لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

با فرش کاشان طرح افشان، همیشه روی مد باش

طرح افشان یکی از محبوب ترین طرح هایی است که از زمان قدیم تا به امروز مشتریان خود را داشته و به علت هارمونیک بودن این طرح، هرگز از مد نمی افتد و قدیمی نمی شود. از آنجایی که اکثر ما آدمها علاقه داریم که همواره به روز و یا به قول معروف روی مد باشیم ولی، اوضاع اقتصادی حاکم بر جامعه باعث شده که همیشه نتوانیم مطابق با مد روز پیش برویم دقیقا همین موضوع، توجه ما را به سمت خرید کالاها و محصولاتی برده که دیرتر از مد می روند و یا حتی هرگز قدیمی نمی شوند، پس با انتخاب فرش طرح افشان کاشان، میتوان با یکبار هزینه، همیشه به روز بود. این طرح همچنین جزو پرفروشترین طرح های فرش کاشان است. اگر شما اکنون در حال خواندن این مقاله اید میتوان گفت که حتما قصد خرید فرش دارید و میخواهید به صورت آنلاین در این خصوص اطلاعات لازم را به دست بیاورید. ما در این مقاله، قصد داریم برای ایجاد یک آشنایی اولیه و تجربه خریدی آسان و مطمئن، اطلاعاتی را در مورد این موضوع در اختیارتان بگذاریم. همچنین به معرفی دقیق فرش طرح افشان کاشان، ویژگی های مهم آن و انواع مدل های این طرح خواهیم پرداخت.

علت نامگذاری طرح افشان

در این فرش گل‌ها ، برگ‌ها ، غنچه‌ها و سایر نگاره‌ها در کل سطح فرش پراکنده هستند و تمامی سطح فرش را تحت پوشش خود قرار می‌دهند به همین دلیل است که این نوع طرح را طرح و نقش افشان می‌گویند. پراکندگی و حالت افشانی که در این فرش ها وجود دارد این طرح و نقش را به یکی از طرح‌های ممتاز و منحصر به فرد تبدیل کرده است به دلیل همین تفاوت و تمایز ساختاری و اساسی طرح افشان ، از همان ابتدای عرضه به بازار فرش، هواداران زیادی را به خود جذب کرد. ورود طرح افشان به بازار فرش را می توان نقطه عطفی در هنر فرش ایرانی دانست.

فرش طرح افشان، طرحی با تحولی جدید:

طرح افشان، طرحی اصیل و با سابقه بوده و از طرح های کلاسیک می باشد که از دیر باز تاکنون در هنر فرش دستباف نیز بسیار معروف بوده است. همانطور که از نام این طرح مشخص است تمام بندها و گل و برگ های موجود در این فرش، در متن آن پراکنده یا افشان شده است. تمام نگاره ها و کل و برگ های این طرح با هم پیوستگی کامل داشته و گویی طراح ازآغاز تا پایان این طرح، حتی یک لحظه هم قلم از کاغذ برنداشته است. در این طرح اصول قرینه نگاری و تقارن وجود نداشته و هیچکدام از گل و برگ ها قرینه ندارند که همین موضوع سبب ایجاد چیدمان بهتر و بسیار پر طرفدار بودن این طرح شده است. فرش طرح افشان به دلیل حذف ترنج وسط فرش، تحول و انقلابی مهم را در طراحی فرش ایرانی ایجاد کرد به عبارتی دیگر، فرشی با این طرح دارای هیچ حوض و طرح گلی در وسط آن نیست.

