لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/07/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

آیا طرح بر قیمت فرش کاشان تاثیر دارد؟ | 4 عامل موثر بر قیمت فرش ماشینی

آیا طرح فرش بر قیمت فروش فرش کاشان موثر است؟

معمولا وقتی قصد خرید فرش ماشینی دارید، اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می کند طرح فرش است! قطعا زیبایی طرح فرش تاثیر زیادی بر میزان فروش فرش دارد. همین امر باعث شده که کارخانه های فرش کاشان در رقابتی تنگاتنگ سعی کنند با طرح فرش های زیباتر، مشتریان را به سمت خود جلب کنند تا سهم بیشتری از بازار فروش فرش به دست آورند. اما آیا طرح فرش تاثیری بر قیمت فرش هم دارد؟! در این مقاله می خواهیم به مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت فرش کاشان اشاره کنیم، و رابطه هر یک از این عوامل را با زیبایی طرح فرش بسنجیم.

قیمت فرش کاشان به چه عواملی بستگی دارد؟

اگر بخواهیم قیمت فرش را خیلی تخصصی بررسی کنیم بیشتر از ده عامل در قیمت فرش تاثیر گذار است! اما در بین تمام این عوامل، چهار مورد که بیشترین تاثیر را بر قیمت فرش دارد عبارتند از شانه فرش ، تراکم فرش ، جنس نخ فرش ماشینی و استوک بودن یا نبودن فرش !. بد نیست بدانید که تاثیر میزان شهرت برند شرکت تولیدکننده بر قیمت فرش بیشتر از تاثیر زیبایی طرح فرش بر قیمت آن است! و به همین دلیل است که کارخانه های فرش کاشان تبلیغات زیادی در صدا و سیما و سایر رسانه ها دارند!

تاثیر شانه و تراکم بر قیمت فرش کاشان

از میان چهار عامل فوق سه عامل نخست یعنی شانه فرش ، تراکم فرش و جنس نخ فرش خود بر میزان زیبایی طرح فرش نیز تاثیرگذارند! برای مثال هرچه مقدار شانه و تراکم یک فرش بیشتر باشد آن فرش ریزبافت تر بوده و طرح های ظریفتر و زیباتری را در نقشه این فرش ها می توان به کار برد! تا جایی که فرش های 1200 شانه در بازار، به فرش های دستبافت نما معروف شده اند!

البته تکنولوژی تولید فرش ماشینی کاشان طی سالهای اخیر با چنان سرعتی در حال پیشرفت است که با اینکه (تا امروز) کمتر از 5 سال از معرفی فرش 1200 شانه به بازار فروش فرش ماشینی می گذرد، شاهد تولید فرش های 1500 شانه و حتی 1600 شانه در کارخانه های فرش کاشان هستیم!

برای یادگیری نحوه محاسبه شانه فرش ماشینی ، از طریق لینک های زیر به مقالات آنها مراجعه کنید تا در چند دقیقه خودتان به راحتی بتوانید آن را محاسبه کنید.

برای آموزش محاسبه شانه فرش ماشینی    «««« اینجا کلیک کنید.

در رابطه با تاثیر شانه و تراکم بر قیمت فرش نحوه محاسبه بسیار ساده است. بدین صورت که هرچه شانه و تراکم فرش بالاتر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال فرش 1000 شانه تراکم 3000 از فرش 700 شانه تراکم 2550 قیمت بالاتری دارد. همچنین فرش 700 شانه تراکم 2550 نسبت به فرش 700 شانه تراکم 2100 قیمت بیشتری دارد. فقط نکته اینجاست که شما باید بتوانید به درستی شانه و تراکم فرش را تشخیص دهید و صرفا به مارک پشت فرش اعتماد نکنید!.

 برای یادگیری نحوه محاسبه تراکم فرش ماشینی ، از طریق لینک های زیر به مقالات آنها مراجعه کنید تا در چند دقیقه خودتان به راحتی بتوانید آن را محاسبه کنید.

برای آموزش محاسبه تراکم فرش ماشینی    «««« اینجا کلیک کنید.

تاثیر جنس نخ فرش ماشینی

عامل دیگری که علاوه بر قیمت فرش، تاثیر زیادی بر لطافت و زیبایی و حتی طول عمر فرش دارد، جنس الیاف به کار رفته در تولید فرش است! در کاخانه های فرش کاشان بیشتر از سه نوع جنس نخ: آکریلیک، پلی استر و پروپیلن استفاده می شود، که هر کدام از این نخ ها مزایا و معایبی دارد.

جنس فرش ماشینی - انواع جنس نخ خاب و تار وپود فرش
چارت انواع الیاف نساجی – انواع جنس نخ فرش ماشینی

برای مثال نخ های آکریلیک طول عمر بسیار بالایی دارند و فرش هایی که با الیافت آکریلیک بافته می شوند ضمن اینکه نرمی و لطافت بسیار بالایی دارند، این نرمی و لطافت را سالهای طولانی حفظ می کنند. اما نخ های آکریلیک نسبت به نخ های پلی استر (که به ابریشم مصنوعی معروف هستند) براقیت کمتری دارند!

