لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

بهترین روش شستشوی فرش ماشینی در منزل!

بهترین روش شستشوی فرش ماشینی در منزل!

فرش‌ها یکی از لوازمی هستند که امروزه تقریباً در هر خانه‌ای یافت می‌شود و معمولاً در محیط و قسمتی از منزل قرار دارند که در معرض رفت و آمد بسیار بالایی است. شستشو و نظافت فرش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و رعایت اصول و قواعد خاص آن باعث می شود که فرش کیفیت اولیه خود را از دست ندهد و خصوصیات ظاهری و ساختمانی خود را تا حد امکان حفظ کند.  در این مقاله نکاتی را ذکر کرده ایم رعایت آن ها به شما کمک می کند تا به سادگی به بهترین نتیجه مورد نظر خود دست یابید.

هر چند وقت یک بار فرش را تمیز کنیم؟

بهترین زمان برای تمیز کردن فرش، جارو کشیدن آن در هفته است. اگر بچه های کوچک یا حیوانات خانگی در خانه دارید، این زمان کوتاه تر خواهد بود. همچنین اگر لکه یا کثیفی مانند لکه جوهر یا لکه چربی روی فرش شما ظاهر شد، باید در اسرع وقت آن را تمیز کنید. در غیر این صورت امکان رفع لکه وجود دارد و کار شما دشوارتر می شود. علاوه بر این، باید هر شش ماه یک بار فرش های خود را بشویید. می توانید این کار را خودتان در خانه انجام دهید یا به قالیشویی ها بسپارید.

شستشوی فرش ماشینی در منزل

برای شستن فرش ماشینی در منزل می توان از مواد شوینده مختلفی استفاده کرد. ابتدا باید شرایط لازم برای شستشوی آن فراهم شود. از جمله مهم ترین تجهیزات مورد نیاز برای شستشوی انواع فرش ماشینی در منزل می توان به مواردی مانند پارو، جاروبرقی، اسفنج تمیز، سطل آب، مواد شوینده، دستکش، برس مخصوص و … اشاره کرد.مهمترین مراحل شستشوی فرش ماشینی در خانه به شرح زیر است:

تست رنگرزی فرش

قبل از شستن فرش باید رنگ آن را تست کرد. زیرا در صورت تغییر رنگ فرش یا تداخل با رنگ، آسیب زیادی وارد می شود و برای رفع آن نیاز به دانش و مهارت تخصصی است. برای این کار ابتدا باید یک تکه پارچه تمیز و سفید بردارید و پس از خیس شدن آن را به قسمتی از فرش بکشید. اگر دستمال رنگی شود، فرش دوباره رنگ می گیرد و شستن آن در خانه می تواند خطر بالایی داشته باشد. بهترین روش شستشوی فرش های لکه دار استفاده از خدمات شرکت های قالیشویی است.

انتخاب ماده شوینده مناسب

  • عدم خوردگی بافت فرش
  • داشتن قدرت پاک‌کنندگی بالا
  • داشتن کف و فوم معقول و کنترل شده
  • قابلیت استفاده از روش مکانیزه و غیرمکانیزه
  • داشتن خاصیت نرم‌کنندگی و بوی مناسب
  • برخورداری از نسبت حلالیت پایین با آب
  • داشتن PH مناسب
  • غیر پودری بودن و داشتن خاصیت فراریت مناسب
  • داشتن قیمت مناسب

آیا شستشو مداوم فرش باعث تخریب بافت آن می‌شود ؟

شستشوی مداوم فرش به تدریج بافت فرش را از بین می برد. از طرفی با شستشوی مداوم رنگ فرش به تدریج از بین می رود. شستشوی فرش را به صورت سالیانه یا در صورت امکان هر چند سال یکبار واگذار کنید. در طول سال سعی کنید فرش خود را با جاروبرقی تمیز کنید و گهگاهی از شامپو فرش برای لکه برداری استفاده کنید.

اگر فرش شما در ادارات و اماکن عمومی پهن شده و مدام در مسیر مردم قرار دارد، فرش شما باید بیشتر شسته شود. اگر فرش در مکان های عمومی قرار گیرد با انواع کفش ها و آلودگی ها تداخل دارد. پس سعی کنید هر 3 ماه یکبار فرش را بشویید. در حین این شستشو سعی نکنید روی فرش سفت شوید.

همراه با قالی کاشان خریدی لذت بخش را تجربه کنید

برای شست و شوی فرش ها روش های متعددی وجود دارد اما بهترین روش برای شستن فرش ها سپردن آنها به قالی شویی است . برای خرید فرش کودک کاشان با بهترین کیفیت و قیمت ارزان فروشگاه قالی کاشان بهترین گزینه خواهد بود. فرش های ماشینی کاشان در فروشگاه قالی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان قابل خرید است. خرید مستقیم از کارخانه در کنار ارسال رایگان فرش سبب شده قیمت فرش در مجموعه قالی کاشان ارزان تر از سایر فروشگاه ها باشد. از مزایای دیگر خرید اینترنتی فرش کودک کاشان دریاف ضمانت نامه 10 ساله کیفیت فرش است. از این رو خریداران در مورد کیفیت بالای فرش نیز دغدغه ای نخواهند داشت.

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button