لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

تابلو فرش چاپی یا تابلو فرش بافتی

در ابتدا جالب است بدانید که در تابلو فرش های ماشینی تعداد معین و محدودی از نخ های از قبل رنگ آمیزی شده وجود دارد که ممکن است بین 8 تا 10 رنگ از جنس اکریلیک باشد. در فرش بافتی تار و پود فرش با توجه به نقشه فرش بافته میشود و در تبدیل عکس به فرش بافتی نیز ابتدا از عکس شما نقشه تهیه شده و سپس با توجه به نقشه تهیه شده تار و پود این فرش بافته میشود. از نظر اختلاف قیمت هم به طبع فرش چاپی از بافتی ارزان تر است. در ادامه همراه ما باشید.

مقایسه تابلو فرش چاپی یا تابلو فرش بافتی

تابلو فرش های بافت ماشینی از تعدادی از نخ های از قبل رنگ آمیزی شده بافته شده است که تعداد آن ها نیز محدود و تعیین شده هستند ، که می تواند بین 8 تا 10 رنگ از جنس اکریلیک  باشد . در این صورت تابلو فرش بافته شده دارای همین تعداد رنگ خواهد بود و این رنگ ها در کنار یک دیگر قرار می گیرند و همانند فرش دستبافت طرح و نقشه خود را روی آن پیاده می کنند و در نهایت تولید و تحویل داده می شوند.  ظرافت تابلو فرش بافت بسته به تعداد شانه ، تراکم فرش و ریز بافتی تعیین می شود . هر چه تابلو فرش بافت ماشینی دارای تراکم و تعداد شانه بیشتری باشد نخ بافته شده ریز تر خواهد بود و با کنار یکدیگر قرار گرفتن رنگ های متعدد ، تفکیک رنگی خلق شده کمتر خواهد بود .

تفاوت تابلو فرش چاپی و بافتی

۱-تابلو فرش چاپی ۳ تا ۴ روز کاری آماده میشه اما تابلو فرش بافت ماشینی ۲۰ تا ۳۰ روز کاری آماده میشه.

۲- درتابلو فرش بافت ماشینی بایستی عکس شما حتماً کیفیت آتلیه ای داشته باشه.

۳-هزینه تابلو فرش بافت ماشینی تقریباً دو برابر تابلو فرش چاپی است

۴-در تابلو فرش بافت ماشینی رنگ تا انتهای ریشه تابلو فرش می رود اما در چاپی روی سطح تابلو فرش چاپ می‌شود.

۵-روش بافت علاقه مندان خاص خود را دارد و بسیاری از مشتریان به خاطر نداشتن مطابقت تابلو فرش با عکس ارسالی رضایت ندارند

۶-در تابلو فرش چاپی به علت نامحدود بودن رنگ تابلو فرش عین عکس ارسالی و کاملاً با آن مطابقت و زیبایی خاصی دارد

۷-برای کسانی که به تابلو فرش به یک دید هنری و اصالت ایرانی نگاه می‌کنند تابلو فرش بافتی پیشنهاد می گردد که البته بیشتر مناسب منظره و فرانسوی و غیره است.

به صورت کلی، تابلو فرش های بافت، هنوز اصالت خود را به فرش حفظ کرده اند و تابلو فرش های چاپ دیجیتال، هر چند بر روی بستری از فرش چاپ می شوند ولی از فرش اصیل فاصله گرفته و بیشتر غرق تکنولوژی شده اند. می توانیم ظرافت بافت دیجیتال، قیمت مناسب و سریع تر آماده شدن فرش را از مزایای چاپ دیجیتال بدانیم، اما اگر دوام و ثبات رنگ و اصالت فرش برای شما مهم تر است، بافت ماشینی جواب گوی شما خواهد بود. 

انواع نقشه تابلو فرش:

  • تابلو فرش مذهبی
  • تابلو فرش شخصی
  • تابلو فرش منظره
  • تابلو فرش کوچه باغ
  • تابلو فرش مینیاتوری
  • تابلو فرش ایران باستان
  • تابلو فرش گل و گلدان
  • تابلو فرش حیوانات
  • تابلو فرش فرانسوی

تفاوت قیمتی تابلو فرش ها در چیست؟

آنچه که در تابلو فرش ها اهمیت دارد و سبب تفاوت قیمتی تابلو فرش ها می شود جنس نخ و دستگاه بافت تابلو فرشش می باشد. تابلو فرش ها نیز دقیقا مانند فرش ماشینی بافت زده می شوند و نخ صد در صد اکریلیک هیت ست شده بهترین نوع نخ برای تابلو فرش ماشینی به حساب می آید. همچنین عامل دیگر در قیمت تابلو فرش ها اندازه تابلو فرش ماشینی می باشد. عامل سوم تفاوت قیمت در تابلو فرش ها مانند فرش ماشینی شانه و تراکم تابلو فرش می باشد. هرچه شانه و تراکم تابلو فرش زیادتر باشد تابلو فرش دستباف گونه تر می شود.

تابلو فرش چاپی با تابلو فرش بافتی چه فرقی دارد؟

  • از نظر کاربرد
  • از نظر اندازه و سایز
  • از نظر طرح ونقشه تابلو فرش و فرش ماشینی
  • جنس نخ فرش و تابلو فرش یکسان می باشد.

نکته پایانی 

اگر بخواهیم این دو نوع را با هم مقایسه کنیم باید گفت که چاپ دیجیتال از اصالت معنوی تابلو فرش دور شده است و بیشتر اسیر تکنولوژی شده است ، هرچند که راه حلی مناسب و ارازن تر است . اگر دوام و ثبات بیشتر  برایتان مهم تر از ارزانی و سرعت بافت است از بافت ماشینی استفاده کنید . که سال های سال می توانید از ان استفاده کنید .

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button