لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

جدید ترین فرش کاشان را فقط خوش سلیقه ترین ها انتخاب میکنند

جدید ترین فرش کاشان را فقط خوش سلیقه ترین ها انتخاب میکنند

از آنجاییکه خرید جدید ترینها همیشه به انسان حس و حال خوبی میدهد به همین علت این بار در این مقاله با موضوع جدید ترین فرش کاشان در کنار شماییم. بسیاری از افراد حتی با وجود طرح های بسیار زیادی که در بازار موجود است همیشه به دنبال به روز بودن و طرح ها و محصولات جدیدند و چون فرش از محصولاتی به شمار می رود که در بین وسایل دکوراسیون، قیمت بالایی داشته و همیشه در معرض دید مخاطبان است معمولا بعد از چند سال، خانم خانه با وسواس زیاد تصمیم به خرید جدید ترین فرش کاشان را میگیرد تا هم زیبایی منزل را چندین برابر کند و هم توجه اطرافیان را جلب کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی جدید ترین فرش کاشان در ابعاد و ویژگی های گوناگون بپردازیم. پس اگر شما هم جزء افراد بسیار خوش سلیقه بوده و به دنبال جدید ترین فرش های کاشان برای تغییر دکوراسیون منزلتان هستید این مقاله، بهترین انتخاب است.

انواع جدید ترین فرش کاشان

در ادامه به بررسی جدید ترین فرش کاشان ازنظر ویژگی های مختلف فرش مانند جنس و کیفیت نخ، تراکم و شانه، ظرافت، طرح فرش، تعداد رنگ فرش و نیز رنگ های جدید می پردازیم.

جدید ترین جنس و کیفیت نخ فرش کاشان

جنس نخ فرش به عنوان مواد اولیه آن یکی از عوامل موثر در کیفیت فرش است مخصوصا نخ خاب فرش. زیرا 70 درصد از فرش را تشکیل می دهد در نتیجه هرچه کیفیت نخ خاب بیشتر باشد، کیفیت فرش نیز بهتر خواهد بود. در حال حاضر از جدید ترین و مرغوب ترین جنس نخ خاب موجود در بازار، می توان از جنس اکریلیک و پلی استر نام برد. البته به این نکته نیز توجه شود که الزاما جدید ترین فرش های کاشان با این نخ ها بافته نمیشود اما بهترین و باکیفیت ترین آن ها قطعا با استفاده از الیاف جدید بافته میشوند.

جدیدترین تراکم و شانه فرش کاشان

از آنجایی که به طور کلی خیلی از افراد، هیچگونه آشنایی با مفهوم شانه و تراکم ندارند پس توضیح کوتاهی دراین مورد را به شما ارایه میکنیم.
شانه عبارت است تعداد گره موجود در یک متر از عرض فرش و تراکم عبارت است از تعداد گره موجود در یک متر از طول فرش ضرب در دو. هرچه این گره ها ریز تر و به هم نزدیکتر باشد ظرافت فرش در بافت و نیز شانه و تراکم آن بیشتر خواهد بود. این موضوع چون نیاز به استفاده از دستگاه های جدید را ایجاد میکند در نتیجه عامل مهمی در تعیین قیمت یک فرش نیز هست. درحال حاضر جدید ترین فرش کاشان از تراکم، فرش 1500 شانه با تراکم 4500 است که از گران قیمت ترین فرش ها به شمار رفته و از نظر نخ، طرح و دستگاه بافته شده با آن نیز جدید ترینها در آن به کار گرفته شده است.

