لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

تفاوت فرش ویسکوز و پلی استر در چیست؟

علت سفت شدن فرش ماشینی!

در برخی موارد به دلیل عدم آگاهی مشتری از نوع پارچه ها پارچه ویسکوز را به جای پارچه پلی استر و یا بر عکس می فروشند. ولی در واقع این دو پارچه با هم تفاوت دارند در این مقاله قصد داریم تفاوت بین این دو پارچه را باهم بررسی کنیم در ادامه این مقاله همراه قالی کاشان باشید تا تفاوت فرش ویسکوز و پلی استر را برای شما توضیح بدهیم تا در هنگام خرید دچار اشتباه نشوید.

تفاوت فرش ویسکوز و پلی استر

پلی استر: پلی استر کاملاً مصنوعی است. برای تولید این فرآورده از ترکیب دی متیل ترفتالات و منو اتیلن گلیکول و یا اسید ترفتالیک (جایگزین ماده اولیه دی متیل ترفتالات) در مجاورت کاتالیست های مناسب، استفاده می شود. پلیمر حاصل از ترکیب این دو ماده اولیه توسط پمپ از صفحات رشته ساز عبور داده می شود که تحت تاثیر هوای سرد به شکل لیف تبدیل می‌شوند.

ویسکوز: بر خلاف تصور عمومی الیافی بر پایه‌ی طبیعی و همچون پنبه و لینن دارای ماهیت گیاهی(سلولزی) هستند. تنها تفاوتی که می توان به الیاف ویسکوز (ریون) نسبت به پنبه و لینن نسبت داد نحوه‌ی ساخت این الیاف است. الیاف ویسکوز (مانند تولید کاغذ) از خمیر کردن سلولوز تشکیل می‌شوند.

خصوصیات پارچه پلی استر چیست؟

  1. پلی استر جزء پارچه های با دوام محسوب می شود و الیاف های آن فوق العاده محکم و با دوام هستند. مثل پنبه و سایر الیاف های دیگر به راحتی پاره یا چروک نمی شود. چون این پارچه ها با دوام هستند نیاز به مراقبت خاصی ندارد و به راحتی می توان در ماشین لباسشویی شست. همین ویژگی پلی استر یعنی دوام آن باعث محبوبیت این پارچه در بین مردم شده است.
  2. پارچه های با جنس پلی استر در رطوبت و آب مقاوم هستند و آب را جذب نمی کند. این پارچه مناسب فضا های باز است و این پارچه را می توان در دوخت چادر ها که مانع بارندگی به داخل می شود استفاده کرد. پلی استر چون در برابر رطوبت مقاوم است به همین دلیل پارچه ای محسوب می شود که هوا را از خود عبور نمی دهد یا به عبارتی پارچه ای با تنفس کم است. اگر لباس از جنس پلی استر تهیه کنید هنگامی که عرق کنید این پارچه به جای جذب عرق باعث می شود لباس به بدن بچبد و احساس گرما کنید.
  3. پارچه های پلی استر بر خلاف پارچه های نخی دیر چروک می شوند ودر اکثر موارد نیاز به اتو کشی ندارند.
  4. پارچه های پلی استر مانند پارچه های ویسکوز نرم و راحت نیستند البته این نکته قابل ذکر است که نرمی پارچه های پلی استر را روش تولید آن تعیین می کند.

الیاف ویسکوز 

الیاف تشکیل دهنده نخ ویسکوز از مواد طبیعی مانند الوار درخت، ذرات کاه گندم و برنج، تفاله نیشکر و … بدست می آید و در طی پروسسه ایی به الیاف مورد نظر تبدیل میشود. یکی از فرش های که از الیاف نخ ویسکوز تولید می شود فرش ابریشم مصنوعی است که دارای ویژگی های همچون لطافت و نرمی و عدم پرزدهی اشاره نمود. اما توجه به این نکته هم مهم است که در بافت فرشهای ویسکوز فقط از الیاف ویسوز استفاده نمیشود و از نخ پلی استر نیز استفاده میشود.

پارچه پلی استر در کجا استفاده می شود؟ 

پوشاک پلی استر چون در برابر آب مقاوم است از این پارچه می توان در لباس هایی که در فضای می پوشند استفاده شود پلی استر پارچه ای است که می تواند شمارا در هوای نا مناسب خشک نگه دارد مثل هودی، ست کاپشن شلوار و سایر لباس های بیرونی استفاده شود.

خاصیت ضد آب بودن پلی استر می تواند خاصیت خوبی باشد برای دوخت کیف و کوله پشتی چون هم پارچه پلی استر ارزان هست و هم در برابر رطوبت مقاوم است.

خریدی لذت بخشی را همراه با قالی کاشان تجربه کنید

فرش های ماشینی کاشان در فروشگاه قالی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان قابل خرید است. خرید مستقیم از کارخانه در کنار ارسال رایگان فرش سبب شده قیمت فرش در مجموعه قالی کاشان ارزان تر از سایر فروشگاه ها باشد. از مزایای دیگر خرید اینترنتی فرش کودک کاشان دریاف ضمانت نامه 10 ساله کیفیت فرش است. از این رو خریداران در مورد کیفیت بالای فرش نیز دغدغه ای نخواهند داشت.

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button