لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش سنتی قرمز – فرش شاد و گرم

فرش سنتی قرمز قالی کاشان گلیم فرش طرح گبه فرش ماشینی شاد زنده ایرانی

فرش سنتی قرمز یا همان فرش‌های ماشینی سنتی ایران، شهرت جهانی ویژه‌ای دارند. این فرش‌ها به عنوان یکی از گنجینه‌های فرهنگی و هنری ایران، بر روی بازار جهانی ارزشمند محسوب می‌شوند. فرش‌های ایرانی به عنوان قطعات هنری یک ارزش بی‌نظیر و استثنایی دارند. از این میان گلیم فرش ها و فرش های دارای طرح گبه به دلیل اصالت و سادگی جایگاه ویژه ای دارند.

ویژگی های فرش قرمز

فرش قرمز با رنگ شاد و گرم و زنده دارای جذابیت ویژه ای است و همین جذابیت سبب شده است که در سالیان متمادی همواره از انتخاب های اصلی در خرید فرش ایرانیان باشد. در ادام به برخی از ویژگی های رنگ قرمز می پردازیم:

  • جذابیت: فرش سنتی با رنگ قرمز با قدرت خود، جذابیت و استقبال بیشتری را در فروشگاه های فرش‌ به ارمغان می‌آورد. این رنگ زنده و گرم صرفاً توجه بیننده را به خود جلب نمی‌کند، بلکه زندگی و انرژی به فضا اضافه می‌کند.
  • احساس شادابی و طراوت: فرش رنگ قرمز ، یک فرش رنگی و شاد است که می تواند فضای خانه شما را دلچسب و شاداب کند. صمیمیت ناشی از این رنگ فرش در جمع های خانوادگی و دوستانه همیشه احساس می شود.
  • آشنا بودن فرش های قرمز و لاکی : با توجه به این که فرش قرمز و لاکی از رنگ فرش های سنتی و کلاسیک در فرش ماشینی است ، چنانچه با طرح های اصیل ترکیب شود، فرش آشنا و پر جاذبه ای خواهد بود. طرح هایی از قبیل فرش سالاری تبریز ، فرش قطبی کاشان ، فرش نایین و اصفهان و فرش ماهی از این طرح های کلاسیک و آشنا هستند.
  • احساس گرما و شادابی : رنگ قرمز در روان‌شناسی نماد گرما و شادابی است. وجود فرش قرمز در محیط، احساس گرما و شادابی را در افراد تقویت می‌کند و ممکن است تاثیر مثبتی بر روحیه و انرژی افراد خانه داشته باشد. بنابراین طبیعی است که ای نوع فرش را می توان در دسته فرش گرم هم قرار داد.

لطفا از گالری فرش قرمز با انواع طرح فرش های زیبا ، گرم ، رنگی و شاد دیدن فرمایید.

کاربرد های فرش طرح گبه با رنگ قرمز

فرش ها و گلیم فرش های طرح گبه همیشه در بین ایرانیان طرفداران بسیاری داشته است. دلیل آن این است که این فرش های زیبا پیوندی ناگسستنی با فرهنگ مردم ایران دارند. طرح های هندسی ساده به کار رفته در این طرح فرش ها به راحتی با روح انسان ارتباط برقرار می کنند. 

این فرش های زیبا می توانند در دکوراسیون منازل سنتی ، اقامتگاه های بومگردی ، سفره خانه ها و هر جایی که علاقمندان به فرهنگ ایرانی در آن جمع می شوند نمود ویژ های داشته باشند.

علاوه بر این ، این فرش می تواند هدیه مناسب و بسیار شیک برای وقایع و رخدادهای فرهنگی و جشنواره ها به حساب بیایند . این هدیه می تواند اوج علاقه به فرد دریافت کننده هدیه و نیز علاقه به فرهنگ بومی ایرانی را به طور یکجا به نمایش بگذارد.

فرش های سنتی قرمز با طرح گبه می توانند گزینه مناسبی برای اتاق خواب باشند. چرا که راحتی و سادگی و صمیمیت را به ارمغان می آورند. این راحتی و آشنایی به شدن برای اتاف خواب آرامش بخش است و می تواند با عناصر ویژه ای با تم سنتی مثل کوزه ها ، ظروف سفالی ، سپند آویز یا عناصر دارای رنگ های شاد بسیار زیبا و پر جلوه باشند.

لطفا از گالری فرش سنتی ما با طرح های دوست داشتنی و آشنا دیدن فرمایید.

ویژگی های فنی فرش طرح گبه سنتی

فرش طرح گبه و سنتی به دلیل آن که دارای طرح های ساده و هندسی است ، نیازی به ریزبافت و ظریف بودن زیاد ندارد. بنابراین معمولا در شانه ها و تراکم های بالا مثل فرش 1500 شانه یا فرش 1200 شانه بافته نمی شود. بیشتر این فرش ها در دسته گلیم فرش و فرش 700 شانه هستند. 