جدید ترین فرش کاشان از نظر ظرافت

همانطور که پیشتر نیز گفتیم، هرچه قدر تعداد گره های موجود در یک فرش یعنی همان شانه و تراکم بیشتر باشد، فرش ظریف بافت تر خواهد بود. اما برای بالا بردن شانه توسط دستگاه های بافندگی جدید لازم است که ظرافت نخ نیز به تناسب شانه بالا برود تا بتوان ریز بافت ترین طرح را روی آن پیاده کرد. ظرافت نخ فرش با نام نمره نخ فرش مشخص میشود. و هرچقدر این نمره بالاتر برود ظرافت نخ و ریز بافتی و تعداد شانه نیز افزایش می یابد. در حال حاضر بالاترین نمره نخ موجود در صنعت فرش، نمره 50 تا 60 است. و فرشی که با این نخ، بافته شود جدید ترین فرش کاشان از نظر ظرافت نخ است. اما نکته مهم اینجاست که این نخ را در انواع شانه ها مثل 700 شانه نمیتوان استفاده کرد چون تعداد شانه و نمره نخ باید باهم متناسب باشد اما در فرشی با شانه 1500، قابل استفاده است پس فرش 1500 شانه از نظر ظرافت نخ نیز، جدید ترین فرش کاشان محسوب می شود.

جدید ترین طرح و نقشه های فرش کاشان

فرش های ماشینی به صورت کلی بر اساس نقشه های سنتی فرش دستباف بافته می شوند. که معروف ترین آنها طرح لچک و ترنج است که در مرکزیت آن، یک طرح به شکل لوزی، دایره و یا بیضی وجود دارد و در چهار گوشه فرش نیز یک طرح به صورت قرینه تکرار شده است.
علاوه بر طرح لچک و ترنج که در طرح های فرش های ماشینی وجود دارد طرح افشان نیز با تنوع بسیار زیاد به وفور یافت میشود. در حال حاضر جدیدترین طرح های فرش، از طریق ایجاد نوآوری در طرح های سنتی و تلفیق آنها با طرح های مدرن و امروزی حاصل میشود که برای تحقق این امر، تولید کنندگان از طراحان ایرانی متبحر استفاده می کنند.

 

جدید ترین فرش کاشان از نظر تعداد رنگ

منظور از تعداد رنگ یک فرش ماشینی، در واقع تعداد رنگ واقعی به کار رفته در بافت و نقشه فرش است. منظور از رنگ واقعی، رنگ ذاتی نخ است نه رنگی که از ترکیبات مختلف به وجود می آید، مثلا اگر میگویند یک فرشی 8 رنگ است یعنی در بافت آن از 8 رنگ واقعی استفاده شده است. به طور معمول فرش های ماشینی تولیدی در 8، 10، 12 و 14 رنگ تولید میشوند. در حال حاشر جدید ترین دستگاه های بافندگی نیز فقط تا 14 رنگ را پوشش می دهند.

جدیدترین رنگ بوم یا پس زمینه

مهمترین وجه تمایز فرش های جدید از فرش های قدیمی، رنگ بوم یا پس زمینه است. در زمان قدیم به دلیل محدودیت دردستگاه بافنده و یا طراحی فرش، تنها از رنگ های لاکی، کرم ، گردویی و سرمه ای استفاده می شد. اما امروزه به سبب پیشرفت دستگاه های بافنده و نیز طراحی فرش، در جدید ترین فرش های کاشان از رنگ های جدیدی مثل بژ، موشی، گلبهی، فیلی، نخودی، یاسی، الماسی و… استفاده میشود.

جدیدترین فرش از نظر بافت

جالب است بدانید که هر چند سالی یک بار جدیدترین نوع فرش های ماشینی با داشتن تکنولوژی های پیشرفته وارد بازار ما میشوند. زمانی که فرش های دستبافت به تازگی وارد عرصه شدندبه گونه ای انتقلابی عظیمی در تولید فرش های ماشینی رخ داد, اکثریت مردم تمایل خریدشان به سمت فرش های دستبافت بود. با اینکه فرش های دستبافت قیمت بالاتری داشتند اما به دلیل طرح و زیبایی طرفداران فراوانی داشت.

