لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

راهکارهای سوختگی فرش ماشینی

قیمت خرید فرش قالی کاشان فروش فرش ماشینی راهکار های سوختگی فرش ماشینی

از آنجایی که فرش برای ما ایرانی ها نشان فرهنگ واصالت است از این رو برای ما از اهمیت فراوانی برخوردار است ، بنابراین در حفظ و نگهداری آن تلاش زیادی انجام می دهیم. یکی از مشکلاتی که برای همه ما پیش آمده سوختگی فرش ماشینی است . اتفاقاتی مانند قرار دادن اتوی داغ روی فرش ، قرار دادن وسیله داغ مثل قابلمه روی فرش . زمانی که این اتفاق تلخ پیش می آید همه ما فکر می کنیم مگر می شود سوختگی فرش را درست کرد؟ و به فکر خرید فرش جدیدی هستیم. در این مقاله می خواهیم راهکارهای سوختگی فرش را با توجه به نوع سوختگی برسی کنیم.

انواع سوختگی فرش

شاید فکر کنید از بین بردن سوختگی فرش 700 شانه راحت تر از فرش ماشینی 1200 شانه است. این موضوع تاحدودی درست به نظر می رسد چون ارتفاع نخ خاب فرش ماشینی 700 شانه بیشتر از ارتفاع نخ خاب فرش 1200 شانه است. اما نکته ای که باید برسی کرد سطح سوختی فرش ماشینی است.

سوختگی فرش را می توان به طور کلی به سه دسته تقسیم کرد:

  1. سوختگی سحطی
  2. سوختگی نیمه سطحی
  3. سوختگی شدید یا عمقی

برخی سایت ها راهکارهای سوختگی فرش متفاوتی دارند که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم 

  1. برخی نوشته اند تکه ای پیاز را روی بخش سوخته فرش قرار دهید لکه زرد شده از بین می رود و بعد آن را آبکشی کنید تا بوی بد پیاز از سطح فرش از بین برود.
  2. در بعضی سایت ها نوشته است می توان از سنگ پا یا سمباده برای از بین بردن سفتی فرش استفاده کرد. به این ترتیب که سنگ پا یا سمباده را خلاف جهت و به صورت رفت و برگشتی روی محل سفت شده در اثر سوختگی بکشید.

راهکارهای سوختگی فرش

در این مقاله ما چند راهکار ارائه می دهیم که می توانید از آنها استفاده کنید. البته قبل از آن باید سطح سوختگی را تشخیص دهید . بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سوختگی سطحی  

سوختگی سطحی به سوختگی ای گفته می شود که الیاف فرش ماشینی هنوز تغییر شکل نداده است فقط کمی رنگ آن تغییر کرده وبه رنگ زرد مایل شده است.  در سوختگی سطحی بخش سوخته کمی سفت تر از بخش های دیگر فرش به نظر می رسد. در این حالت سریعا تکه یخی روی بخش سوخته قرار دهید تا فرش خنک شود و رنگ زرد آن کم رنگ تر شود بعد از قرار دادن یخ روی بخش سوخته شانه‌ ای با دندانه های باریک انتخاب کنید و روی سطح فرش بکشید تا حالت سفتی ایجاد شده در اثر سوختگی از بین برود.

اگر لکه زرد از روی فرش ماشینی  پاک نشد نگران نباشید شما می توانید با تهیه محلول آب اکسیژنه لکه ای که در اثر سوختگی فرش ایجاد شده را پاک نمایید دقت نمایید که نسبت آب  اکسیژنه به آب باید 1 به 10 باشد. در صورتی که به محلول آب اکسیژنه دسترسی ندارید می توانید از سرکه سفید و آب که در تمامی خانه ها یافت می شود استفاده کنید.

سوختگی نیمه سطحی

در سوختگی نیمه سطحی نخ های به کار رفته در فرش ماشینی  در اثر تغییرات شیمیایی سیاه شده و سفتی در بخش سوختگی به چشم می آید.در سوختگی نیمه سطحی ابتدا سعی می کنیم داغی فرش را مانند روش قبل ازبین ببریم از این رو از آب سرد یا تکه‌ای یخ استفاده می کنیم و همانند سوختگی سطحی سعی می کنیم با شانه ، سفتی فرش را از بین ببریم . طبیعی است که در سوختگی نیمه سطحی میزان سوختگی بیشتر از سوختگی سطحی است پس اگر در از بین بردن سفتی فرش با مشکل مواجه شدید طبیعی است . برای حل این مشکل شما می توانید از محلول نرم کننده لباس یا شامپو فرش استفاده کنید تا کمی از سفتی فرش کاسته شود سپس شانه  را روی سطح فرش بکشید.

چنانچه موفق نشدید بخش های سیاه شده نخ فرش را جدا کنید می توان از یک قیچی کوچک برای جداسازی الیاف سوخته شده استفاده کنید. اگر از قیچی استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که قیچی شدن الیاف به کار رفته در فرش ماشینی  باعث کچلی فرش شما نشود.

سوختگی شدید

 در سوختگی شدید، فرش از لحاظ شیمیایی دچار تغییر و دگرگونی ای می شود که قابل تغییر نیست. در اینجا ما راهکارهای سوختگی فرش از نوع شدید به شما پیشنهاد می دهیم :

راه اول : قرار دادن اشیا اجسام روی بخش سوخته فرش ، اما این کار مستلزم این است که سوختگی روی بخش حاشیه فرش باشد نه وسط فرش.

راه دوم: اگر سوختگی جایی از فرش اتفاق افتاده که نمی توان با اشیا و اجسام آن را پوشاند و سوختگی به حدی زیاد است که باید حتما فرش را تعویض کنید وامکان تعویض فرش برای شما وجود ندارد . ما پیشنهاد می کنیم آن فرش ماشینی را با استفاده از موچین ، پنس ، سوزن و قیچی آن را رفو کنید. توجه کنید اگر شما در این زمینه تخصص کافی را ندارید به مراکز تخصصی رفوی فرش ماشینی مراجعه کنید آنجا افراد رفوگر،  فرش شما را رفو کرده و مانند روز اول به شما تحویل می دهند.

راه سومی هم وجود دارد: اگرخرید ناگهانی فرش برای شما مقرون به صرفه نیست  ، شما می توانید با خرید فرش از سایت قالی کاشان و استفاده از شرایط اقساطی این سایت فرشی که مد نظرتان است را خریداری کنید.

خرید فرش از فروشگاه فرش کاشان

فروشگاه فرش کاشان یکی از معتبر ترین و متنوع ترین فروشگاه های فرش کاشان است . این فروشگاه دارای سه نماد : اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت معدن و تجارت ، نشان ملی ثبت و عضو اتحادیه کسب و کار های مجازی می باشد که با کلیک روی هریک از این نماد های می توانید از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید. علاوه بر آن فروشگاه فرش کاشان به صورت مستقیم و بدون واسطه فرش را از درب کارخانه برای شما مشتری محترم ارسال می کند. به همین منظور دست هیچگونه واسطه و دلالی در خرید شما دخیل نخواهد بود و فرش با قیمت ارزان تری به دست مشتری خواهد رسید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button