لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش طلاکوب چیست؟

فرش طلاکوب چیست؟ فرش ماشینی شیک لوکس لاکچری طلایی فروشگاه فرش قالی کاشان

در فرش ماشینی به فرش هایی که در طراحی نقشه آن از رنگهای زرد زیتونی و خردلی، در حاشیه و یا متن گلهای قالی و فرش استفاده می شود و غالبا رنگ زمینه آن از رنگ های فرش طلاکوب نقره ای، طوسی، فیلی، دودی، زغالی، متالیک و نسکافه ای و کرم است و زیبایی فوق‌العاده و ظاهری لوکس دارد را فرش طلاکوب می گویند. که در میان خریداران محبوبیت زیادی را به دست آورده است. در این مقاله میخواهیم یاد بگیریم که فرش طلاکوب چیست؟ معایب فرش طلاکوب چیست؟ قالی کاشان همراه شما خواهد بود تا به سوالات شما پاسخ بدهد.

تفاوت فرش طلاکوب ماشینی و دستباف

تعریف و مفهوم فرش طلاکوب در فرش ماشینی و فرش دستباف تفاوت زیادی با یکدیگر دارد. در حقیقت فرش طلاکوب در هنر فرش دستباف ایرانی یک نوع و گونه خاص فرش به حساب می آید در حالیکه در فرش ماشینی بیشتر یک طرح و مدل خاص فرش است که تقریبا از سال 1400 به این طرف رواج یافته است.

خرید فرش قالی کاشان فروش فرش ماشینی فرش طلاکوب 1200 شانه طرح آنا زمینه نقره‌ای کاشان گل برجسته نزدیک
خرید فرش قالی کاشان فروش فرش ماشینی فرش طلاکوب 1200 شانه طرح آنا زمینه نقره‌ای کاشان گل برجسته نزدیک

فرش طلاکوب دستباف به فرشی گفته می شود که در بافت آن نخهای طلا به کار برده می شود. این نوع از فرش های دستباف گاهی به صورت خالص با الیاف طلا تولید می شوند و گاهی هم در ترکیب با دیگر الیاف رایج فرش دستباف همچون پشم و کرک و ابریشم توسط هنرمندان و صنعتگران ماهر ایرانی بافته می شوند. استفاده از نخ طلا در فرش دستباف آن را به یک فرش لوکس و گران قیمت و یک اثر و شاهکار هنری بی نظیر و خاص تبدیل می کند.

آنچه در مورد فرش ماشینی آن باید بدانیم!

اما در فرش ماشینی با روی کار آمدن رنگبندهای لایت و استفاده از تم رنگ های سرد و خنثی مثل فرش طوسی و نقره ای یا سیلور و فرشهای دودی و خاکستری و استفاده کمتر از رنگهای زنده و جان دار، طراحان فرش به تقلید از هنر طلاکوب در صنعت چاپ و نشر، به فکر ایده جدید فرش طلاکوب افتاده اند. در حقیقت فرش زنده و گرم همچنان بازار خود را دارد. زیرا فرش با رنگبندی زنده و گرم، پیشینه بیشتری دارد و در حافظه بسیاری از مردم داشته و برخی از مردم این نوع فرش ها را فرش ها طلاکوب و دیگر فرش های با رنگ بندی سرد و خنثی ترجیح میدهند. هرچند می توان فرش طلاکوب را تلاشی دانست برای روح بخشیدن به فرش های خنثی و سرد. شاید دلیل استقبال مردم از فرش طلاکوب را بتوان همین نکته دانست که احتمالا آنها هم از خنثی بودن بیش از حد یک فرش خسته می شوند و طلاکوب بودن می توان نقش جان بخشی به طرح و نقشه فرش را ایفا کند.

پس تا اینجا فهمیدیم که فرش طلاکوب در فرش ماشینی به فرشی گفته می شود که در طراحی آن از رنگهای زرد و خردلی و زیتونی در حاشیه و یا متن گلهای فرش برای برجسته ساختن فرش استفاده می شود. و همانگونه اشاره شد این برجسته سازی ظاهری و نمود بیشتر رنگ طلایی ، در میان فرش های با رنگبندی سرد و خنثی به چشم می آید و در فرش های کلاسیک که رنگبندی زنده و گرم دارند اساسا کاربردی ندارد، چرا که به لحاظ بصری جلوه خاصی را ایجاد نمی کند.

