لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

تفاوت فرش های اصیل و سنتی با فرش فرانسوی

قیمت خرید فرش قالی کاشان فروش فرش ماشینی تفاوت فرش های فرانسوی و کلاسیک

استفاده از در دنیای گسترده و رنگارنگ هنر فرش بافی  ، فرش های فرانسوی و ایرانی هر دو به عنوان نماد هایی از زیبایی و صنعت دستی شناخته می شوند. با این حال ، این دو سبک بافت ، هر کدام داستان ها ، فرهنگ ها و سنت های متفاوتی را در خود جای داده اند که آنها را از یکدیگر متمایز می کنند. فرش های ایرانی ، که اغلب به نام فرش های پارسی نیز شناخته می شوند ، ریشه در تاریخ  کهن و غنی ایران دارند. این فرش ها نه تنها بخاطر کیفیت بی نظیر و طراحی های پیچیده شان معروف هستند ، بلکه به دلیل داشتن نقوشی که داساتان اسطوره های ایرانی را بازگو می کنند (فرش طرح شکارگاه) ، ارزشمند شمرده می شوند.

تفاوت های فرش های سنتی ایرانی و فرش های فرانسوی 

فرش های فرانسوی و ایرانی هر دو دارای ارزش هنری و تاریخی بالایی هستند، اما تفاوت در طراحی و نحوه استفاده در دکوراسیون آنها است که در ادامه به این تفاوت ها می پردازیم.

تفاوت در طرح های به کار رفته در این فرش ها

فرش های اصیل و سنتی ایرانی  از نقوش سنتی معنا دار که ریشه در فرهنگ و تاریخ ایران دارند، بهره می برند. این نقوش می توانند شامل طرح های اسلیمی ، ختائی ، شاه عباسی و بته جقه باشد که هر کدام دارای معنانی و نماد های خاص خود هستند. در مقابل طرح های به کار رفته در فرش های فرانسوی تاثیر پذیرفته از فرهنگ آنان است. طرح های به کارر فته در فرش های فرانسوی شامل المان هایی مانند گل رز ، لیلیوم یا نقوشی است که نمایانگر سبک و زیبایی شناسی اروپایی هستند. 

برای مشاهده تصاویر بیشتر از فرش کلاسیک به کلکسیون فرش کلاسیک ما مراجعه نمایید.

همانگونه که گفته شد در فرش های سنتی و اصیل ایرانی از نقوش اسلیمی استفاده شده که بسیار زیبا و ظریف هستند. اما در فرش های فرانسوی نقوش اسلیمی را به شگل بزرگتر و با ظرافت کمتری می بینیم که به این نقوش ، نقوش فلورال می گویند. بنابراین می توان گفت نقوشی که در فرش های ایرانی به کار می رود بسیار ظریف تر و شکیل تر از فرش های فرانسوی است.

تفاوت بعدی فرش های فرانسوی و فرش های سنتی در شلوغ و خلوت بودن این نوع فرش ها است. فرش های فرانسوی دارای طرح های درشت و کم است . در حالیکه فرش های ایرانی بسیار پر نقش و نگار هستند. گاهی ممکن است در برخی فرش های سنتی و اصیل ایرانی ممکن است شاهد چند نمونه از طرح طرح هایی مثل ، گل های رز ، شاه عباسی و نقوش اسلیمی باشیم .به طور کلی می توان گفت فرش های فرانسوی بسیار خلوت هستند . اما فرش ها سنتی و اصیل ایرانی بسیار شلوغ و پر نقش و نگار است. توجه داشتید باشید تمامی طرح های فرانسوی خلوت نیستند اما اکثریت این نوع فرش ها خلوت اند.

برای مشاهده گالری فرش فرانسوی کلیک کنید.

تفاوت در استفاده در دکوراسیون های مختلف

باید در نظر داشته باشید انتخاب بین فرش های فرانسوی و ایرانی به سلیقه شخصی ، نیاز ها و ارزش های فرهنگی هر فرد بستگی دارد. هر دو نوع فرش در رنگ بندی های متفاوت در فروشگاه فرش قالی کاشان موجود می باشد که می توانید با دیدن هر طرح یکی از این دو نوع فرش را انتخاب کنید. هر دو نوع فرش می توانند زیبایی و گرما را به فضای داخلی منازل شما اضافه کنند. 

در کنار همه این موارد برای انتخاب فرش ایرانی یا فرانسوی باید به سبک دکوراسیون منزلتان دقت کنید. اگر خانه شما از دکوراسیون مدرن پیروی می کند و شما فردی هستید که تمایل به شلوغی در خانه ندارید و فرش های خلوت تر را ترجیح می دهید ، فرش های فرانسوی می توانند فضای خانه شما را شیک و اروپایی پسند کنند. ضمن اینکه اگر شما از مبلمان راحتی با هر سبکی استفاده می کنید استفاده از فرش های اروپایی با رنگ مرتبط با مبلمان شما می توانند فضایی شیک و مدرن را به وجود آورد. در مقابل اگر سبک دکوراسیون منزلتان کلاسیک است و از مبلمان کلاسیک با رنگ های قهوه ای ، قرمز یا کرم استفاده می کنید ، پیشنهاد می کنیم از فرش های سنتی و اصیل ایرانی استفاده کنید. این فرش ها می توانند شادابی و زیبایی را در خانه شما به وجود آورند.

فرش های سنتی و اصیل ایرانی برای خانه هایی با وسعت زیاد مناسب است چرا که این فرش های می توانند فضاهای خلوت خانه را به خوبی با نقش و نگار زیبایشان پوشش دهند. اما فرش های با طرح فرانسوی می تواند برای خانه های کوچک و آپارتمان ها نیز مناسب باشد چرا که این فرش ها خانه را شلوغ نمی کنند.

مزیت خرید فرش ایرانی و فرانسوی در فروشگاه فرش قالی کاشان

یکی از مهم ترین مزایای خرید آنلاین فرش ایرانی و فرانسوی از فروشگاه فرش قالی کاشان ، راحتی و در دسترس بودن آن است. خرید انلاین فرش ماشینی ایرانی و فرانسوی به شما این امکان را می دهد تا در هر زمان و مکانی با استفاده از تلفن همراه خود ، به فروشگاه های مختلف فرش دسترسی داشته باشید و فرش مورد نظر خود را انتخاب کنید. ضمن آنکه می توانید در این بین اختلاف قیمت ها را در سایت ما و رقبا مشاهده کنید. پس از خرید نهایی و بافته شدن فرش مورد نظر شما فروشگاه فرش قالی کاشان ، فرش را به صورت رایگان به باربری محل سکونت شما ارسال می کند.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button