لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

علت سفت شدن فرش ماشینی!

علت سفت شدن فرش ماشینی!

دلایل زیاد و البته واضحی وجود دارد که می‌تواند منجر به سفت شدن فرش بعد از شستن شود.  این مشکل ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. چرا فرش ماشینی سفت میشود؟ در ادامه قالی کاشان به بیان دلایل و چگونگی جلوگیری از وقوع آن، می‌پردازد.

چرا فرش ماشینی سفت میشود؟

در خیلی از قالیشویی‌های که اکنون در حال فعالیت هستند از مواد شیمیایی استفاده می‌شود که با کمک آب داغ به داخل فرش نفوذ می‌کند. این ماده برای اینکه بتواند الیاف فرش را تمیز کند با گردوخاک موجود در تاروپود فرش یکی می‌شود و سپس قالیشویی‌ها برای اینکه آب موجود در فرش را خارج کنند از یک دستگاه مکنده قوی استفاده می‌کنند. با انجام‌دادن فرایند تمیزکردن فرش اکثر گردوخاک موجود در فرش خارج می‌شود؛ اما ممکن است بخش قابل‌توجهی از مواد شوینده و گردوخاک در فرش باقی بماند. همان‌طور که باگذشت زمان آب در فرش تبخیر می‌شود، مواد شوینده باقی‌مانده هم در الیاف فرش خشک می‌شوند. همین باعث می‌شود که بافت فرش حالت سفت و سختی به خودش بگیرد. این مورد می‌تواند علت سفت شدن فرش بعد از شستن باشد. این مشکل ممکن است برای فرش‌هایی که دارای پرز بندی هستند بیشتر پیش بیاید. 

انواع علت سفت شدن فرش بعد از شستن فرش چیست؟

1- الیاف فرش حساس به آب

انواع مختلفی از فرش وجود دارد و برخی از آن‌ها نسبت به سایرین در برابر آب مقاوم‌تر هستند. به‌عنوان مثال، فرش‌های پنبه‌ای و مصنوعی در برابر آب مقاوم هستند و پشم می‌تواند آب را در مقادیر محدودی تحمل کند؛ اما الیاف طبیعی مانند ابریشم به هیچ وجه در برابر آب مقاوم نیستند. برخی از الیاف، به‌ویژه آن‌هایی که از مواد طبیعی ساخته شده‌اند، معمولاً وقتی در معرض رطوبت قرار می‌گیرند سفت می‌شوند.

2- شستشوی مکرر

شامپو زدن بیش از حد و شستن زودبه‌زود فرش نیز می‌تواند علت سفت شدن فرش بعد از شستن باشد. فرش‌های خود را نهایتاً سالی ۲ بار بشویید نه بیشتر.

3- محصولات شوینده نامناسب

تکنسین‌های حاضر در قالیشویی انواع فرش با انواع لکه‌ها و مشکلات نظافتی را می‌شناسند. برای مثال می‌دانند که مواد شوینده مناسب برای پاک کردن لکه جوهر با مواد شوینده لاک، رنگ غذا، لکه چربی و روغن، شمع، آدامس یا نوشیدنی متفاوت است. همچنین اطلاعات مناسبی در مورد PH و سطح اسیدیته شوینده‌های مختلف دارند. محصولات شوینده نامناسب می‌تواند علت سفت شدن فرش بعد از شستن باشد.

4- روش‌های تمیز کردن نامناسب

هنگامی که یک فرش خیلی سریع تمیز می‌شود، آب، صابون و کثیفی فقط از سطح بیرونی آن خارج می‌شود. اگر فرش در این حالت خشک‌شده و آلودگی‌های عمقی و ریشه فرش شسته نشود، باقیمانده مواد شوینده به خورد الیاف فرش رفته و منجر به سفت شدن فرش بعد از شستن می‌شود.

چطور از سفت شدن فرش جلوگیری کنیم؟

سفت شدن فرش هم ظاهر آن را بسیار بد کرده و هم از نظر فیزیکی به فرش آسیب‌های جبران ناپذیری می‌زند. برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنیم، باید با عوامل پدید آورنده آن آشنا بوده و از طرفی مانع ایجاد شرایطی شویم که احتمال سفت شدن فرش را به همراه دارد.  اگر تجربه‌ و دانش کافی در مورد الیاف فرش خود و نحوه شستن آن ندارید، می‌توانید از خدمات یک قالیشویی معتبر و با سابقه که از کادر آموزش‌دیده، ماهر و مجرب بهره می‌برد، استفاده کنید.

فرش های ماشینی کاشان در فروشگاه قالی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان قابل خرید است. خرید مستقیم از کارخانه در کنار ارسال رایگان فرش سبب شده قیمت فرش در مجموعه قالی کاشان ارزان تر از سایر فروشگاه ها باشد. از مزایای دیگر خرید اینترنتی فرش کودک کاشان دریاف ضمانت نامه 10 ساله کیفیت فرش است. از این رو خریداران در مورد کیفیت بالای فرش نیز دغدغه ای نخواهند داشت.

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button