خرید فرش قالی کاشان فروش فرش ماشینی طلاکوب وینتیج 1200 شانه طرح افشان شاه عباسی سنگ زمینه نقره‌ای کاشان گل برجسته نزدیک
خرید فرش قالی کاشان فروش فرش ماشینی طلاکوب وینتیج 1200 شانه طرح افشان شاه عباسی سنگ زمینه نقره‌ای کاشان گل برجسته نزدیک

اگه بخوام راحت بگم وقتی رنگ های زنده ای مثل قرمز و آبی فیروزه ای و آسمانی و مشکی و سبز سیدی و … وجود دارند رنگ زرد جوجه ای فقط می تواند یک رنگ در میان دیگر رنگ ها باشد و اساسا رنگ های زیتونی و خردلی نمود کمتری نسبت به آن دارند. به همین دلیل در جایی که رنگ های سرد و لایت و خنثی به کار رفته اند، می تواند یک رنگ زیتونی یا خردلی نمود و جلوه ای ایجاد کند که به آن لقب فرش طلاکوب داده شود. همین اتفاق در مورد فرش نقره کوب نیز رخ می دهد. در مورد فرش نقره کوب نیز در جای دیگر بیشتر برای شما توضیح خواهم دارد.

فرش طلاکوب مناسب چه دکوراسیون و فضایی است؟

فرش های طلاکوب از نظر طراحی داخلی بیشتر با محیط و فضاهای مدرن و لوکس همخوانی دارند و در چنین محیط های بیشتر استفاده می شوند. چه در فرش ماشینی و چه در فرش دستباف، فرش طلاکوب تناسبی با با محیط ها و دکوراسیون و مبلمان کلاسیک ندارد. بنابر این استفاده از این نوع فرش به عنوان فرش نماز و مسجد و یا برای محیط هایی با بافت سنتی پیشنهاد نمی شود. زیرا از نظر روانشناسی رنگها ساختار محیط های سنتی با رنگ بندی فرش طلاکوب همخوانی و هماهنگی ندارد.

این فرش معمولا مناسب فضاهای مدرن و لوکس میباشد. و هرچه ساختار دکوراسیون و مبلمان شما به سمت مدرن بودن و لوکس بودن پیش برود قطعا نیاز به یک فرش لوکس نیز در آن بیشتر احساس می شود.

قیمت فرش طلاکوب ماشینی و دستباف

قیمت خرید فرش طلاکوب ماشینی به عوامل دیگری بستگی دارد. در حقیقت بر خلاف آنچه در فرش دستباف، در فرش ماشینی طلاکوب بودن فرش یک طرح و مدل فرش است تا نوع خاصی از فرش. به عبارت دیگر در فرش طلاکوب ماشینی بر خلاف فرش دستباف از مواد اولیه مجزای و خاص و گران قیمتی مثل طلا استفاده نمی شود تا تاثیر خاصی بر روی قیمت نهایی آن داشته باشد. به همین دلیل قیمت چنین فرش نیز بیشتر متاثر از عوامل اصلی موثّر بر قیمت فرش ماشینی است. عواملی همچون شانه فرش ماشینی ، تراکم فرش ، جنس فرش ، وزن فرش، استوک بودن یا نبودن فرش (منظور دست دوم بودن نیست، منظور ته انباری بودن است)، سایز و اندازه فرش.

خرید فرش قالی کاشان فروش فرش طلاکوب ماشینی 1200 شانه طرح نایین زمینه زغالی کاشان گل برجسته نزدیک
خرید فرش قالی کاشان فروش فرش طلاکوب ماشینی 1200 شانه طرح نایین زمینه زغالی کاشان گل برجسته نزدیک

 اما بر خلاف قیمت فرش طلاکوب دستباف بسیار متغیر بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد. در حقیقت فرش طلاکوب دستباف یک اثر هنری است که نمی توان قیمت فرش را به طور دقیق بیان کرد. برخی از عوامل موثر در تعیین قیمت نوع دستباف آن عبارتند از: کیفیت و طرح فرش از نظر ظرافت بافت هنری، میزان نخ طلای به کار رفته در آن ، اندازه و سایز فرش ، رنگبندی و تزیینات اضافه: در آن همچون الماس و عقیق و… .

