لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

آیا فرش دستباف گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟

آیا فرش دستباف گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟

خوش بافت بودن فرش و کیفیت بالای فرش دستباف می‌تواند آن را تبدیل به یک کالای سرمایه‌گذاری نماید. جالب است بدانید فرش دستباف تنها باهدف خریدوفروش برای خانه‌ها انجام نمی‌شود، بلکه برخی از افراد از آن به‌عنوان گزینه‌ای برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. علاوه بر این افراد زیادی تمایل دارند باهدف سرمایه‌گذاری اقدام به خریدوفروش فرش دستباف کنند؛ فرش دستبافت برای سرمایه گذاری ایا مناسب است؟

در ادامه همراه قالی کاشان باشید تا شما را در داشتن انتخابی بهتر همراهی کنیم.

نگاهی به جایگاه و اهمیت فرش‌های دستباف

فرش‌های دستباف یکی از مشخصه‌های فرهنگی ایران و ایرانیان است. فرش دستباف جایگاه مهمی در صنایع‌دستی و سنتی ایران نیز دارد. به‌طورکلی بسیاری از کشورهای خارجی فرش دستباف را با نام ایران می‌شناسند. گاهی نیز در تعریف ویژگی‌های فرهنگی ایرانیان، ابتدا به فرش‌های دستباف اشاره می‌کنند. این یعنی آنکه فرش دستباف و فرهنگ ایرانی از دیرباز تاکنون با یکدیگر عجین شده‌اند. فرش دستباف درگذشته نقش مهمی در اقتصاد ایران نیز داشته است، اما این رونق در حال حاضر به رکود رسیده است.

رنگ به‌کاررفته در نخ‌ها

تغییر رنگ در فرش‌های دستباف، امری رایج است. اما فرش‌های دستباف مرغوب به دلیل استفاده از رنگ‌های باکیفیت، از این خطر ایمن هستند. برای اینکه بدانید فرش موردنظر دارای رنگ باکیفیت است یا نه، گوشه‌ای از فرش را با یک دستمال، خیس کنید تا ببینید آیا رنگ آن برمی‌گردد یا نه. اگر رنگ فرش به‌آسانی برنگشت، آن فرش، فرش مرغوبی است.

محل بافت فرش‌ها

احتمالا بیشتر ما فرش دستباف را با نام تبریز می‌شناسیم؛ اما علاوه بر تبریز در برخی از شهرها نیز صنعت فرش دستی وجود دارد و اتفاقا فرش‌های آن‌ها کیفیت بالایی نیز دارد. بااین‌حال فرش‌های دستباف برخی از شهرها نیز در درجه دوم قرار دارد. بنابراین توجه به محل بافت فرش یا نام آن نیز ضروری است. معمولا فرش‌های کرمان، تبریز، اصفهان، فراهان، کاشان، قم و سلطان‌آباد جز بهترین فرش‌های دستباف محسوب می‌شوند.

طرح فرش دستی

وقتی صحبت از طرح می شود، فرش ها را میتوان به سه دوره ی اصلی طبقه بندی کرد. آنتیک، معاصر و مدرن. با این حال، بسیاری دسته بندی های دیگر نیز وجود دارد که پیاده سازی آن به شخصیت و استایل کلی خانه شما بستگی دارد.

توصیه همیشه ما در چیدمان برای کسب بهترین نتیجه استفاده از تضاد های در دیزاین استایل خانه است. اگر فضای خانه شما امروزی است، به سراغ فرش معاصر در طراحی دکوراسیون بروید. نباید اجازه بدید که اتاق شما در یک سبک یکنواخت طراحی و چیده شود.

فرش دستبافت برای سرمایه گذاری مناسب است؟

هر فرش دستباف معمولا دارای ویژگی خاصی است که برای شما چشمگیر شده و نهایتا شما را به سمت خود جذب می کند. منحصر به فرد بودن فرش عامل بسیار مهمی است که بر ارزش سرمایه گذاری آن تأثیر خواهد گذاشت.

سلسله هایی که از پاکستان، هند، قفقاز، مصر، مراکش، افغانستان، ترکیه و ایران همواره در صنعت بافت فرش مشغول بوده اند، طی سالیان متمادی هنر خود را به کمال رسانده اند. این مسیر توسعه منجر به استفاده از طیف های رنگی متمایز و نقوش منحصر به فردی در مناطق جغرافیایی و اقوام خاص شده است. سبک امضای بافنده ها که در هر فرش بافته می شود  معمولا چیزی است که در کنار سایر عوامل ارزش فرش را بسیار بالاتر می برد.

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button