لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

تفاوت گلیم فرش با فرش ماشینی!

تفاوت گلیم فرش با فرش ماشینی فروشگاه فرش قالی کاشان
گلیم فرش یک نوع فرش محلی سنتی است که در برخی از مناطق ایران و کشورهای اطراف به تولید می‌پردازند. این فرش‌ها از الیاف طبیعی مانند پشم یا نخ پنبه تهیه می‌شوند و طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی دارند. گلیم‌ها عمدتاً برای پوشش کف خانه، کاربردهای دکوراسیونی و همچنین استفاده در مسافرت‌ها و کمپینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع فرش‌ها اغلب بافت دستی دارند و جزء هنرهای دستی محلی به شمار می‌آیند. تفاوت گلیم فرش با فرش ماشینی در چیست؟ قالی کاشان همراه شما خواهد بود تا به سوالات شما پاسخ  دهد

گلیم فرش یا فرش؟

انتخاب بین گلیم فرش و فرش به میزان نیاز و سلیقه شما بستگی دارد. هرکدام از این دو نوع فرش ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی دارند:
گلیم فرش:
– از طراحی‌ها و رنگ‌های محلی محصولات محدود و سنتی برخوردار است که به دکوراسیون محیط‌های مختلف شخصیت خاصی می‌بخشد.
– مناسب استفاده در فضاهای سنتی، محل‌های قدیمی یا دکوراسیون‌های معماری محلی است.
– معمولاً بافت دستی دارد که ارزش هنری و دست‌ساز بودن را نشان می‌دهد.
– به دلیل طبیعت غیرصنعتی برخی از محصولات گلیم فرش، ممکن است کمی کمتر دوام داشته باشد.
فرش:
– برخلاف گلیم فرش، فرش‌ها معمولاً بافت صنعتی دارند که می‌تواند ماندگاری و دوام بیشتری داشته باشد.
– از طراحی‌ها و رنگ‌های متنوع و مدرن برخوردار است که به انتخاب‌های شما در دکوراسیون مدرن کمک می‌کند.
– مناسب استفاده در اتاق‌ها، نشیمن‌ها و محل‌های رسمی‌تر است.
– به دلیل فرآیند تولید صنعتی، معمولاً هزینه‌های تولید کمتری نسبت به گلیم فرش دارد.
با توجه به نیازها و ذائقه خود، می‌توانید بین گلیم فرش و فرش انتخاب کنید. در نهایت، هر دو نوع فرش دارای زیبایی و مزیت‌های خاص خود هستند.

گلیم فرش ها برای کجا مناسب هستند؟

1. دکوراسیون‌های سنتی: گلیم فرش به دلیل طرح‌ها و رنگ‌های محلی، بسیار مناسب برای فضاهای سنتی، قدیمی و محیط‌های با فرهنگ محلی است. این فرش‌ها به دکوراسیون اتاق‌ها، نشیمن‌ها، ویلاها و کلبه‌ها کمک می‌کنند تا به یک فضای سنتی و دل‌پذیر تبدیل شوند.
2. مساحت‌های بزرگ: به علت ابعاد بزرگ برخی از گلیم‌ها، می‌توانند برای پوشش کف مساحت‌های بزرگ‌تر مناسب باشند، مانند تراس‌ها، باغ‌ها و فضاهای بیرونی.
3. فضاهای کمپینگ و مسافرت: گلیم‌ها به عنوان یک نوع فرش قابل حمل، مناسب برای استفاده در مسافرت‌ها، کمپینگ‌ها و پیک‌نیک‌ها هستند. آنها به دلیل وزن کمتر نسبت به فرش‌های سنتی عادی، مناسب‌تر برای استفاده در فضاهای باز هستند.
4. تزیین دیوار: گلیم‌ها می‌توانند به عنوان تزیین‌های دیواری نیز استفاده شوند، به خصوص در فضاهای سنتی و بافت‌های محلی.

مراحل بافت گلیم

مانند فرش بافی گلیم نیز نیاز به دار برای بر پا کردن جهت بافتن دارد.
همانند قالی ها و فرشینه ها یک گلیم نیاز به نقش جهت طراحی دارد که بافنه از ابتدا آن طرح را پیاده نماید و با کمک نخ های پشمی شروع به بافتن کند.

چله کشی : اولین مرحله دربافتن یک گلیم است که دو طناب با اندازه مورد نظر ، موازی زیر دار بسته می شود که به آن زه دار می گویند

چوب کوجی : چوبی استوانه است که قطرآن تقریبا 4 سانتیمتر بوده و عرض آن هم بر طبق اندازه دستگاه است.

ثابت نمودن چله:  به هنگام بافتن برای هر چه بیشتر تراکم و فشردن پودها به کار ضربه می زنند، چله ها باید ثابت و محکم شوند تا تکان نخورند و شکل گلیم حفظ شود و برای محکم نمودن این کار به آن کمی چسب می زنند.

زنجیربافی:  برای سریع تر شدن دست بافنده

پود گذاری : در این روش فقط از نخ پود و نخ تار برای بافتن استفاده می کنند، نخ های پود رنگ شده را از پایین و بالای در نخ های تار رد می کنند و با تغییر رنگ درپودها ، نقش های مورد نظر مشخص می شوند.

پود پیچی : هنرمندان برای بافتن گلیم، از پود نازک استفاده می کنند ، به این شکل که پودها با تابیدن و پیچیدن از وسط تارها عبور می کنند و پس از آن پود نازک از داخل آنها رد شده و آن را با شانه محکم می کوبند تا یکدست شود.

قالی کاشان همراه شما خواهد بود

فرش های ماشینی کاشان در فروشگاه قالی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان قابل خرید است. خرید مستقیم از کارخانه در کنار ارسال رایگان فرش سبب شده قیمت فرش در مجموعه قالی کاشان ارزان تر از سایر فروشگاه ها باشد. از مزایای دیگر خرید اینترنتی فرش کودک کاشان دریاف ضمانت نامه 10 ساله کیفیت فرش است. از این رو خریداران در مورد کیفیت بالای فرش نیز دغدغه ای نخواهند داشت.

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button