیشتر می شود. چرا که قطر نخ در فرش های با تراکم بالاتر کمتر است و همین نازک تر شدن نخ بافته شده باعث احساس نرمی بیشتر در زیر دست شما می شود.

البته فرش های ویسکوز یا ابریشم مصنوعی نسبت به فرش های اکریلیک نرم تر و لطیف تر هستند و براق تر هم به نظر می رسند که همین ویژگی ها سبب شده است که به فرش ابریشم مصنوعی معروف شوند و قیمت گران تری هم داشته باشند.

شستشوی راحت و آسان

امروزه یکی از سوالاتی که اغلب مردم در هنگام خرید فرش ماشینی از کارشناسان ما می پرسند درباره شستشوی راحت فرش است. فرش های ماشینی با این جنس را می توان با آب و مواد شوینده به راحتی شست و شو کرد.  البته در نظر داشته باشید برای شستشوی این فرش ها باید نکاتی را رعایت کرد که در مقالات دیگر سایت به آن ها پرداخته ایم.

قابلیت برگشت پذیری بالا

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مطلوب فرش اکریلیک که سبب می شود اقبال خریداران نسبت به این نوع فرش بیشتر باشد، قابلیت برگشت پذیری بالا در این جنس فرش است. این بدان معنا است که اگر یک جسم سنگین مثل پایه مبل را بر روی آن قرار دهید ، نخ های این فرش دوباره به حالت اولیه خود بر می گردند. البته بهتر است هر 6 ماه یک بار پایه های مبل خود را جابجا کنید

اگر فرش اکریلیک با شانه و تراکم مناسب مثلا از 700 شانه به بالا را خرید کنید ، می توانید اطمینان داشته باشید که تراکم و فشردگی بالا در فرش و نیز ویژگی های جنس اکریلیک باعث می شود که نخ های فرش به اصطلاح دچار کوبیدگی نشوند و روی هم نخوابند. 

این ویژگی برگشت پذیری باعث می شود که طرح و نقش فرش و گل های فرش از هم مشخص باشند و در مرور زمان و با راه رفتن بر روی فرش نخ ها روی هم نخوابند و طرح فرش زیبایی اولیه خود را از دست ندهد. این همان ویژگی ماندگاری فرش است که در فرش های اکریلیک در حد نهایت خود است.

تنوع بالا در طرح و رنگ و شانه و تراکم

فرش اکریلیک با توجه به ویژگی های مطلوب که دارد، پرفروش ترین جنس فرش ماشینی است. به همین دلیل از لحاظ طرح و رنگ و همچنین شانه و تراکم دارای تنوع بسیار بالایی در بازار فرش ماشینی کاشان است.

فرش های با این جنس موجود در سایت قالی کاشان از فرش های 500 شانه شروع می شوند تا فرش 1500 شانه که بسیار ریزبافت و دستباف گونه هستند تولید می شوند و به فروش می رسند. البته فرش های 500 شانه و 700 شانه فروشگاه قالی کاشان در جنس های ورجین ، BCF و پلی استر هم تولید می شوند که نسبت به قیمت آن ها کیفیت بسیار خوبی دارند ، ولی ماندگاری فرش های اکریلیک در این شانه ها و تراکم ها نسبتا بیشتر است.

اغلب فرش 1200 شانه و 1500 شانه با توجه به قیمت آن ها و نیاز بازار از جنس اکریلیک هستند. این دسته از فرش های ماشینی دارای تنوع بالای طرح و رنگ هستند که با مراجعه به فروشگاه فرش قالی کاشان می توانید از این تنوع بهره مند شوید.

درست است که فرش های 700 شانه و 1200 شانه اکریلیک از نظر جنس با یکدیگر یکی هستند اما فرش 700 شانه بخاطر داشتن ارتفاع نخ خاب بیشتر نسبت فرش 1200 شانه بسیار نرم تر است . بدون شک خریداران فرش 700 شانه با این جنس احساس راحتی بیشتری روی این فرش خواهند داشت.

پرز دهی فرش اکریلیک با استفاده از فرآیند هیت ست کردن تقریبا به صفر می رسد

شاید تنها عیب فرش اکریلیک نسبت به فرش های پلی استر را می توان پرز دهی آن ها در نظر گرفت که البته با استفاده از فرآیند هیت ست کردن این پرزدهی تقریبا به صفر می رسد.

در فرش های اکریلیک بدون هیت ست کردن یا فرش هایی که این فرآیند به خوب یدر آن ها انجام نمی شود ، پرز دهی فرش نسبت به جنس های دیگر فرش بیشتر است. و همین امر ممکن است باعث ایجاد حساسیت در کودکامن یا افرادی شود که دچار آلرژی های تنفسی هستند.

دلیل آن این است که نخ اکریلیک یک نخ ریسیده شده است و به اصطلاح فیلامنت و یکسره نیست. در نخ های ریسیده شده انعکاس نور نسبت به نخ های فیلامنت کمتر است. استحکام کششی بالا ، رنگ ثابت و تمیز شدن آسان از دیگر مزایای نخ های ریسیده شده است. اما با توجه به این که الیاف ریسیده می شوند پرزدهی دارند.

در یکی از روش های فرآیند هیت ست کردن ، نخ فرش در تونل بخار آب تحت فشار بخار آب قرار می گیرد و سپس عملیات خشک کردن و خنک کردن نخ بر روی آن انجام می شود . به این فرآیند تثبیت حرارتی نیز گفته می شود که باعث می شود فرش پرزدهی ناچیز داشته باشد.