جدید ترین فرش کاشان را فقط خوش سلیقه ترین ها انتخاب میکنند
جدید ترین فرش کاشان را فقط خوش سلیقه ترین ها انتخاب میکنند

جدیدترین دستگاه های بافندگی فرش کاشان

دستگاه های بافندگی امروزی به صورت تمام اتوماتیک بوده و همه انواع آن در کشور های دیگر مانند بلژیک، سوییس و آلمان ساخته می شود. با توجه به رقابتی بودن بازار و نیاز جامعه به به روز شدن، هر چند سال یکبار دستگاه های جدید وارد می شود. در زمان فعلی، جدید ترین دستگاه بافندگی موجود در بازار، دستگاه بافنده HCIx2است که جدید ترین نسخه های آن قادر به تولید جدید ترین فرش ها با شانه 1200 و 1500 در 8 رنگ با دقت بسیار بالا و میزان خطای پایین است.

ویژگی های فرش ۱۲۰۰ شانه جدید:

  • معمولا به صورت ۸ رنگ بافته می شود.
  • با استفاده از دستگاه بافنده HCIx2 بافته می شود که از جدیدترین دستگاه های بافنده موجود در جهان به شمار می رود.
  • دارای تنوع بالایی در طرح می باشد و اکثرا در آن از طرح های دستباف گونه استفاده می کنند.
  • از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که بافت آن به علت تراکم بالا و نزدیک بودن گره ها، بسیار محکم است.
  • فرش ۱۲۰۰ شانه دارای تراکم ۳۶۰۰ است.
  • برای تولید فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ از الیافی با نمره نخ ۳۶ الی ۳۸ استفاده می کنند که یکی از طریف ترین نخ ها در جهان به شمار می رود.

ویژگی های انواع جدید فرش ۱۵۰۰ شانه:

  • فرش ۱۵۰۰ شانه دارای تراکم ۴۵۰۰ است.
  • به صورت ۸ رنگ معمولا بافته می شود.
  • فرش ۱۵۰۰ شانه متراکم ترین و جدیدترین فرش ماشینی کاشان به شمار می رود
  • ظرافت این فرش های ماشینی شبیه ظرافت فرش های بالای ۱۰۰ رج است که بسیار مرغوب هستند.
  • در بافت آنها از نمره نخ ۵۰ الی ۶۰ استفاده می شود که ظریف ترین نخ موجود در دنیا است.
  • با استفاده از جدیدترین دستگاه HCI تولید می شود و از کیفیت بالایی برخوردار است.

سخن پایانی

تا به اینجا با تمام ویژگی های جدید ترین فرش کاشان آشنا شدید اما ممکن است یک سوال برای شما ایجاد شود که چرا فرش کاشان؟ با توجه به اینکه شهر کاشان، قطب تولید فرش ماشینی است و نیز به سبب رقابت بالایی که بین تولید کنندگان وجود دارد از نطر کیفیت و قیمت حرف اول را میزند و همواره به دنبال تولید جدید ترین فرش ها می باشد. به همین علت برای خرید جدید ترین طرح ها باید به سراغ کاشان و جدید ترین فرش های آن برویم. اما در بسیاری از موارد آمدن به شهر کاشان و خرید حضوری بسیار دشوار و زمان بر است پس طبیعتا خرید اینترنتی فرش میتواند بهترین راهکار باشد. ممکن است خیلی از افراد نگرانی هایی برای خرید اینترنتی داشته باشند اما باید بگوییم که شما تنها با خواندن مقاله خرید اینترنتی فرش درهمین سایت، با تمامی ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی آنلاین معتبر آشنا خواهید شد. همانطور که می دانید مجموعه قالی کاشان با دارا بودن تمام ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی معتبرهمچون نماد اعتماد الکترونیک، درگاه پرداخت اینترنتی معتبر، جواز کسب اینترنتی، ضمانت 10 ساله محصولات خود، امکان مرجوعی و ارسال رایگان و همچنین مشاوره کارشناسان مجرب، دقیقا همان جایی است که شما میتوانید بدون دغدغه متنوع ترین و جدیدترین فرش های کاشان را در آن بدون واسطه و مستقیما از کارخانه، خریداری نمایید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button