 ویژگی های مثبت و منفی فرش طلاکوب

1. محدودیت در طرح‌ و رنگ: برخی از فرش‌های طلاکوب به دلیل محدودیت در اندازه و طرح، ممکن است نتوانند به‌طور کامل به نیازها و ذوق هر فرد پاسخ دهند. اگر چه این امر بستگی به سیاست ها و سلیقه طراح و کارخانه فرش ماشینی دارد، فرش های طلاکوب اغلب جزو فرش خلوت دسته بندی می شوند و معمولا فرش گرم و شلوغ نیستند.

2. چرک تاب نبودن: همانگونه که پیش از این در مورد ساختار و مفهوم این نوع فرش صحبت کردیم، در این نوع فرش ها از رنگ ها معمولا از رنگهای سرد و خنثی استفاده می شود. رنگهای طوسی و کرم و… که بیشترین کاربرد را در این نوع فرش دارند در دسته فرش رنگ روشن قرار میگیرند و فرش های زمینه روشن چه فرش زمینه کرم باشد یا فرش زمینه طوسی و نقره ای، در مقابل کثیفی دردسرهای خاص خود را دارند و نیاز به مراقبت بیشتری در رابطه با ریختن غذا و چای و انواع لکه روی آن دارند. البته این مشکل در فرش های زمینه ذغالی کمتر به چشم میخورد.

3. حساس بودن به نم و رطوبت : بعضی از فرش‌های طلاکوب ممکن است در برابر رطوبت و آب حساسیت نشان دهند و به آسیب‌های آبی آسان‌تر بپیوندند.

با این حال، معایب فرش طلاکوب در کل به میزان کیفیت بافت و مواد اولیه به کار رفته در آن و همچنین نوع مصرف آنها بستگی دارد. پس انتخاب یک فرش طلاکوب خوب به نیازها و استفاده‌های شما بستگی دارد. به همین دلیل به شما پیشنهاد میکنیم که پیش از انتخاب و خرید فرش خود حتما با کارشناسان قالی کاشان مشورت کنید.

4. جلوگیری از شلوغی و ایجاد آرامش روانی: همانطور که احتمالا شما هم میدانید از نظر روانشناسی رنگ ها فرش های با رنگبندی سرد و خنثی بر خلاف فرش های با رنگ زنده، بیشتر ایجاد آرامش می کنند. زیرا رنگ های گرم و زنده باعث ایجاد هیجان می شوند.

همچنین استفاده از رنگهای گرم و زنده در فرش باعث می شود که گلها بیشتر به چشم بیایند و زمینه فرش شلوغ تر به نظر برسد. قطعا فرش های شلوغ نیز زیبایی های خاص خود را دارند که طرفداران زیادی دارند. اما در اینجا ما نمی خواهیم بین فرش شلوغ و فرش خلوت مقایسه و قضاوت کنیم. بلکه میخواهیم شما را راهنمایی کنیم تا متناسب با نیاز خود بهترین فرش را انتخاب کنید.

اینکه شما فرش خلوت دوست داشته باشید یا فرش شلوغ قطعا به سلیقه شما باز میگردد. اما نکته ای می توان به آن اشاره کرد انتخاب سبک دکوراسیون مناسب است. زیرا کسانی که پرده و مبلمان و دکوراسیون داخلی و مینیمال و یا لوکس دارند  احتمالا در دکوراسیون خود به فرش خلوت بیشتر نیاز دارند. و در مقابل کسانی که سبک دکوراسیون کلاسیک دارند بیشتر تمایل به استفاده از طرح فرش شلوغ دارند.

قالی کاشان همراه شما خواهد بود

فرش های ماشینی کاشان در فروشگاه قالی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان قابل خرید است. خرید مستقیم از کارخانه در کنار ارسال رایگان فرش سبب شده قیمت فرش در مجموعه قالی کاشان ارزان تر از سایر فروشگاه ها باشد. از مزایای دیگر خرید اینترنتی فرش کودک کاشان دریاف ضمانت نامه 10 ساله کیفیت فرش است. از این رو خریداران در مورد کیفیت بالای فرش نیز دغدغه ای نخواهند داشت.

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه فرش کارخانه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button