انواع فرش طرح افشان کاشان:

تا به اینجا با مفهوم این طرح و شکل آن آشنا شدید در ادامه به معرفی انواع فرش طرح افشان می پردازیم. جالب است بدانید که شهر کاشان، توانسته رتبه اول در حوزه تولید فرش طرح افشان در انواع مدل های 500، 700، 1000، 1200 و 1500 را به خود اختصاص دهد. این طرح دارای تنوع بسیار زیادی در رنگ و نقش است و حتی برخی از مدل های آن به صورت گل برجسته بافته میشود. فرش طرح افشان کاشان از لحاظ نقش به چندین دسته تقسیم می شود:

  • طرح افشان بندی : گل‌هایی دارد که باهم در ارتباط هستند.
  • طرح افشان شاخه پیچ : در این طرح این طور به نظر می‌رسد که شاخه گل‌ها باهم پیوستگی دارند.
  • طرح افشان دسته گل : در این طرح دسته گل‌ها و کومه‌ها از تصاویر اصلی هستند.
  • طرح افشان حیوانات : در این طرح حیوانات نقش اصلی را دارند.
  • طرح افشان ترنج دار : در این طرح نیز در وسط نقشه ترنج دیده می‌شود.
  • طرح افشان شکسته : این طرح نیز با خطوط شکسته همراه است.

فرش طرح افشان کاشان راهی شگفت انگیز برای بزرگ نشان دادن فضای خانه شما، آن هم بدون هزینه زیاد

مهم ترین ویژگی فرش طرح افشان، منسجم بودن طرح آن است به عبارتی تمام طرح دارای نظم و تقارن خاصی است. فرش های طرح افشان به علت داشتن حاشیه بزرگ و عدم وجود ترنج و نیز برداشتن توجه از قسمت مرکزی فرش، موجب بزرگتر نشان دادن هر فضایی که در آن قرار میگیرند می شوند پس اگر شما هم به دنبال یزرگ نشان دادن فضای کوچک خانه خود هستید به جای هزینه میلیاردی برای خرید خانه بزرگ، فقط کافی است از فرش طرح افشان کاشان استفاده کنید.

با فرش کاشان طرح افشان، همیشه روی مد باش
با فرش کاشان طرح افشان، همیشه روی مد باش

فرش کاشان طرح افشان، در رنگ های بسیار متنوعی تولید می شود اما یک سری از رنگ های این فرش ها، محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه داشته و پر فروش تر اند همچنین خیلی راحت تر میتوان آن هارا با وسایل به کار رفته در دکوراسیون خانه ست کرد که شامل رنگ کرم، آبی فیروزه ای و سورمه ای میشوند. رنگ کرم قاعتا باعث بزرگ تر جلوه کردن فضای ما میشود و رنگ سورمه ای دقیقا بالعکس است. برای کسب راهنمایی بیشتر در خصوص انتخاب رنگ فرش متناسب با دکوراسین خانه تان میتوانید در همین سایت به مقاله چگونه بهترین رنگ فرش را برای دکوراسیون انتخاب کنیم مراجعه کنید.

یک راه برای خرید سریع و آسان فرش طرح افشار

در این مقاله به معرفی فرش کاشان طرح افشان و انواع آن پرداختیم و به دو مزیت بزرگ این طرح که شامل همیشه به روز بودن و بزرگ جلوه دادن فضای خانه به دلیل حذف ترنج وسط می شود نیز اشاره کردیم. فرش کاشان طرح افشان از پرفروش ترین فرش های ایرانی است. در فروشگاه آنلاین قالی کاشان، فرش طرح افشان در انواع طرح ها و مدل ها و نیز در ابعاد گوناگون 12، 9، 6، 4 و … به فروش میرسد. محصولات این مجموعه شامل فرش کلاسیک، فرش فانتزی، فرش وینتج، فرش کودک، جاجبم، گلیم و گلیم فرش، فرش سه بعدی است که شما میتوانید از طریق تماس با همکاران و کارشناسان متخصص ما در قالی کاشان، راهنمایی های لازم برای خرید فرش متناسب با دکوراسیون، نیاز و بودجه خود را دریافت کنید. اما چرا فروشگاه آنلاین قالی کاشان؟ طبیعتا فروشگاه آنلاین قالی کاشان دقیقا همان جایی است که شما میتوانید بدون هیچگونه ترس و نگرانی، خریدی همراه با لذت و به صرفه را در آن تجربه کنید چون علاوه بر خرید کاملا مستقیم و بی واسطه از کارخانه، کارشناسان ما نیز تا ثبت رضایت کامل شما از خرید در کنارتان هستند.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button