لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش مدرن یا سنتی بخرم ؟

فرش مدرن یا سنتی بخرم قالی کاشان

فرش‌ها یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی فضاها هستند و می‌توانند به زیبایی و استایل کلی یک محیط کمک زیادی کنند. دو دسته اصلی فرش‌ها که برای دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند، فرش‌های مدرن و فرش‌های سنتی هستند. در این مقاله از قالی کاشان، قصد داریم این دو نوع فرش را مقایسه کنیم و ویژگی‌های هر یک را بررسی کنیم.

فرش مدرن بخریم؟

فرش ماشینی مدرن با الیاف بی سی اف، پلی استر فیلامنت، پروپلین، نایلون و پلی استر بافته می‌شود استفاده از این الیاف در تولید فرش ماشینی مدرن باعث می‌شود تا فرش علاوه بر نرمی و لطافت ،پرزدهی نداشته باشد و ایجاد آلرژی نکند فرش‌های مدرن دارای طراحی‌ها و نقوشی هستند که با مدرنیته و سلیقه های امروزی همخوانی دارند. طراحی‌های ساده و هنری معمولاً در این فرش‌ها دیده می‌شود. فرش‌های مدرن معمولاً از رنگ‌های تازه و جسور استفاده می‌کنند که می‌توانند فضا را پویا کنند و جذابیت ایجاد کنند.  فرش‌های مدرن معمولاً آسان‌تر در مورد مراقبت و نگهداری هستند. آنها معمولاً به سادگی شستشو می‌شوند و نیاز به دقت ویژه کمتری دارند. فرش طرح افشان یکی از فرش ها مدرن است.

فرش ماشینی سنتی

فرش‌های سنتی دارای تاریخچه و اصالت فرهنگی هستند. آنها ممکن است دارای نقوش و طراحی‌های مرتبط با فرهنگ و سنت‌های خاصی باشند. بسیاری از فرش‌های سنتی از مواد طبیعی مانند پشم و ابریشم تهیه می‌شوند که باعث می‌شود دارای کیفیت بالا و دوام مناسبی باشند.  فرش‌های سنتی ممکن است دارای طراحی‌های پیچیده و زیبا با نقوش هنری بافته شده باشند که به آنها جلال و شکوه می‌بخشد. این نوع فرش‌ها نیازمند مراقبت دقیق‌تر و محدودیت‌های بیشتری در مورد تماس با مایعات و نور مستقیم خورشید هستند.  فرش‌های سنتی معمولاً گران‌تر از فرش‌های مدرن هستند به دلیل کیفیت مواد و دست‌کاری دقیق در ساخت آنها.

تفاوت فرش کلاسیک و مدرن از نظر دکوراسیون

در کنار فرش های سنتی در بازار، طرح های متنوعی از فرش های مدرن نیز وجود دارد. شیوه بافندگی این دو فرش کاملا متفاوت است، فرش های مدرن وزن کمتری در مقایسه با فرشهای سنتی دارند. فرش مدرن با داشتن قابلیت هایی همچون رنگ ها و طرح های متنوع ، دست شما را برای انتخاب های متفاوت و گوناگون باز تر می گذارد. استفاده از تنوع فرش مدرن در خانه بسیار مرسوم است. به عنوان  مثال، هنگام خرید فرش کلاسیک اکثر افراد سعی بر این دارند که فرش های خود را به یک شکل خریداری کنند اما در استفاده از فرش مدرن هر جای خانه می تواند از یک فرش با طرح خاص و متفاوتی استفاده شود.

از جنس نخ فرش غافل نشوید

در فرش های کلاسیک و مدرن، فارغ از نوع فرش، از نخ های متعددی در بافت آن استفاده می شود و انتخاب هر یک از این نخ ها به اینکه فرش به صورت ماشینی یا دستباف، تولید شود بستگی دارد. در فرش های دستباف، از نخ های ابریشم و پنبه و در موارد زیادی نیز از نخ های بر پایه پشم استفاده می شود. در مقابل، در فرش های ماشینی، از نخ های مصنوعی مانند نخ های بر پایه پلی استر یا نخ های اکریلیک که از پلی اکریلونیتریل ساخته می شوند، استفاده می شود. 

تفاوت این دو دسته نخ، در رنگ پذیری، شفافیت و لطافت است و در این بین، نخ های به کار رفته در بافت فرش های ماشینی چه از نوع فرش کلاسیک یا مدرن، از لحاظ میزان شفافیت، رنگ پذیری و لطافت از نخ های ویژه بافت فرش های دستباف، در سطح بالاتری قرار دارند.

همراه با قالی کاشان خریدی لذت بخش را تجربه کنید

در نهایت، انتخاب بین فرش‌های مدرن و سنتی بستگی به سلیقه شما، محیط دکوراسیونی و نیازهای شما دارد. هر یک از این نوع‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که می‌توانند به تزیین فضاهای مختلف کمک کنند.

برای خرید فرش کاشان با بهترین کیفیت و قیمت ارزان فروشگاه قالی کاشان بهترین گزینه خواهد بود. فرش های ماشینی کاشان در فروشگاه قالی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان قابل خرید است. خرید مستقیم از کارخانه در کنار ارسال رایگان فرش سبب شده قیمت فرش در مجموعه قالی کاشان ارزان تر از سایر فروشگاه ها باشد. از مزایای دیگر خرید اینترنتی فرش کودک کاشان دریاف ضمانت نامه 10 ساله کیفیت فرش است. از این رو خریداران در مورد کیفیت بالای فرش نیز دغدغه ای نخواهند داشت.

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button