لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

با 20 مدل فرش خاص ماشینی پرفروش کاشان آشنا شوید + عکس و ویژگی ها

قیمت خرید فرش قالی کاشان فروش فرش ماشینی مدل های پر فروش فرش خاص

بسیاری از خریداران فرش به دنبال خرید یک فرش خاص هستند و برای خرید آن تمام نمایشگاه ها و فروشگاه های فرش را زیر پا می گذارند. در کل می توان گفت که فرش خاص به فرشی گفته می شود که دارای طرح ، رنگ ، بافت و کیفیت منحصر به فرد و ویژه باشد و از کلیشه ها و مد های موجود در بازار فرش ماشینی خارج باشد. بعضی از این فرش ها ممکن است بسیار خلوت یا بسیار شلوغ باشند. بسیار گل ریز یا بسیار گل درشت باشند. ساختارهای متفاوت در ترنج و حاشیه و لچک فرش داشته باشند و یا ترکیب متفاوتی از گل های شاه عباسی و اسلیمی و گل رز را به نمایش بگذارند.

دسته بندی انواع فرش خاص

اگر چه هر فرد ممکن است تعریف خود را از فرش خاص داشته باشد و این تعریف به شدت وابسته به پس زمینه های ذهنی و فرهنگی در افراد مختلف است. یک طرح فرش خاص نشانه ای از هنر و خلاقیت طراح آن است که می تواند طرح های فرش را به شکل متفاوت و در عین حال دلنشین در یک هارمونی چشم نواز به نمایش بگذارد.

به طور کلی می توان گفت که هر فرش که کلیشه های موجود را بشکند و حالت ترند و مد نداشته باشد یک فرش خاص محسوب می شود. بنابراین نوشتن مقاله ای که بتواند دسته بندی مشخص از فرش های خاص را ارائه دهد ، با توجه به نامحدود بودن خلاقیت بشری غیرممکن است.

با این وجود تلاش کرده ایم در این مقاله یک دسته بندی از انواع فرش خاص موجود در بازار فرش ماشینی را ارائه دهیم و از هر دسته نمونه های زیبا و چشم نوازی که می توانید از فروشگاه فرش قالی کاشان خرید کنید را معرفی کنیم. 

طرح فرش دارای ساختار خاص

ساختار فرش به طور کلی به بخش های ترنج و لچک و حاشیه و زمینه و کلاله تقسیم می شود. اما فرش های خاص می توانند ترکیب و نمایش خاص از این بخش های مختلف را به نمایش بگذارند. فرش بدون حاشیه دارای ترنج بسیار بزرگ مثل فرش شهیاد نمونه ای از این فرش های خاص است.

فرش خشتی – ساختار خاص در فرش اصیل ایرانی

یکی از نمونه های بسیار خاص از طرح فرش های ایرانی فرش های خشتی هستند که ترکیبی از قاب های با اشکال و اندازه های مختلف را در بخش های مختلف فرش از جمله ترنج و حاشیه و لچک به نمایش می گذارند. از آن جایی که نقش و طرح موجود در هر خشت می تواند متفاوت از کل طرح زمینه فرش باشد، این فرش ها از خاص ترین طرح فرش های ایرانی هستند.

اگر چه طرح های فرش خشتی سنتی و اصیل سال های سال زینت بخش منزل ایرانیان بوده اند، اما با توجه به انعطاف پذیری بالا در طراحی این فرش ها، امروزه طرح فرش های بسیار خلاقانه و زیبا در این دسته از طرح فرش ها روانه بازار می شوند که بسیار دلنشین هستند و در دکوراسیون منزل شما می توانند بسیار درخشان و چشم گیر باشند.

فرش حوض نقره

فرش حوض نقره یک طرح فرش معروف خشتی کاشان است که دارای خشت های گلدانی در اطراف ترنج مرکزی و لچک فرش است. این فرش شلوغ بسیار خاص یک فرش زنده هم محسوب می شود . چرا که دارای رنگ های پر روح و بسیار زنده در نقش های گلدانی خود است. پهن کردن این فرش در میان مبلمان شما به شکلی که نیم متری از اطراف آن خالی باشد و یا با مبلمان پر شده باشد، نمایی جذاب به دکوراسیون شما می بخشد.

