لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش شنل چیست؟ ویژگی های فرش شنل یا بلژیکی چیست؟

فرش کاشان قالی کاشان فرش شنل ماشینی کاشان - فرش فانتزی و مدرن کاشان

 امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دستگاه های بافندگی فرش های ماشینی متنوعی تولید می شود. در بازار فرش در سراسر دنیا فرش های ماشینی کاشان به دلیل کیفیت بسیار عالی و طرح های خاص مشهور هستند. کاشان از گذشته در زمینه تولید فرش های دستباف شناخته شده بوده است. هم اکنون نیز در فرش های ماشینی قطب تولید فرش ایران است. یکی از انواع فرش های فانتزی و مدرن جدید که اخیرا به بازار فرش راه یافته است فرش فانتزی شنل است. این فرش برای استفاده در دکوراسیون های امروزی طراحی شده و ویژگی های خاصی دارد. در این متن قصد داریم پیرامون سوال فرش شنل چیست صحبت کنیم. هم چنین شما را با فرش شنل کاشان آشنا کنیم. اگر به فکر خرید فرش ماشینی خاص با ظاهری مدرن هستید در ادامه متن در قالی کاشان با ما همراه شوید.

 فرش شنل یا بلژیکی چیست ؟ ویژگی های فرش شنل 

فرش شنل که به فرش بلژیکی نیز مشهور است یکی از جدید ترین فرش های ماشینی کاشان است. این فرش در دسته فرش های فانتزی و مدرن قرار دارد و ظاهری متفاوت نسبت به فرش های کلاسیک دارد. در این فرش اغلب از نخ های پلی استر یا پلی پروپیلن به عنوان نخ خاب استفاده می شود. اما در متن فرش از نخ شنل استفاده می شود. این نخ پس از بافت به گونه ای تغییر می باید تا نقوش فرش برجسته دیده شوند. فرش شنل دارای نقش های برجسته بوده و طرح هایی فانتزی و مدرن دارد. از این رو در گروه فرش های فانتزی و مدرن قرار می گیرد. در این فرش از طرح هایی ساده با رنگ های براق و چشم نواز استفاده می شود. رنگ بندی خاص این فرش در کنار طرح های ساده، با دکوراسیون های مدرن امروزی هماهنگی خاصی دارد.

فرش کاشان قالی کاشان فرش شنل ماشینی کاشان - فرش فانتزی و مدرن کاشان

در مورد جنس فرش شنل چیست نیز باید گفت الیاف استفاده شده در این فرش هیت ست شده هستند. یکی از خصوصیات خوب الیاف پلی استر عدم پرز دهی است. هیت ست کردن یا تثبیت حرارتی انواع الیاف فرش فرآیندی است که طی آن الیاف در معرض فشار و دمای بالا قرار می گیرند. این الیاف نسبت به نخ های معمولی مقاوم تر هستند. نخ های بدون پرز دیگر حساسیتی به وجود نمی آورند و با خیال راحت می توان از آن در هر فضایی استفاده کرد. البته این فرش ضخامت زیادی نداشته و بهتر است در فضایی کم رفت و آمد استفاده شود.

 یکی از ویژگی های بسیار خوب دیگر این فرش، وزن سبک آن است. این فرش ضخامت زیادی ندارد و خاب آن نیز نسبتا کم است. از این رو وزن کمی داشته و به راحتی قابل جابجایی است. داشتن الیاف مقاوم و وزن سبک در این فرش سبب می شود شستشوی بسیار آسانی داشته باشد. وزن کم این فرش شنل به شکلی است که ممکن است روی زمین سر بخورد. برای رفع این مشکل در پشت فرش از لاتکس استفاده می شود. امروزه فرش زمینه روشن شنل با طرح های فانتزی فروش بسیار زیادی دارد.

ابعاد و طرح های فرش شنل

همان طور که در بالا به آن اشاره شد فرش شنل با طرح های مدرن و بسیار خاصی بافته می شود. این طرح ها اغلب فانتزی و انتزاعی هستند و با رنگ های شاد تزیین شده اند. ظاهر فرش شنل را می توان به فرش ترک نیز شبیه دانست. البته در فرش ترک بیش تر از رنگ های خنثی یا لایت استفاده می شود. در مورد ابعاد فرش شنل نیز می توان گفت بیش تر در ابعاد کوچک مانند فرش 6 متری ( 2 در 3 متر ) بافته می شود. زیرا جنبه تزیینی داشته و به عنوان کف پوش استفاده نمی شود. البته می توان این فرش را در ابعاد دلخواه نیز خرید نمود. فرش شنل برخلاف فرش شگی خاب زیادی ندارد اما با طرح های برجسته بافته می شود.

