لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

عمر فرش ماشینی چقدر است؟

عمر فرش ماشینی چقدر است؟ کیفیت فرش قالی کاشان

طول عمر فرش ماشینی برای بسیاری از خریداران ،بسیار حائز اهمیت است. اما عواملی که بر طول عمر فرش ماشینی تاثیر می گذارد، چیست؟ کیفیت الیاف بکار رفته و تعداد شانه و تراکم، از مواردی هستند. که در عمر فرش ، اهمیت دارند. در ادامه همره قالی کاشان بمانید تا شما را در داشتن انتخابی بهتر راهنمایی کنیم.

تاثیر تراکم و شانه فرش ماشینی بر عمر آن

در مورد شانه و تراکم لازم است بدانیم. هر چقدر تعداد شانه و تراکم فرش ماشینی بالاتر باشد . محصول شفافیت ، لطافت ، زیبایی و ظرافت بیشتری دارد. و به فرش دستبافت شباهت بیشتری خواهد داشت . بالا رفتن شانه و تراکم موجب می شود .تعداد گره های موجود در بافت بیشتر باشد. و فرش در هم تنیده‌تر و فشرده‌تر باشد . همین امر موجب استحکام بیشتر گره‌ها و ماندگاری طولانی‌تر خواهد بود . اما ممکن است تراکم‌های بالا با الیاف بی‌کیفیت تولید شود .که در این صورت عمر فرش کاهش یافته .و نمی‌توان گفت به علت تراکم بالا ، فرش با کیفیت است . حالت عکس این قضیه هم امکان پذیر است.ممکن است در تولید فرشی با شانه و تراکم پایین نخ‌های مرغوبی بکار گرفته شود .که در این صورت فرش می‌تواند سالیان سال مورد بهره‌وری قرار گیرد.

تاثیر کیفیت الیاف فرش ماشینی بر عمر آن

عمر فرش ارتباط مستقیمی با کیفیت فرش ماشینی دارد . همانطور که عنوان شد کیفیت و به طبع آن عمر فرش در نتیجه‌ی عوامل مختلفی تعیین می‌شود . ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین عامل ، جنس به کار رفته در نخ تار ، نخ پود و نخ خاب است . جنس نخ تار و پود، در تمام بافته‌ها تقریبا مشابه .و از جنس پلی استر و پنبه است .اما نخ خاب ممکن است از جنس الیاف اکریلیک ، اکریلیک هیت ست ، پشم ، کرک ، ابریشم و غیره باشد. که در این میان پشم و آکریلیک عمر و دوام بیشتری دارند .و سالیان بیشتری می‌توان از آن‌ها استفاده نمود . عموما الیاف مصنوعی دوام کمتری نسبت به نوع طبیعی دارند .

عمر فرش ماشینی چگونه طولانی تر می شود؟

  1. تمیزی منظم: برای حفظ فرش، باید آن را به طور منظم و با روش‌های مناسب تمیز کنید. استفاده از جاروبرقی با قدرت متوسط  مناسب است.
  2. جلوگیری از نفوذ ذرات خارجی: قرار دادن روفرشی یا پد محافظ در محل ورودی، می‌تواند به جلوگیری از ورود ذرات خارجی مانند خاک و شن به فرش کمک کند.
  3. جلوگیری از آسیب از نور آفتاب: قرار دادن فرش در معرض نور مستقیم آفتاب می‌تواند باعث رنگ پریدگی آن شود. تلاش کنید فرش را در محلی قرار دهید که تابش مستقیم آفتاب به آن نخورد یا از پرده‌ها یا روکش‌های مناسب استفاده کنید.
  4. جلوگیری از سایش و فرسایش: در محل‌های با تردد بالا، می‌توانید از فرش‌های مقاوم استفاده کنید. همچنین، توصیه می‌شود فرش را هر چند ماه یکبار بچرخانید تا سایش و فرسایش را به طور یکنواخت توزیع کنید.
  5. تعمیر و نگهداری: در صورت بروز سائیدگی، سوراخ یا آسیب دیگری در فرش، تعمیر آن را بلافاصله انجام دهید تا جلوی افزایش آسیب گرفته و تخریب بیشتر فرش را بگیرید. همچنین، در صورت لزوم از خدمات تخصصی تمیز کردن فرش توسط قالیشویی ها استفاده کنید
  6. مراقبت در حمل و نقل: در صورت نیاز به حمل یا انتقال فرش، آن را به دقت و با استفاده از روش‌های محافظتی مناسب جابجا کنید. این شامل استفاده از پوشش محافظ برای فرش و جلوگیری از خم شدن یا فشرده شدن آن است.

خرید فرش کاشان مستقیم از کارخانه فرش 

برای خرید فرش کاشان با بهترین کیفیت و قیمت ارزان فروشگاه قالی کاشان بهترین گزینه خواهد بود. فرش های ماشینی کاشان در فروشگاه قالی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان قابل خرید است. خرید مستقیم از کارخانه در کنار ارسال رایگان فرش سبب شده قیمت فرش در مجموعه قالی کاشان ارزان تر از سایر فروشگاه ها باشد. از مزایای دیگر خرید اینترنتی فرش کودک کاشان دریاف ضمانت نامه 10 ساله کیفیت فرش است. از این رو خریداران در مورد کیفیت بالای فرش نیز دغدغه ای نخواهند داشت.

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button