معمولا اگر فرش اکریلیک هیت ست شده را پس از خرید چند باری جارو برقی بکشید و پس از دو سه ماه راه رفتن بر روی آن ، دیگر هیچ پرز دهی ندارد. ولی اگر آن قدر حساسیت دارید که نمی توانید چند ماه پرز دهی اندک فرش اکریلیک هیت ست شده را تحمل کنید ، بهترین روش برای جلوگیری از این حساسیت شما استفاده از فرش های بر پایه پلی استر است.

عدم بازگشت به چرخه طبیعت در فرش اکریلیک

از آنجایی که فرش اکریلیک از مواد نفتی تولید می شوند، منابع آن هم تجدید ناپذیر است و نمی تواند به طبیعت بازگردد. این فرش ها در فرایند تولید و مصرف انرژی زیادی را مصرف می کنند و به چرخه محیط زیست باز نمی گردند و به راحتی تجدید پذیر نیستند و زمان زیادی طول می کشد تا به چرخه طبیعت بازگردند. 

مقایسه فرش های اکریلیک با ورژن

فرش های ورژن فرش هایی هستند که از جنس پلی استر هستند اما با کیفیت تر از فرش های پلی استر اند. چرا که از گرانول نو و دسته اول تولید می شوند. این فرش ها نسبت به فرش های با جنس اکریلیک ارزان تر هستند و برای کاربردهای خاص که نیاز به فرش های با قیمت ارزان تر احساس می شود مثل ویلا یا باغ یا فرش های با متراژ بالا مثل فرش تشریفات یا فرش مسجد مورد استفاده قرار می گیرند.

اکثر مردم برای فرش پذیرایی یا اتاق خواب از فرش های اکریلیک خرید می کنند. اما فرش های ورجین با توجه به این که نسبت به قیمت دارای دوام نسبتا مناسبی هستند، می توانند جایگزین مناسبی برای فرش اکریلیک برای افرادی باشد که به هر دلیل تمایل دارند هزینه کمتری برای فرش پرداخت کنند.

البته فرش ورجین یا ورژن برخلاف فرش های با جنس اکریلیک پاخور لطیفی ندارند و کمی زبر تر از فرش های اکریلیک هستند. اگر روی فرش های با جنس بر پایه پلی استر اجسام سنگین قرار بگیرند ، این فرش ها دچار کوبیدگی می شوند اما فرش های با جنس اکریلیک دیرتر کوبیده می شوند و از آنجایی که دارای قابلیت بازگشت پذیری بالایی هستند پس از مدتی کوتاه می توانند حالت اولیه خود را به دست بیاورند.

باور اشتباه در خرید فرش با کیفیت

اکثر مردم بر این باورند که هرچه شانه و تراکم فرش ماشینی بالاتر می رود، سبب با کیفیت تر شدن فرش ماشینی می شود. اما ما در مجموعه قالی کاشان با تکیه بر سال ها تجربه در تولید و فرشو فرش ماشینی بر این باوریم که کیفیت فرش را در درجه اول جنس نخ خاب فرش تعیین می کند.

امروزه جنس نخ ها در فرش ماشینی بسیار زیاد شده اند که شما خواننده گرامی می توانید در مقاله جنس فرش ماشینی با آنها آشنا شوید. همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم ، اگر فرش اکریلیک شما تراکم مناسب 700 شانه به بالا داشته باشد، بهترین کیفیت را در فرش هاش ماشینی بازار امروز فرش کاشان دارا است.

چگونه فرش اکریلیک اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم ، فرش اکریلیک حتی اگر هیت ست شده باشد، در ابتدا اندکی پرز دهی دارد. بنابراین یکی از روش های تشخیص فرش اکریلیک از فرش های پلی استر این است که بر روی آن چند بار پیاپی دست بکشید. اگر پرز و کرک زیر دست آمد ، نشان دهنده این است که فرش اکریلیک است و نه پلی استر.

مزیت خرید فرش از فروشگاه فرش قالی کاشان

از آنجایی که کلاهبرداری در خرید های اینترنتی بسیار زیاد شده است. ممکن است سودجویان فرشی را به عنوان فرش اکریلیک به شما بدهند که از جنس اکریلیک نبوده و تقلبی باشد ، بنابراین باید مراقب کلاهبرداری های سودجویان باشید. حال سوال اینجاست چگونه؟

ابتدا باید یک فروشگاه فرش را انتخاب کنید که معتبر باشد تا در صورت وجود مشکل بتوانید با آنها در میان بگذارید. تمامی فرش های موجود در فروشگاه فرش قالی کاشان دارای ضمانت کیفیت معتبر و بلند مدت است. فرش خریداری شده شما از درب کارخانه به صورت مستقیم و بدون واسطه برای شما به سراسر کشور ارسال می شود.

اگر فرشی که شما مشتری محترم خریداری کرده اید دارای مشخصات مورد نظر شما نباشد می توانید فرش را مرجوع کنید یا با کارخانه تماس بگیرید. ارسال از درب کارخانه مزایای دیگری هم دارد و آن این است که فرش مستقیم از درب کارخانه به دست مشتری می رسد و دست سودجویان از این خرید کوتاه می شود و فرش با قیمت ارزان تر درب کارخانه به دست مشتری می رسد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button