فرش ناردون

فرش ناردون شباهت بسیاری به فرش حوض نقره دارد . ترنج مرکزی همچنان دارای خشتی های طرح گلدان است . ولی برای خلوت کردن طرح این فرش زنده ، خشتی های موجود در کنار لچک فرش حذف شده اند.

فرش آرزو

فرش آرزو یکی از خاص ترین طرخ فرش های خشتی است. خشت های موجود در فرش آرزو به جای این که به شکل مستطیل باشند، به شکل لوزی هستند و در اطراف ترنج مرکزی فرش قرار گرفته اند . بنابراین آن را به شکل یک فرش با ترنج بزرگ نمایش می دهد که این ترنج تا نزدیکی های لبه فرش ادامه پیدا کرده است.

طرح فرش دارای ترکیب نقش و گل های متفاوت و خاص

از معروف ترین و پر استفاده ترین نقش های فرش ایرانی می توان به نقش فرش شاه عباسی ، گل رز و اسلیمی اشاره کرد. استفاده منحصر به فرد و خلاقانه از همین طرح فرش های معروف هم می تواند یک طرح فرش خاص و بی همتا را رقم بزند. 

فرش خاطره

یکی از زیبا ترین فرش ها با ترکیب نقش متفاوت ، طرح فرش خاطره است. در این طرح فرش زیبا گل های شاه عباسی ، گل رز و اسلیمی به روش هنرمندانه ای در بخش های مختلف فرش مورد استفاده قرار گرفته اند. علاوه بر این که خشتی موجود در حاشیه فرش نقش های گلدانی زیبا یی را در خود جای داده است.

اگر چه در فرش های طلاکوب رنگ بندی لایت و با رنگ های کم مورد استفاده قرار می گیرد، در این طرح فرش نقش های اسلیمی و شاه عباسی طلاکوب موجود در زمینه و ترنج فرش به شکلی هنرمندانه در کنار نقش های گل رز زنده در لچک و حاشیه فرش قرار گرفته اند. و از این نظر هم می تواند بسیار خاص و چشمگیر باشد.

فرش خزان

فرش خزان را شاید بتوان خاص ترین و پرفروش ترین فرش خشتی در بازار فرش ماشینی کاشان دانست. این طرح فرش بسیار زیبا دارای نقش های بته جقه و رز در طرح فرش است و ترنج مرکزی بزرگ بسیار خاص و خشتی های خاص تر در زمینه فرش دارد.

فرش سلطان

فرش سلطان نمونه ای از یک فرش خاص با نقش خاص است. این فرش بته جقه دارای نقش بزرگ بته جقه در اطراف ترنج مرکزی است که با نقش های گل رز و مرغ در دیگر بخش های فرش از جمله زمینه ، ترنج ، لچک و حاشیه ها تزیین شده است. این طرح فرش بسیار زیبا ، حس تماشای یک باغ پر گل و زنده و با طراوت را در ذهن ها تداعی می کند.

فرش های بسیار گل ریز در دسته طرح های فرش کرمان

از طرح فرش های خاص می توان به فرش های بسیار گل ریز اشاره کرد. برخی از این فرش ها آن قدر گل های ریز و پیوسته به هم دارند که از دور شبیه به یک زمینه نسبتا ساده موزاییکی به نظر می رسند و هر چه به فرش نزدیک می شوید، گل ها بیشتر و بیشتر از هم تفکیک می شوند و زیبایی خود را به رخ می کشند. نزدیک شدن به این فرش های خاص شبیه به کشف راز یا یک گنج پنهان در دل یک باغ پر گل است و به همین دلیل این فرش ها بسیار هیجان انگیز و پر نشاط هستند.

فرش درختی

فرش درختی یک طرح فرش افشان بسیار گل ریز در دسته فرش 1000 شانه کاشان است که نمونه آن را در هیچ جای دیگر ندیده اید. این فرش خاص با گل های رز بسیار ریز در زمینه و حاشیه فرش ، دنیایی از رمز و راز را با خود به همراه دارد. و می تواند زینت بخش دکوراسیون منزل خریدارانی باشد که به طرح فرش کرمان علاقه بسیار دارند.

فرش کیان

فرش کیان نمونه ای دیگر از فرش  گل ریز بسیار خاص و دلنشین است. این طرح فرش از نقش های گلدانی در زمینه فرش استفاده می کند و دسته گل های گل رز همان طور که در طرح های فرش کرمان رایج است ، در جای جای این فرش به چشم می خورد.

