لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

عمر مفید فرش پلی استر و نگهداری از آن!

عمر مفید فرش پلی استر چقدر است؟

همانطور که مشخص است تنها مزیت فرش پلی استر که دارای اهمیت بالایی هم هست قیمت بسیار مناسب آن خواهد بود ، پس در صورتی که به دنبال خرید فرش ارزان هستید می توانید به سراغ فرش پلی استری بروید. عمر مفید فرش پلی استر چقدر است؟ نگهداری از آن آسان است؟ همراه قالی کاشان بمانید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

عمر مفید فرش پلی استر چقدر است؟ (مشخصات آن)

این فرش نسبت به سایر الیاف عمر مفید کمتری دارد و به همین علت قیمت آن ارزان‌تر است. طول عمر فرش پلی استر بین پنج تا ده سال است و برای مصارف کوتاه‌مدت پیشنهاد می‌شود. در حال حاضر مواد مختلفی در داخل این فرش‌ها استفاده می‌شود تا دوام و ماندگاری آن را افزایش دهد. پلی استر رنگ‌پذیری فوق‌العاده‌ بالایی دارد و رنگ به خوبی در داخل بافت آن نفوذ پیدا می‌کند. خاصیت درخشش در این ماده بسیار زیاد است و این فرش‌ها حالت درخشانی دارند و برق می‌زنند. نرمی و لطافت از مشخصات دیگر پلی استر است که همین امر باعث شده تولیدکنندگان فرش از آن به عنوان ماده اولیه مناسب استفاده کنند.

چگونه از فرش پلی استر نگهداری کنیم؟

1.آماده سازی محل انداختن فرش

قبل از اینکه فرش را بر روی زمین پهن کنید، محل آن را به خوبی بررسی کرده و زمینه لازم را فراهم سازید. باید محل مورد نظر از هر گونه آلودگی پاک باشد زیرا کثیفی باعث ایجاد آسیب در بافت فرش می‌شود و عمر مفید آن را کمتر می‌کند. از طرفی به یاد داشته باشید که رطوبت قاتل خاموش فرش شماست پس از کف زمین نباید رطوبتی به آن وارد شود. اگر رطوبت را جدی نگیرید ممکن است پس از مدت کوتاهی فرش شما دچار پوسیدگی گردد. برای اطمینان بیشتر در این مورد از کف‌پوش‌هایی مانند موکت استفاده کنید تا رطوبت زمین به فرش پلی استر نرسد.

2. جارو کردن اصولی فرش

بسیاری از خانم‌ها بدون در نظر گرفتن اصول جارو کردن مشغول به این کار می‌شوند که باعث ایجاد آسیب روی فرش خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید فرش یک جهت خاب دارد که در هنگام جارو کردن باید از همان جهت کار را انجام داد. اگر از جهت‌های مختلفی جارو کردن را انجام دهید پس از مدتی نخ خاب به‌ هم ریخته می‌شود و ظاهر فرش دچار تغییرات منفی می‌گردد. اگر این کار را به صورت ناشیانه ادامه دهید،‌ پس از مدتی درخشش و زیبایی فرش کم می‌شود. جارو برقی بهترین وسیله برای جارو کردن است زیرا گرد و غبار ریز را نیز جذب خواهد کرد. به یاد داشته باشید که استفاده از جارو دستی باعث از بین رفتن رخ فرش می‌گردد و به همین علت تا جایی که ممکن است آن را به کار نگیرید.

معایب فرش پلی استر چیست !

  1. فرش های پلی استری برگشت پذیری بالایی نداره و اگه این فرشها رو در محیطی که در اون رفت و آمد زیاد صورت میگیره پهن کنید باعث میشه که فرش بخوابه و در بازه زمانی بین ۳ الی ۴ سال فرشتون در محیط پر رفت و آمد از بین بره.
  2. فرش های پلی استر در برابر گرمای اجسام داغ مقاوم نیستند به طور مثال در صورتی که بر روی این فرشها یک جسم داغ قرار بدید خیلی سریع حال اولیه فرش از بین خواهد رفت.
  3. نازکی الیاف پلی استر بیشتر از الیاف فرش های اکریلیکی هست ، پس فرش پلی استر دارای طول عمر کمتری نسبت به محصولات آکریلیکی داره که قبل از این تفاوت طول عمر این دو فرش رو براتون گفتم.

همراه با قالی کاشان خریدی لذت بخش را تجربه کنید

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button