فرش شنل به دلیل استفاده از نخ های پلی استر در بافت آن قیمت ارزان تری نسبت به فرش های کلاسیک دارد. قیمت ارزان فرش شنل نسبت به سایر فرش های مدرن نیز به فروش بالای آن کمک زیادی کرده است. به خاطر فروش بالای این محصول طرح های بسیار متنوعی از آن با ابعاد و رنگ های مختلفی بافته و روانه بازار شده است.

فرش بلژیکی در دکوراسیون

فرش شنل را امروزه بیش تر در دکوراسیون های مدرن  استفاده می کنند. طرح های این فرش تفاوت زیادی با فرش های کلاسیک دارد. به همین دلیل معمولا در دکوراسیون های کلاسیک از این فرش استفاده نمی شود. البته اگر به دنبال ایجاد تنوع در دکوراسیون خانه خود هستید می توانید این فرش را در قسمتی از آن استفاده کنید. این فرش همان طور که گفته شده بافتی ظریف دارد. به همین دلیل باید گفت فرش مناسب آشپزخانه نخواهد بود.

فرش های شنل به دلیل ضخامت کم و بافت ظریف نباید در فضایی شلوغ که پاخور زیادی دارد استفاده شوند. تراکم فرش شنل به دلیل طرح های ساده ای که دارد معمولا زیاد نیست. به همین دلیل است که بافت آن برگشت پذیری خیلی زیادی ندارد. از این رو باید گفت قرار دادن مبلمان روی این فرش نیز کار درستی نخواهد بود. بهتر است فرش شنل را در فضایی خلوت از دکوراسیون استفاده کنید تا هم جلوه ای فوق العاده داشته باشد و هم طول عمر آن افزایش یابد.

معایب فرش فانتزی شنل

  • فرش بلژکی به دلیل بافت نازک و ضخامت کمی که دارد برای نشستن توصیه نمی شود و از آن به عنوان فرش جلو مبلی استفاده می شود.
  • در برابر فشار و سایش مقاومت بسیار کمی دارد به همین دلیل نباید میزهای سنگین، مبلمان، کمد و… روی آن قرار داده شود.
  • در برابر حرارت و اجسام داغ مانند اتوی داغ مقاوم نیستند و دچار تغییر شکل و حتی سوختگی آن می شود.
  • همانطور که گفته شد فرش بلژیکی از الیاف ویسکوز تولید می شود. این الیاف نسبت به مواد شیمیایی و اسیدی بسیار حساس هستند و باعث تخریب بافت و رنگ فرش می شود.
  • اگر فرش ماشینی بلژیکی در برابر گرد و خاک قرار بگیرد و به موقع تمیز نشود باعث می شود رنگ فرش کدر شود. و درخشندگی روز اول را نداشته باشد.
  • پشت فرش شنل را با یک لایه لاتکس می پوشانند تا سر نخورد، ولی ممکن است به سطح زمین بچسبد و جابجایی آن راحت نباشد.

شست وشوی فرش بلژیکی

وجود لایه لاتکس در پشت فرش شنل شست و شوی آن را دشوار کرده است و اگر با دقت شسته نشود باعث می شود لایه لاتکس جدا شده و بافت فرش آسیب ببیند. قبل از شست و شو، ابتدا با جاروبرقی سطح فرش را تمیز کنید. از پودرهای دستی برای شست و شوی آن استفاده نکنید زیرا در هنگام خشک شدن بافت و ریشه های فرش زرد رنگ می شود. بنابراین بهتر است شست وشوی آن را به یک قالیشویی معتبر و مجرب بسپارید. 

سخن آخر

در این متن به سوال فرش شنل چیست پاسخ دادیم. این فرش برای استفاده در دکوراسیون های مدرن فوق العاده مناسب است. برای زیبا تر شدن دکوراسیون خود می توانید این فرش را با طرحی زیبا خرید کنید. این فرش فانتزی و مدرن جدید برای ایجاد تنوع در دکوراسیون خانه خریدی مناسب است. البته باید گفت در صورت خرید این فرش به دلیل ظافت بافتی که دارد باید به خوبی از آن مراقبت کنید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button