ترکیب مدرن و خاص از نقش های سنتی فرش ایرانی

فرش مدرن دسته ای از فرش های ماشینی است که از چارچوب فرش سنتی ایرانی خارج باشد. اما ساخت یک ترکیب مدرن از نقش های فرش ایرانی یا قرار گرفتن نقش های مدرن در ساختار سنتی فرش یکی از جذاب ترین خلاقیت ها در تهیه و خلق یک نقشه و طرح خاص در فرش است. طرح فرش فرانسوی نمونه ای از این فرش های خاص است که به فرشی گفته می شود که نقش های اروپایی یا ترکیب اروپایی از فرش را به نمایش بگذارند.

این فرش ها معمولا از کلیشه های نقش های سنتی فرش تا حدی خارج می شوند و ظرافت موجود در نقش های سنتی ایرانی را تا حدی جایگزین رئالیسم و زمختی طرح ها و نقش های اروپایی می کنند. همین کار می تواند طرح فرش بسیار خلاقانه و مناسب دکوراسیون های مدرن با عناصر اروپایی کلاسیک را به وجود بیاورد.

فرش ویولت

فرش ویولت یک فرش بدون حاشیه دارای طرح طلاکوب بزرگ در مرکز فرش است که با طرح های خاص در سراسر فرش و نقش های گل رز در اطراف ترنج مرکزی مزین شده است. رنگ های زنده با تضاد بالا زیبایی و جلوه منحصر به فردی به آن بخشیده است.

فرش شانار

فرش شانار از دسته فرش های بسیار خاص فرانسوی با طرح های ریزبافت و ظریف است که آن را به طرح فرش های ایرانی بسیار شبیه می کند. طرح های طلاکوب در کنار نقش های گل رز زنده با رنگ های صورتی و بنفش به شدت خودنمایی می کنند و می توانند زیبایی اتاق یک پرنسس را به دکوراسیون شما ببخشند.

طرح فرش هندسی خاص

استفاده از ساختار های هندسی مثل مستطیل ، شش ضلعی و لوزی در طرح فرش ، همواره جذابیت خاص در این محصول هنرمندانه به وجود آورده است. از آن جایی که نقش های گرد و نرم همیشه در هنر ایرانی مثل مینیاتور ، خطاطی ، تذهیب و فرش پر استفاده بوده است، استفاده از طرح هایی با گوشه های تیز ، طرح فرش را متفاوت و ویژه می کند.

فرش آبادیس

فرش آبادیس یک فرش 1200 شانه جدید است که ترنج مرکزی با یک مستطیل احاطه شده است. سایه روشن های موجود در این مستطیل و اطراف آن زیبایی چشم نوازی به این طرح فرش بخشیده است.

فرش آباده

فرش آباده یک فرش هندسی زیبا و اصیل است که لچک آن دارای ترکیب تقریبی 6 ضلعی است. این فرش طرح گبه به عنوان یک فرش سنتی و اصیل می تواند یک فرش خاص در دکوراسیون سنتی شما باشد که رنگ و لعاب فراوانی به آن می بخشد.

فرش هریس

فرش هریس را می توان یکی از معروف ترین طرح فرش های سنتی ایرانی دانست. این فرش بسیار زیبا و شاد دارای ترنج مرکزی و لچک هندسی و دارای نقش های با گوشه های تیز است. این فرش زیبا می تواند ذهن های منظم و دوست دار نقوش هندسی را به خود جذب کند. و در عین حال یک دکوراسیون سنتی و شاد را برای شما به ارمغان بیاورد.

طرح فرش خاص با نقش های رئال

استفاده از نقش های رئال در ترکیب با نقش های تجرید یافته فرش ماشینی می تواند طرح فرش های بسیار خاص و زیبا مناسب برای دکوراسیون های امروزی خلق کند. طرح فرش های گلدان و درخت و منظره ، چهره ، ابر و باد و سنگ مرمر که بر روی طرح فرش قرار بگیرند و یا در کنار فرش در خشت های منظم به نمایش گذاشته شوند، از نمونه هایی از این ترکیب جذاب هستند. در ادامه تعدادی از این طرح فرش ها را مشاهده می فرمایید:

فرش کویر

فرش کویر 700 شانه یک طرح خاص و زیبا است که طرفداران زیادی دارد. این فرش شیک و جذاب زمینه ای متفاوت دارد و طرح یک کویر ترک خورده است. این طرح فرش نشان دهنده خاستگاه فرش ایرانی که همان کویر های ایران هستند می باشد و به نوعی ، تقدیر از دستان هنرمند طراحان فرش ساکن کویر های ایران است که با وجود زندگی در کویر ، نقش های گل و باغ های خرم را بر روی بوم فرش ایرانی رقم زده اند.