در مقابل فرش های پلی استر با اینکه در ابتدا زیبایی و نرمی و لطافت زیادی دارند، اما بعد از مدتی که به قول معروف پاخور می شوند، نرمی و لطافت خود را از دست می دهند!. به همین دلیل اکثرا در تولید فرش های کاشان از الیاف اکریلیک استفاده می شود. همچنین باید توجه داشته باشید که قیمت فرش های با الیاف اکریلیک نسبت به فرش های پلی استر بیشتر است.

 

تاثیر استوک بودن یا نبون فرش ماشینی

منظور از استوک بودن در اینجا دست دوم بودن فرش نیست. بلکه در صنعت فرش ماشینی نیز به دلایل مختلف همچون تغییر رنگبندی، عدم استقبال بازار از یک طرح تولید شده و تغییر کاربری دستگاه و… ممکن است تولید یک طرح متوقف شود. در این شرایط تولیدکننده ها فرش های باقی مانده از آن سری بافت را با 20 تا 40درصد زیر قیمت واقعی فرش عرضه می کنند.

عوامل موثر در قیمت فرش ماشینی کاشان - تاثیر طرح در قیمت فرش
تاثیر طرح فرش بر قیمت فرش ماشینی ، یک تاثیر واقعی نیست.

از این نظر می توان فرش استوک را – که به آن فرش بدون پشت یا بدون پشتوانه نیز گفت می شود – به لباسهای تک سایز شده تشبیه کرد. در صنعت پوشاک نیز لباسهای تک سایز شده را معمولا با تخفیف به فروش می رسانند. بنابر این می توان گفت از میان عوامل تاثیر گذار در قیمت فرش ، استوک بودن یا نبودن آن پر سودترین عامل کاهش قیمت برای مشتری است. زیرا مشتری می تواند یک فرش با کیفیت خوب را که تک سایز شده است با تخفیف خوب خریداری نماید که به همین دلیل گاهی به آن فرش ارزان قیمت و تخفیفی نیز گفته می شود.

تاثیر طرح فرش کاشان بر قیمت

بعد از بررسی تاثیر عوامل فنی بر میزان زیبایی فرش های ماشینی نوبت به بررسی انواع نقشه در طراحی فرش ماشینی می رسد که در بازار با همان اصطلاح ” طرح فرش ” معروف است. در تولید فرش کاشان با تنوع بسیار بالایی از طرح فرش های مختلف مواجه هستیم. اما در این بین بعضی از طرح ها از شهرت و محبوبیت بیشتری برخوردارند، که از جمله آنها می توان به طرح هایی مثل: طرح فرش افشان ، طرح باغ ارم ، طرح خشتی ، طرح ریز ماهی و… اشاره کرد.

البته با گسترش استقبال جامعه از دکوراسیون مدرن در طراحی فضای داخلی منازل، این نوع طرح ها به بازار فرش نیز سرایت کرده و طی سالهای اخیر شاهد گسترش استقبال از انواع فرش فانتزی و مدرن و نیز طرح کهنه نما و وینتیج نیز از سوی خریداران فرش کاشان هستیم.

یکی از نکاتی که افراد زیادی در تماسهای تلفنی با همکاران ما در مجموعه قالی کاشان مطرح می کنند، این است که طرح فرش چه تاثیری در قیمت فرش دارد؟. این پرسش از آنجا ناشی می شود که افراد سودجو بین طرح های مختلف از یک گونه فرش، قیمتهای مختلفی را بیان می کنند. اما لازم است که به صورت روشن به شما عرض کنم طرح فرش ماشینی هیچ تاثیری در قیمت آن ندارد.

به عبارت ساده تر، افراد سودجو وقتی میبینند که شما به یک طرح علاقه نشان می دهید و یا زمانی که یک طرح یا مد در بازار استقبال بیشتری پیدا می کند، از عدم آگاهی مردم سو استفاده کرده و قیمت آنها را بالاتر اعلام میکنند. به همین دلیل نیز، بسیاری از افراد وقتی با ما تماس میگیرند و قیمت یک نوع فرش را میپرسند، یکی از سوالات آنها نیز این است که قیمت فلان طرحش چقدر است!

بنابر این از میان پنج عامل فوق – یعنی : شانه ، تراکم ، جنس ، استوک بودن و طرح فرش – که برای تاثیرگذار بودن در قیمت فرش ماشینی مطرح شد، چهار عامل اول در تعیین قیمت فرش موثر بوده ولی طرح و نقشه فرش به خودی خود و به تنهایی هیچ تاثیری در قیمت فرش ماشینی نخواهد داشت.

