لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

تمیز کردن موی حیوان خانگی از روی فرش

قیمت خرید فرش قالی کاشان فروش فرش ماشینی تمیز کردن موی حیوان خانگی از روی فرش شانار کرم

امروز می‌خواهیم درباره تأثیر حیوانات خانگی بر فرش ها صحبت کنیم. حیوانات خانگی ، از گربه ها و سگ ها تا خرگوش ها و پرندگان ، بخشی از زندگی ما محسوب می شوند. برخی افراد مایل اند در خانه از حیوان خانگی نگهداری کنند. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا درباره فرش های مناسب برای حیوانات خانگی صحبت کنیم. اما آیا می دانید که نگهداری حیوانات خانگی می تواند تأثیر زیادی بر فرش های خانه شما داشته باشد؟ با ما همراه باشید تا درباره تمیز کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش نکاتی را مد نظر قرار دهیم.

نکات مهم درباره انتخاب فرش برای حیوانات خانگی 

در ادامه ، به برخی نکات مهم درباره نگهداری حیوانات خانگی روی فرش‌ها می‌پردازیم.

  1. آلودگی و تمیزی: حیوانات خانگی ممکن است ادرار یا آلودگی دیگری روی فرش بگذارند. بنابراین، انتخاب فرش هایی که مقاومت خوبی در برابر آلودگی داشته باشند و به آسانی قابل تمیز شدن باشند، مهم است.
  2. جنس فرش: فرش های پشمی معمولاً کمترین مقدار پرزدهی را دارند و حیوانات نمی توانند به آن‌ها آسیب برسانند. همچنین، فرش های الیاف مصنوعی مثل پلی پروپیلن ، پلی استر و اکریلیک نیز می توانند مناسب باشند.
  3. تراکم و شانه فرش: فرش های با تراکم پایین (مثل ۷۰۰ تا ۱۵۰۰) مناسب برای استفاده در آشپزخانه و راهرو هستند. همچنین، فرش های با شانه های بالا (مثل 1200 یا بیشتر) می توانند مقاوم تر باشند. در ادامه بیشتر در مورد این موضوع بحث می کنیم.
  4. گلیم فرش: گلیم فرش ها نیز می توانند گزینه های مناسبی برای حیوانات خانگی باشند. آن‌ها سبک و قابل شستشو هستند.

روش های تمیز کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش

بهترین روش های پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش و سطوح را توضیح می دهیم.

استفاده از اسفنج آشپزخانه

اگر موهای حیوان خانگی به فرش یا کف پوش زمین چسبیده و از بین بردن آن دشوار به نظر می رسد، از یک اسفنج آشپزخانه قدیمی استفاده کنید. ابتدا اسفنج خشک و تمیز را بر سر تا سر فرش یا موکت بکشید. حتما قبل از استفاده از اسفنج، سطح فرش را جاروبرقی کنید.

استفاده از بخار شور

بخار شور نیز همانند جارو برقی وسیل ای برای تمیز کردن فرش است. با این تفاوت که بخار شور با استفاده از بخار حاصل از آب می تواند آلودگی و موی حیوانات خانگی را از روی فرش تمیز کند.

استفاده از نرم کننده لباس یا شامپو فرش

آب گرم را با نرم کننده لباس یا شامپو فرش به نسبت سه به یک مخلوط کنید. محلول به دست آمده  را داخل یک بطری خالی بریزید و بطری را به شدت تکان دهید تا مواد داخل بطری کف کند. سپس محلول به دست آمده را روی فرش اسپری کنید. نرم کننده لباس و شامپو فرش در این محلول  باعث کاهش چسبندگی موهای حیوان خانگی به فرش می شود وسبب می شود تا راحت تر آلودگی ها از روی سطح فرش جدا شود.

استفاده از فرچه یا برس فرش

با تهیه یک فرچه دستی مخصوص فرش ، ابزار موثری برای از بین بردن موهای حیوانات خانگی در دست خواهید داشت. با کشیدن این فرچه روی فرش می توانید مو های ریخته شده را از روی سطح فرش جدا کنید. تجربه نشان داده است که خیس کردن فرچه یا برس کارایی آن دو برابر می شود و تمامی مو هایی که در دل فرش جمع شده اند به راحتی خارج می شوند. این کار علاوه بر زدودن موها، به حفظ بافت های فرش نیز کمک می کند.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین نه تنها باعث تمیز شدن فرش می شود بلکه باعث می شود تا فرش شما نیز خوشبو شود.

با این روش ها می توانید موهای حیوانات خانگی را از روی فرش پاک کنید. لطفاً توجه داشته باشید که این توصیه ها به عنوان راهنما ارائه شده اند و نیاز به توجه به نوع فرش و نوع موهای حیوان خانگی دارند.

راهکار جلوگیری برای کثیف نشدن فرش توسط حیوانات خانگی 

  1. استفاده از رو فرشی های کشی یا فرش های محافظ

    • این نوع رو فرشی ها بدون پرز است و ناخن حیوانات خانگی در آن گیر نمی کند.
    • به سهولت شسته می شود ، حتی شما می توانید با انداختن این رو فرشی در ماشین لباسشویی آن را شستشو کنید.

2- استفاده از فرش های با شانه و تراکم بالا:

فرش های با شانه و تراکم بالا مثل فرش 1200 شانه وفرش های 1500 شانه چون ارتفاع نخ خاب کمتری دارند و تراکم در این نوع فرش ها بسیار بیشتر از فرش 700 شانه است ، موهای حیوانات خانگی در بین پرز های این فرش گیر نمی کند. علاوه بر آن فرش های بدون پرز یا با پرز کم سریع تر شستشو می شوند و طول عمر بیشتری دارند. از همین رو می تواند گفت گلیم فرش ها نیز انتخاب خوب و مناسبی برای حیوانات خانگی می توانند باشند.

اگر دوست دارید حیوان خانگی خود را در منزل نگه دارید و همچنین می خواهید فرش خود را تمیز نگه دارید ، باید نکات گفته شده در بالا توجه کنید.

مزایای خرید انلاین فرش از فروشگاه قالی کاشان

فروشگاه فرش قالی کاشان با بیش از 3 هزار طرح فرش متنوع ترین فروشگاه فرش به حساب می آید. هر فرشی با هر طرح و رنگ بندی ای در فروشگاه فرش کاشان موجود است. فروشگاه فرش قالی کاشان به صورت مستقیم و بدون واسطه فرش را از درب کارخانه برای شما ارسال می کند. بنابراین فرش انتخابی شما به دست واسطه های سودجو نمی افتد و در نهایت فرش با قیمت ارزان تر از تولیدی به دست شما مشتری محترم می رسد. 

جهت رفاه حال شما مشتری محترم فرش مورد نظر شما با ارسال رایگان در باربری شهر محل سکونت به دست شما می رسد.

 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button