این فرش زیبا و بی نظیر را نمی توان در دسته فرش های کلاسیک یا مدرن قرار داد. زیرا این فرش دارای طراحی خاص است. ترنج زیبا و منحصر به فرد این فرش در هیچ یک از طرح فرش های مجموعه قالی کاشان وجود ندارد و به همین دلیل است که افراد زیادی طرفدار این طرح فرش خلاقانه هستند. 

فرش چهار فصل

فرش چهار فصل یک طرح فرش بسیار خاص خشتی است که در هر یک از خشت های اطراف ترنج مرکزی ، منظره ای از طبیعت نقش بسته است. اگرچه این فرش دارای ساختار کلی سنتی ایرانی است ، ولی این طرح های رئال ، نمایی مدرن به این طرح فرش بسیار زیبا و چشم نواز بخشیده اند.

فرش باغ ارم

فرش باغ ارم یک فرش بسیار پرفروش و معروف در دسته فرش 1000 شانه کاشان است. این فرش خشتی از یک خشتی بزرگ در ترنج مرکزی دارای نقش گل و مرغ و خشتی های منظم در اطراف ترنج مرکزی دارای نقش های رئال گلدان گل بهره می برد. این طرح فرش شلوغ و زنده بسیار خاص و پر جلوه است و حس زیبایی شناختی بیننده را به شدت تحریک می کند.

فرش های خاص بسیار ساده و خلوت

بسیاری از فرش های بسیار ساده مثل فرش مراکشی ، قاب و خط خطی در دسته بندی فرش فانتزی و مدرن قرار می گیرند. اما در این میان فرش هایی وجود دارند که با وجود ساختار فرش ایرانی یا سنتی همچنان طرح فرش بسیار ساده ای دارند. این فرش ها می توانند ترکیب سنت و مدرنیته در فرش ایرانی در نظر گرفته شوند. در ادامه به معرفی برخی از این طرح فرش ها می پردازیم:

فرش اساطیر

طرح فرش اساطیر یک فرش خلوت بسیار زیبا است که دارای نقش های باستانی ایرانی است. این طرح فرش بسیار خاص یادآور شکوه ایران باستان و پیشینه فرش های زیبای امروزی ایرانی است. رنگ بندی فرش وینتیج و کهنه نما که در این طرح فرش استفاده شده است ، این حس فوق العاده را تقویت می کند.

فرش فریا

فرش فریا یک طرح فرش بسیار ساده با نقش های رئال پراکنده در سراسر فرش است. نقش گل در ترنج مرکزی ، برگ در لچک و حاشیه و صدف در گوشه های فرش نمونه ای از این طرح های رئال مورد استفاده در فرش فریا است. این طرح فرش خلوت مناسب کسانی است که از شلوغ بودن در دکوراسیون منزل خود فراری هستند و زیبایی و سادگی یک فرش خلوت را ترجیح می دهند.

فرش چوپان

فرش چوپان یک طرح فرش بسیار ساده و سنتی است . این فرش طرح گبه دارای نقش چوپان و گله گوسفند به طور پراکنده در جای جای فرش است. این طرح فرش گبه با وجود قدمت زیاد، شباهت بسیاری به فرش های مدرن امروزی دارد و می تواند با المان های گرافیکی ساده ای که دارد، یک دکوراسیون شیک و در عین حال سنتی را یرای شما شکل بدهد.

فرش خاص دستباف گونه با طرح فرش دستباف

اگرچه فرش دستباف سال ها پیش از ظهور فرش ماشینی زینت بخش منزل ایرانیان بوده است، برخی از طرح های آن هنوز هم به عنوان طرح فرش های خاص شناخته می شوند.

فرش گنبد

فرش گنبد یک فرش اصیل ایرانی است که در نقشه فرش دستباف سال ها توسط انگشتان هنرمند قالی باف های ایرانی خلق و تولید شده است. امروزه این نقشه فرش زیبا در رنگ بندی های جدید در کارخانه فرش کاشان تولید می شود که می تواند نمایی لوکس به دکوراسیون شما ببخشد. شما می توانید زیبایی فرش دستباف را با هزینه بسیار کمتر و قیمت ارزان تر در منزل خود تجربه کنید.

