لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/07/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

طراحی دکوراسیون شیک با فرش ایرانی

طراحی دکوراسیون شیک با فرش ایرانی

از آنجایی که فرش ایرانی یکی از نماد های فرهنگ و اصالت ایران به شمار می رود، خالی از لطف نیست که از آن در طراحی دکوراسیون خانه استفاده کنیم و فضای منزل خود را زیباتر بسازیم. در این مقاله به بررسی نکاتی که برای طراحی یک دکوراسیون شیک با استفاده از فرش ایرانی باید مورد نظر داشت، می پردازیم. فرش دارای انواع مختلفی است که می توان به انواعی همچون گلیم فرش، فرش ماشینی، فرش دستباف ، جاجیم و زیلو اشاره نمود. انواع فرش می توانند با توجه به رنگ بندی که دارند در انواع دکوراسیون قرار بگیرند و به آن رنگ و لعاب تازه بدهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه قرار گرفتن فرش مناسب در دکوراسیون، مقاله دیگر ما را با عنوان نقش فرش در دکوراسیون داخلی مطالعه نمایید.

در این مقاله چه نکاتی را درباره طراحی دکوراسیون شیک با فرش ایرانی خواهید خواند؟

شما ممکن است زمان زیادی را صرف انتخاب و خرید فرش ایرانی خود کنید، اما زمانی که آن را در خانه پهن می کنید، رضایت زیادی از هماهنگی و هارمونی آن با دیگر اجزای دکوراسیون نداشته باشید. در اکثر منازل ما استفاده از انواع فرش را مشاهده می کنیم و ممکن است در برخی از دکوراسیون ها، فرش جلوه ای بیشتری داشته باشد و در برخی از دکوراسیون ها هم به علت عدم داشتن اطلاعات در زمینه طراحی دکوراسیون، فرش زیبایی چندانی را از خود به جای نگذاشته باشد.

در طراحی دکوراسیون شیک با فرش ایرانی توجه به اجزا دیگری که در دکوراسیون ما استفاده می شوند، بسیار مهم و حیاتی است و باید انتخاب فرش مناسب بر اساس این اجزاء دکوراسیون صورت بگیرد. این که فرش در چه مکان و اتاقی مورد استفاده قرار می گیرد و چه اجزایی در این مکان قرار دارند، در میزان هماهنگی و هارمونی فرش با دکوراسیون شما موثر است.

درست است که استفاده از انواع فرش در دکوراسیون بستگی به خلاقیت خودتان هم دارد، اما ما در این مقاله می خواهیم شما را راهنمایی کنیم که یک دکوراسیون شیک را با استفاده مناسب از فرش داشته باشید که نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند.

چیدمان انواع فرش در دکوراسیون اتاق نشیمن

یکی از مهمترین محل هایی که غیر از میزبان، افراد دیگری هم در آن رفت و آمد دارند، اتاق نشیمن، هال و یا پذیرایی است. با توجه به اینکه این قسمت از خانه شما بسیار پر رفت آمد خواهد بود، پس باید در زیبایی آن وسواس به خرج دهید تا بتوانید در نظر همگان یک فضای زیبا با هارمونی مناسب بین فرش، مبل و پرده داشته باشید.

توجه داشته باشید که فرش کل کف اتاق را نپوشاند

مهمترین نکته در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با استفاده از انواع فرش ایرانی این است که شما نباید به هیچ عنوان کل کف را با استفاده از فرش بپوشانید. در واقع این موضوع برای داشتن دکوراسیونی شیک جالب نیست و تقریبا منسوخ شده است.

از چند فرش در دکوراسیون خود استفاده کنم؟

توصیه می کنیم که در نهایت از یک فرش در اتاق نشیمن و یا پذیرایی استفاده کنید و اینگونه زیبایی را به فضای خود می بخشید. چنانچه یک یا بیش از یک دست مبل در اتاق پذیرایی خود دارید، بهتر است که هر دست مبل را در اطراف یک فرش بچینید و به این شکل به فرش خود مرکزیت و جلوه بیشتری ببخشید.

فرش در چه موقعیتی نسبت به دیگر اجزای دکوراسیون قرار بگیرد؟

شما باید دقت داشته باشید که در هر ابعادی می توانید از فرش در اتاق های خود استفاده نمایید، ولی دقت کنید که فرش شما زیر اجزا دیگر دکوراسیون مثل مبل و صندلی نباید قرار بگیرد.