علاوه بر این که بافت این فرش ها در شانه و تراکم بالا باعث می شود که ضخامت آن ها کاهش پیدا کند و شباهت کمتری با مشابه دستباف خود داشته باشند.

علاوه بر این که از آن جایی که این فرش های زیبا معمولا به عنوان فرش های عشایری در دسته فرش های ارزان تر فرش دستباف هستند ، نیاز بازار در این است که فرش ماشینی دارای این طرح فرش هم با قیمت ارزان نسبت به دیگر فرش های ماشینی تولید شوند و به فروش برسند.

به این دلیل است که بیشتر فرش های سنتی با طرح گبه با نخ های 100 % اکرلیک که بیشترین قیمت را دارند بافته نمی شود. این فرش ها بیشتر با جنس پلی استر و BCF بافته می شوند که دارای قیمت کمتری نسبت به فرش اکریلیک است.

برای آشنایی بیشتر مقاله جنس فرش را مطالعه بفرمایید.

فرش سنتی قرمز در دکوراسیون

فرش سنتی قرمز در دکوراسیون های کلاسیک و مدرن همیشه یک انتخاب بسیار جذاب است. فرش‌های سنتی اغلب دارای طرح‌ها، الگوها و رنگ‌های زیبا هستند که می‌توانند فضای داخلی را تحت تأثیر قرار دهند و جلوه‌ای دل‌چسب به فضا بدهند. از طرف دیگر، فرش‌های سنتی همچون عنصری از تاریخ و فرهنگ را به اتاق اضافه می‌کنند و می‌توانند به دکوراسیون شما یک طعم منحصر به فرد ببخشند.

فرش های سنتی با رنگ قرمز جزء دسته فرش رنگی و شاد به شمار می آید که می تواند فضای خانه شما را گرم و صمیمی کند. فرش‌های سنتی با طرح‌ها، در رنگ بندی قرمز و بافت‌های زیبا و منحصر به فردی که دارند  از فرهنگ و اصالت خود می‌گویند.

فرش های سنتی قرمز مانند گلیم فرش های طرح گبه همانند فرش های مدرن هستند به راحتی می توانند با هر نوع دکوراسیونی سازگار شوند. فرش قرمز از قدیم تا به حال طرفداران خاص خود را داشته است. این فرش ها می توانند با دیوار ها و پرده های سفید ، طوسی و ..  به سرعت هماهنگ شوند.

فرش سنتی قرمز در کلکسیون مدرن

زمانی که شما فرش قرمز را انتخاب می کنید بهتر است رنگ های اثاثیه و دیوار ها خنثی باشند تا فرش به وضوح روی زمین خود نمایی کند. اگر گلیم فرش یا فرش سنتی قرمز خریداری کرده اید بهتر است از وسایل ساده در دکوراسیون استفاده کنید.

یکی از راه های هماهنگ کردن فرش قرمز با دکوراسیون منزل این است که یک تابلو فرش یا یکی از اشیاء خانه را قرمز انتخاب کنیم. فرش سنتی قرمز را می توانید با مبلمان طوسی ، سفید ، شیری و… (تناژ لایت) برای دکوراسیون های مدرن انتخاب کنید. همچنین برای ست کردن فرش قرمز سنتی با دکوراسیون های کلاسیک می توانید رنگ دیواره ها را نسکافه ای و جنس مبلمانتان را چرم در نظر بگیرید.

 

10 طرح فرش زیبا و پر فروش در دسته فرش های سنتی قرمز

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم ، این دسته از فرش ها بسیار جذاب و پر طرفدار هستند. در ادامه تعدادی از زیباترین و پر فروش ترین فرش های سنتی قرمز را برای شما به نمایش می گذاریم.

 

فرش 700 شانه گبه بلوچ طرح چوپان زمینه قرمز ( روناسی ) کاشان

فرش 700 شانه گبه بلوچ طرح آباده زمینه قرمز ( روناسی ) کاشان

فرش 700 شانه گبه بلوچ طرح بختیاری زمینه قرمز ( روناسی ) کاشان

فرش 700 شانه گبه بلوچ طرح ازبک زمینه قرمز ( روناسی ) کاشان

فرش 700 شانه گبه بلوچ طرح اشنان زمینه قرمز ( روناسی ) کاشان

فرش 700 شانه گبه بلوچ طرح چهل تکه زمینه قرمز ( روناسی ) کاشان

فرش 700 شانه گبه بلوچ طرح مشکین زمینه قرمز ( روناسی ) کاشان

فرش 700 شانه گبه بلوچ طرح نسی زمینه قرمز ( روناسی ) کاشان

 

فرش 700 شانه طرح هریس زمینه لاکی کاشان

فرش 700 شانه طرح بیجار زمینه قرمز روناسی کاشان

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button