لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

با فرش ارزان قیمت، دیگه نگران عوض کردن فرشات نباش

با توجه به اوضاع اقتصادی این روزها و گرانی های موجود، موضوع قیمت یک کالا برای مشتریان در اولویت قرار گرفته و به آن توجه خاصی میشود. در مورد خرید فرش نیز این موضوع صدق میکند و بسیاری از افراد به دنبال فرش ارزان قیمت اما با کیفیت مناسب هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های فرش ارزان قیمت و دلایل پایین بودن قیمت آنها بپردازیم. ممکن است در این بین این سوال مهم نیز برای مشتری ایجاد شود که فرش ارزان قیمت را از کجا میتوان خریداری کرد؟ اگر این سوال، ذهن شمارا نیز به خود درگیر کرده است پس تا انتهای این مقاله با همراه باشید تا پاسخ سوالتان را به کاملترین شکل، دریافت کنید.

چه دلایلی باعث میشود یک فرش ارزان باشد؟

 کیفیت پایین یک فرش

این دسته از فرش ها، فرش هایی هستند که با الیاف نامرغوب و توسط دستگاه های قدیمی با شانه های زیر 700 یعنی 400 و 500 شانه و …بافته میشوند و جنس آنها نیز ترکیبی از الیاف اکریلیک، پلی استر و بی سی اف است. اگر چه فرش های تبدیلی هم با دستگاه های قدیمی اما با ایجاد یک سری تغییرات و اورهال کردن دستگاه بافته میشود اما منظور ما این گونه فرش ها نیستند.

عرضه مستقیم فرش از کارخانه

خیلی ها معتقدند پاسخ این سوال که فرش ارزان را از کجا بخرم؟ خرید فرش، بدون واسطه از تولید کننده آن ینی کارخانه است. اگر چه این جواب درست است اما در همه موارد صدق نمیکند و تنها در صورتی درست است که کارخانه آن را به قیمت تمام شده و با سود کم به مشتری بفروشد.
در واقع میتوان گفت با از بین رفتن واسطه ها در هر بخشی، میتوان قیمت خرید محصول مورد نظر را کاهش داد.

فرش های استوک

در ابتدا باید بگوییم که برخلاف تصورعموم، مقصود از استوک بودن، دست دوم بودن فرش نیست. درکارخانه های تولید فرش ممکن است بنا به دلایلی همچون تغییر کاربری دستگاه، عدم استقبال کافی از یک طرح و یا تغییر رگبندی، تولید یک طرح متوقف شود. درنتیجه تولید کننده، فرش های باقیمانده از آن طرح را بین 10 تا 30 درصد زیر قیمت واقعی به مشتری میفروشد. پس میتوان گفت فرش های استوک جزو بهترین انتخاب ها برای خرید فرش ارزان محسوب میشوند چون از نظر کیفیتی هیچگونه تفاوتی با فرش های دیگر ندارند اما تنوع و قدرت انتخاب در آنان بسیار پایین است. به این نوع از فرش ها ، فرش تخفیفی نیز می گویند.

فرش قدیمی

از دلایل دیگر ارزان قیمت بودن یک فرش میتواند قدیمی بودن آن باشد. این نوع از فرش ها علاوه بر بافته شدن با ماشین های بافندگی قدیمی، دارای مشخصات و نقشه و طرح قدیم نیز هستند. شانه و تراکم این نوع از فرش ها پایین بوده و تنوع طرح و رنگ در آنها نیز پایین است. بافت فرش های قدیمی به صورت درشت و با ظرافت بسیار کم است. این گونه فرش ها اگر با الیاف خوب نولید شوند گزینه عالی برای مکان هایی است که رفت و آمد کمتری به آنجا دارید و نمیخواهید هزینه زیادی برای مفروش کردن آن، متقبل شوید مانند باغ، ویلا و …

فرش تعمیری

همانطور که از نام اینگونه فرش ها مشخص است به دلیل داشتن عیوبی مانند پاره بودن، نخ کش شدن، بافت ناردست، آهار و پرداخت نامناسب و … نیاز به تعمیر دارند. متاسفانه برخی از کارگاه های تولیدی غیر مجاز، پس از تعمیر اینگونه فرش ها، آن هارا به قیمت نو به مشتری میفروشند. خرید اینگونه فرش ها اگر چه در باور برخی، گزینه مناسبی است چون ویژگی های معمول یک فرش خوب مانند شانه، تراکم و … را داراست اما یک ریسک بزرگ محسوب میشود و ممکن است پس از مدت کوتاهی مجددا مجبور به خرید فرش شوید.

فرش دست دوم

این نوع از فرش ها معمولا در مناطقی هستند که سرمایه داران زیادی در؛آنجا زندگی می کنند که به دنبال تغییر مد، آنها نیز دکوراسیون خود را تغییر میدهند. اینگونه فرش ها نیز اگر چند سال استفاده شده باشند میتوانند گزینه مناسبی برای مکان های کم رفت و آمد مانند باغ و یا ویلا باشند. در برخی موارد هم یک سری از فرش های دست دوم تنها یکسال مورد استفاده بودند که اینگونه فرش ها در مقایسه با فرش های تعمیری میتواند گزینه بسیار عالی برای کسانی باشد که نمیتوانند برای خرید فرش نو هزینه کنند.