در مورد این نکته که گفتیم معمولا میز استثنا قرار می گیرد و در اکثر دکوراسیون های شیک میبینم که از میز ها روی فرش استفاده برده اند و این نکته در طراحی دکوراسیون شیک با فرش ایرانی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

یکی دیگر از نکاتی هم که می تواند به شما در صورت داشتن شومینه کمک کند، این است که اگر میخواهید مهمانان شما فضای گرم و صمیمی تری حس کنند، می توانید فرش خود را از روبروی شومینه پهن کنید، این کار به شما کمک خواهد کرد که فضای گرم و زیباتری داشته باشید.

انتخاب بین فرش های سنتی و مدرن چه تفاوتی در دکوراسیون ایجاد می کند

توجه داشته باشید که ما دو نوع دکوراسیون میتوانیم برای اتاق نشیمن داشته باشیم که یکی دکوراسیون با فرش سنتی و دیگری با فرش مدرن می باشد.

استفاده از فرش های مدرن در دکوراسیون هایی با اجزای مدرن

در دکوراسیون ایرانی با فرش فانتزی و مدرن باید شما از فرش هایی استفاده کنید که دارای رنگ بندی شاد و یا جذاب باشند. توجه داشته باشید که انتخاب فرش شما بر اساس رنگ بندی بقیه اجزا باید صورت پذیرد. برای مثال اگر میخواهید از فرش سیاه و سفید فانتزی استفاده کنید، حتما باید اجزای دیگر به رنگ های مخالف آن باشند تا هماهنگی دکوراسیون حفظ شود.

مجسمه ها، گلدان ها و تابلوهایی که با بهره گیری از هنر مدرن ساخته شده اند، هارمونی و هماهنگی بیشتری با فرش مدرن از خود نشان می دهند. اگر سوغاتی هایی از اروپا یا آفریقا در خانه دارید، به آن ها با توجه به رنگشان با فرش های مدرن و فانتزی، جلوه و جذابیت بیشتری بدهید.

 

فرش شگی سه رنگ قهوه ای کاشان فرش شگی سه رنگ بنفش کاشان فرش قشقایی بزرگمهر کاشان – کد 1713

فرش شگی سه رنگ قهوه ای کاشان 3

فرش شگی سه رنگ بنفش کاشان 2

فرش قشقایی بزرگمهر کاشان – کد 1713

برای مشاهده دیگر طرح ها و رنگ های متنوع و جذاب، از صفحه خرید فرش مدرن و فانتزی مجموعه قالی کاشان دیدن فرمایید.

 

استفاده از فرش زمینه لاکی در دکوراسیون سنتی

در دکوراسیون فرش سنتی هم می توانید از فرش های به رنگ لاکی استفاده نمایید. فرش زمینه لاکی، هماهنگ ترین فرش با دکوراسیون هایی با اجزای سنتی و آنتیک است. اما چه رنگ های مبلمانی با رنگ لاکی ست می شود؟

اگر دقت داشته باشید، مبلمان و پرده به رنگ کرم و شیری بهترین گزینه ها برای ست کردن در کنار فرش یا گلیم به رنگ لاکی هستند. اما رنگ های دیگری هم هستند که می توانند جلوه خوبی در کنار فرش لاکی داشته باشند، مثل رنگ قهوه ای سوخته و عسلی که هماهنگی مناسبی را ایجاد خواهند کرد.

 

 فرش 700 شانه طرح خشتی زمینه بژ کم رنگ کاشان فرش 1200 شانه طرح اصفهان زمینه کرم کاشان فرش 1000 شانه طرح افشان زمینه سرمه ای کاشان
فرش 700 شانه طرح خشتی زمینه بژ کم رنگ کاشان فرش 1200 شانه طرح اصفهان زمینه کرم کاشان فرش 1000 شانه طرح افشان زمینه سرمه ای کاشان

برای مشاهده گالری فرش های سنتی و کلاسیک قالی کاشان که مجموعه ای از فرش های زیبا و باکیفیت هستند، از صفحه خرید فرش سنتی و کلاسیک ما دیدن نمایید.

 

دکوراسیون شیک با انواع فرش ایرانی در آشپزخانه و غذاخوری

در آشپزخانه ها فضای زیادی نداریم، به همین دلیل باید از فرش های کوچک مثل قالیچه یا کناره استفاده نمایید. در ضمن یادآوری کنیم که باید نکاتی که برای اتاق نشیمن گفتیم درباره اینکه نباید کل فضا فرش شود را فراموش نکنید.

گلیم فرش ها هم ارزان هستند و هم طرح و رنگ های مناسبی برای استفاده در دکوراسیون شما دارند. نقش های ساده و اصیل در گلیم فرش ها، آن ها را به گزینه های مناسبی جهت طراحی دکوراسیون شیک با فرش ایرانی تبدیل کرده است. اگر رنگ های شاد و روشن استفاده میکنید، توصیه می کنیم از رنگ لاکی استفاده نمایید و اگر از رنگ های تیره تر استفاده می کنید، بهتر است از فرش رنگ کرم استفاده نمایید تا به دکوراسیون شما جلوه بهتری بدهد.