آیا سایت های فروش فرش قابل اعتمادند؟

همزمان با گسترش فضای مجازی و استقبال عمومی از خرید آنلاین محصولات، شاهد تولد سایت های زیادی در زمینه فروش فرش هستیم. حقیقت این است که هر فروشگاه آنلاین فرشی قابل اعتماد نیست! برای اینکه تشخیص بدهید که یک فروشگاه آنلاین قابل اعتماد هست یا نه، باید بررسی کنید که آیا این سایت فروش فرش، دارای نماد اعتماد الکترونیکی واقعی هست یا نه! برای تشخیص واقعی بودن نماد اعتماد الکترونیکی سایت های فروشگاهی حتما روی نماد درج شده در سایت کلیک کنید! با کلیک بر روی این نماد باید صفحه سایت رسمی نماد اعتماد الکترونیکی باز شود که حاوی اطلاعات صاحب فروشگاه است. ضمنا در همین صفحه می توانید ببینید که آیا تا به حال شکایتی از این فروشگاه به ثبت رسیده یا نه!

انواع کلاهبرداری مجازی

۱ – دریافت بیعانه

رایج‌ترین شیوه کلاهبرداری در فضای مجازی مربوط به بخشی است که افراد برای خرید یک جنس خاص، تصمیم می‌گیرند بیعانه پرداخت کنند. آن هم بدون این که کالا را دیده یا سالم بودنش را تست کرده باشند. در این موارد ممکن است فروشنده از افراد مختلف بیعانه بگیرد و بعد از دریافت پولی که مدنظرش است، گوشی تلفنش را خاموش کند.

۲ – جعل اطلاعات

فروشنده اطلاعات بانکی فرد دیگری را جعل می‌کند و از آن طریق دست به کلاهبرداری می‌زند. شاید ماجرای مردی که با این شیوه، فرشی که اصلا وجود نداشت را به چندین و چند نفر فروخته بود،‌ شنیده باشید. شیوه کار کلاهبردار این پرونده به این شکل بود که او تصمیم می‌گرفت وسیله‌ای را برای خود به قیمت ۳۰۰ هزار تومان بخرد. شماره کارت فروشنده و مشخصاتش را می‌گرفت.

از آن طرف یک کالا با همین قیمت برای فروش قرار می‌داد و به جای اطلاعات خودش از اطلاعات بانکی هویتی آن فردی که قصد خرید از او را داشت استفاده می‌‎کرد. با این شیوه فردی که قصد خرید آبگرمکن را داشت، پول را برای فردی واریز می‌کرد که کلاهبردار می‌خواست از او خرید کند. در این مواقع، معمولاً خط تلفن هم به نام شخص نیست و زمان زیادی باید صرف یافتن این فرد شود.

3– جدی بگیرید

اما مهمترین اصل برای اینکه کلاه سرتان نرود این است که  در خریدهای آنلاین به افراد اعتماد بی‌جا نکنید. اجناس را حضوری، پس از بازدید و چک کردن بخرید و پولش را ترجیحا نقد بپردازید یا همان لحظه کارت به کارت کنید.

خرید فرش به قیمت کارخانه فرش کاشان

سایت قالی کاشان به نشانی https://ghaliekashan.com یکی از سایت های معتبر و خوشنام در زمینه فروش فرش کاشان است که با حدود ده سال فعالیت جزو اولین سایت های فروش آنلاین فرش کاشان محسوب می شود. این سایت فروشگاهی فرش، توانسته با ایجاد سامانه عرضه مستقیم فرش از کارخانه به مشتری، شرایطی را ایجاد کند تا مشتریان بتوانند فرش های مورد علاقه خود را به قیمت درب کارخانه (یعنی پایین ترین قیمت ممکن) خریداری کنند!.

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان با داشتن بیشترین تنوع طرح فرش توانسته انواع سلیقه ها را به خوبی پوشش دهد. در این سایت هر نوع فرش ماشینی مانند فرش فانتزی، فرش کلاسیک، فرش شگی یا پرزبلند، فرش وینتیج یا کهنه نما، فرش آشپزخانه، فرش کودک و … به فروش رسیده است. البته به قیمت ارزان تر از درب کارخانه و به صورت مستقیم. همین سبب شده خریداران رضایت ویژه ای از سایت قالی کاشان داشته باشند.

با خرید هر نوع فرش 12 متری، فرش 9 متری، فرش 6 متری، فرش 4 متری و… از این فروشگاه از ضمانت کیفیت و اصالت فرش توسط کارخانه بهره مند می شوید. این ضمانت نامه مطمئنا نگرانی شما را در مورد کیفیت فرش از بین خواهد برد. خرید فرش ارزان قیمت و دریافت آن با ارسال رایگان از مزیت های مهم فروشگاه اینترنتی قالی کاشان است.

 

لطفا سوالات و نظرات خود را در پایین همین مقاله مطرح نمایید و در صورتی که این مطلب برای شما مفید بود به آن ستاره بدهید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button