دسته فرش های خاص ماشینی دستباف گونه

فرش های ماشینی از نظر شانه و تراکم و همین طور از نظر جنس فرش به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. از خاص ترین این نوع فرش ها، فرش 1000 شانه و فرش ابریشم مصنوعی کاشان است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

فرش 1000 شانه کاشان

فرش 1000 شانه ، دسته ای از فرش های ماشینی کاشان است که امروزه در انواع طرح های کلاسیک و طلاکوب و وینتیج بافته می شود. این فرش های خاص اگر با کیفیت و وزن مناسب بافته شوند، همانند فرش های 700 شانه ، دارای ضخامت و نرمی مناسب هستند. همینطور به دلیل این که ریز بافت بودن آن ها به یکباره نسبت به فرش 700 شانه ، بسیار بیشتر می شود، ظرافت بافت و نقشه های ظریف و دستباف گونه نیز در این دسته از فرش های ماشینی بسیار به چشم می خورد.

اگر چه در گذشته ، تنوع طرح فرش های این دسته ، بسیار پایین بود و به طرح های کلاسیک با رنگ های زنده و جذاب محدود می شد، اما امروزه فرش های با رنگ بندی های جدید مثل فرش طلاکوب و فرش وینتیج هم با طرح های بسیار زیبا و دستباف گونه در این دسته از فرش ماشینی به چشم می خورد .

برای دیدن طرح های به روز فرش 1000 شانه کاشان با شماره تلفن فرش تماس بگیرید تا کارشناسان فروش قالی کاشان جدید ترین طرح های این دسته را برای شما ارسال کنند.

فرش ابریشم گونه

فرش ابریشم گونه ماشینی دسته ای از فرش های ماشینی است که معمولا به صورت 1200 شانه و 1500 شانه تولید می شود. این فرش ها از جنس الیاف ویسکوز در نخ خاب استفاده می کنند و دارای طرح های فرش دستباف بسیار ظریف با رنگ های زنده و بسیار شاد هستند. 

به دلیل براق بودن ، نرمی ، لطافت و بسیار نازک بودن این فرش ها، به آن ها فرش های ابریشم گونه یا فرش ابریشم مصنوعی گفته می شود. برای مشاهده طرح های مختلف زیبا در این دسته و خرید آن ها ، از طریق شماره تلفن فرش با کارشناس های فروش قالی کاشان در ارتباط باشید.

مزیت خرید فرش از فروشگاه فرش کاشان

اولین و مهمترین نکته برای خرید اینترنتی فرش ماشینی انتخاب سایت معتبر و قابل اعتماد است. باید به این نکته هم توجه داشته باشید که برخی از سایت‌ها با ارائه تخفیف و تبلیغات گمراه‌ کننده، مشتریان را به خرید فرش‌های بی کیفیت و غیراستاندارد ترغیب کنند. پس مراقب کلاهبردار ها باشید!!! برای اینکه از این خطر جلوگیری کنید، باید به چند نکته توجه کنید:

قبل از خرید آنلاین حتما بررسی کنید که سایت مورد نظر دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد. همچنین دارای شماره تلفن در دسترس باشد که در صورت وجود مشکل بتوانید با پشتیبان ها ارتباط برقرار کنید و مشکل را با آنان در میان بگذارید.

فروشگاه فرش قالی کاشان با بیش از سه هزار طرح فرش یک فروشگاه آنلاین معتبر فرش ماشینی است که دارای تنوع بی نظیر در طرح و رنگ فرش است. به همین دلیل می تواند سلیقه افراد مشکل پسند و خاص پسند را به شدت جذب کند

امروزه همه افراد به دنبال فرش ارزان هستند و از آنجایی که قالی کاشان به صورت مستقیم و بدون واسطه فرش را از درب کارخانه برای شما مشتری محترم ارسال می کند فرش با کیفیت ممتاز با قیمت درب کارخانه برای شما ارسال می شود در حالی که پیگیری سفارش خرید شما بسیار ساده است. بعلاوه ضمانت نامه بلند مدت فرش های به فروش رفته ، کیفیت و دوام بسیار بالای آن ها را تضمین می کند.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button