در صورتی که میخواهید از انواع فرش گرد استفاده کنید، با توجه به فضای آشپزخانه باید این کار را انجام دهید. قطعا اگر فضای دکوراسیون شما زیادی باریک باشد، نمی توانید از فرش های گرد استفاده کنید، چون جلوه جالبی نخواهد داشت. توصیه می کنیم اگر فضای چهار گوش دارید از فرش دایره ای برای فضا های با ابعاد یکسان ( مربعی ) و فرش بیضی برای فضا های مستطیلی شکل بهره بگیرید.

همچنین اگر میز غذا خوری دارید، می توانید از فرش های گرد یا چهارگوش استفاده نمایید و آن را به طور کامل در زیر میز ناهار خوری یا غذا خوری خود پهن کنید. همانطور که گفتیم، میز ها جز استثنائاتی هستند که میتوانند روی فرش در دکوراسیون ما قرار بگیرند.

دکوراسیون اتاق خواب با انواع فرش

در اتاق خواب هم می توانید از دکوراسیون مدرن و شیک با فرش های سنتی و یا مدرن استفاده کنید. برای استفاده از انواع فرش سنتی بهتر است که فرش را در جایی پهن کنید که تجمع سرویس خواب شما در آنجا قرار دارد.  اگر هم فضای زیادی ندارید و سرویس خواب در دور تا دور اتاق چیدمان شده است، توصیه می کنیم که فرش را در مرکز اتاق خود قرار دهید.

برای چیدمان اتاق کودک هم می توانید از طرح های فرش عروسکی و فرش کودک استفاده نمایید، توجه داشته باشید که رنگ زمینه فرش های کودک باید با رنگ کمد و پرده ها ست شده باشد تا بتواند جلوه زیباتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

فرش اتاق کودک با طرح حیوانات

برای اینکه فرشی با دکوراسیون هماهنگ باشد می توانید رنگ و طرح فرش و روتختی را با هم هماهنگ کنید و همچنین می توانید  اگر فرش اتاق کودک صورتی رنگ است رنگ دیوارها را هم صورتی کنید. فرش های اتاق دختر بیشتر طرح عروسکی و فانتزی دارند و رنگ آنها صورتی، نارنجی، بنفش و قرمز است ولی فرش های پسرانه طرح های ماشین و حیوانات دارند که رنگ آنها معمولا آبی، سبز، طوسی، سرمه ای، قهوه ای و زرشکی هستند.

فرش اتاق خواب با طرح های فانتزی

شخصیت های کارتونی طرح مناسبی برای فرش اتاق کودک می باشند مثلا طرح باب اسفنجی، کیتی، مینیون و … که انتخاب این مدل ها بستگی به تم اتاق کودک دارد. فرش باید با دیگر واسیل اتاق خواب مانند پرده، روتختی، سرویس خواب و رنگ دیوارها همخوانی داشته باشد، می توانید از طرح فرش اتاق خواب استیکرهای دیوار بخرید و استفاده کنید.

آیا فرش ایده خوبی برای اتاق کودک است؟

  • ایمنی: قطعا زمین خوردن روی زمین یا سطح سخت آسیب بیشتری نسبت به افتادن روی فرش ایجاد می کند. فرش از شدت هر نوع ضربه ای می کاهد.
  • سرو صدا: راه رفتن روی فرش یا حتی پریدن و بازی و…تولید صدای کمتری دارد. برای والدینی که خواب کودکشان سبک است قطعا بهترین گزینه به حساب می آید.
  • گرما:فرش یک کفپوش نرم و گرم برای استراحت و حتی خواب بی موقع فرزندان شماست. و همینطور بهترین گزینه برای نوجوانانی که دوست دارند روی زمین بازی کنند و دراز بکشند.

 

فرش عروسکی و کودک باب اسفنجی و پاتریک کد 1541 بزرگمهر کاشان فرش کودک کلاریس طرح داستان لک لک ها محتشم کاشان – کد 07 فرش کودک عروسکی طرح میکی موس و مینی موس بزرگمهر کاشان – کد 1537
فرش کودک عروسکی باب اسفنجی و پاتریک کد 1541 بزرگمهر کاشان فرش کودک کلاریس طرح داستان لک لک ها محتشم کاشان – کد 07 فرش کودک عروسکی طرح میکی موس و مینی موس بزرگمهر کاشان – کد 1537

برای مشاهده گالری فرش عروسکی و کودک قالی کاشان از صفحه خرید فرش عروسکی و کودک ما دیدن نمایید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button