فرش های تبدیلی

اینگونه فرش ها توسط دستگاه های قدیمی و اعمال تغییرات و اورهال کردن آن ها بافته میشوند و قطعا به لحاظ کیفیتی با فرشی که توسط دستگاه اصل بافته میشود فرق دارد. برای مثال فرش 700 شانه ای که با دستگاه های اصلی و مدرن بافته میشود در حالت معمول دارای تراکم های 2100 و 2550 است در صورتی همین فرش 700 شانه اتوسط دستگاه های قدیمی 500 شانه و با تراکم 1500 بافته میشود. اگر شما قصد انتخاب بین فرش های ارزان تعمیری و تبدیلی را دارید پیشنهاد ما به شما، فرش تبدیلی است که گزینه مناسب برای کسانی است که کیفیت فرش برایشان در اولویت های بعدی است.

 تراکم بالا اما با الیاف ورژن

با توجه به گران شدن هرروزه مواد اولیه برای تولید فرش، برخی از تولید کنندگان فرش ماشینی برای اینکه بتوانند فرشی با کیفیت اما با قیمت مناسب را به دست مشتریانشان برسانند، الیاف مصنوعی ورژن یا ویرجین را جایگزین الیاف آکریلیک کردند.

تصور عموم بر این است که اینگونه نخ ها، همان نخ های بازیافتی است در صورتی که اینطور نبوده و این نخ ها از گرانول نو و دسته اول پتروشیمی تولید می شود. این نخ دارای کیفیت مناسبی بوده و نسبت به پلی استر با دوام تر و لطیف تر است و چون در الیاف آن، یکنواختی وجود دارد حتی با پاخور شدن نیز لطافن خود را از دست نمی دهد. اگر چه این نخ ارزانتر از آکرولیک است اما دارای کیفیت و بازگشت پذیری کمتری در مقایسه با آن است. اما به خاطر قیمت مناسب بودن فرش بافته شده با این نخ، طرفداران خاص خود را پیدا کرده است و بسیاری از خانواده ها از آن برای تهیه جهیزیه استقبال خوبی کرده اند.

با فرش ارزان قیمت، دیگه نگران عوض کردن فرشات نباش
با فرش ارزان قیمت، دیگه نگران عوض کردن فرشات نباش

عوامل موثر در قیمت فرش ماشینی

فاکتور های زیادی در قیمت انواع فرش ماشینی تاثیر گذار است. از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • شانه و تراکم فرش
  • سایز و ابعاد فرش
  • برند معتبر تولید فرش
  • الیاف مورد استفاده در فرش
  • محل خرید فرش

فرش ته انباری چیست؟

لازم است بدانید که فرش ته انباری به فرشی گفته میشود که کارخانه دیگر قصد بافت آن را ندارد و مدل های تولید شده را که از قبل در انبار بوده را میخواهد به فروش برساند. و می خواهد هزینه زمانی و مالی خود را صرف فرش های جدید و باب سلیقه مردم نماید. بنابراین این نوع فرش های هیچ عیبی نخواهند داشت و اصلا درون آنها پارگی و زدگی ندارد و از لحاظ کیفیت، طرح و رنگ و نخ باکیفیت بوده و ۱۰۰ ٪ اکریلیک می باشند. تنها به دلایلی دیگر بافت نمی شود. به همین دلیل کارخانه یا فروشگاه با قیمتی پایین تر از بازار، و آن ها را به عنوان فرش ته انباری به فروش می رسانند.

 

خرید فرش ارزان فقط از مجموعه قالی کاشان

تا به اینجا به صورت کامل با فرش ارزان قیمت و دلایلی که میتواند باعث ارزان بودن قیمت یک فرش بشود آشنا شدید اما باید به این نکته حتما دقت شود که هر ارزانی بی دلیل نبوده و نیز قیمت پایین نشان از بی کیفیتی و قیمت بالا در همه موارد نشان از کیفیت عالی و جنس اصل نیست. چه بسا فرش های ارزانی وجود دارند که دارای کیفیت بالا بوده و با مقایسه قیمت و کیفیتشان با دیگر فرش های گران تر ، بهترین گزینه برای افراد دارای بودجه کم باشند. فروشگاه اینترنتی قالی کاشان با حذف واسطه ها و عرضه فرش به قیمت کارخانه، دست شما مشریان عزیز را برای خریدی مقرون به صرفه باز گذاشته پس دیگر لازم نیست نگران قیمت این محصول به هنگام خرید باشید. این فروشگاه همچنین با اراِئه خدماتی چون مشاوره رایگان کارشناسان، ارسال رایگان، امکان مرجوعی و ضمانت 10 ساله به شما این اطمینان را می دهد که بهترین انتخاب را خواهید داشت. با قالی کاشان، جیبتو خالی نکن

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button