لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش مراکشی ، طرح فرش های هندسی و ساده و مینیمال

قیمت خرید فرش قالی کاشان فروش فرش ماشینی مراکشی طرح های هندسی

فرش مراکشی نوعی فرش دستباف است که توسط زنان عشایر نشین در قدیم بافته می شده و الان نیز بافته می شود. این فرش ها دارای طرح های ساده و هندسی با رنگ های  سفید ، کرم  و خاکستری هستند که نقوش با رنگ مشکی یا طوسی روی آن نقش بسته است. امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در صنعت باعث شده تا فرش های مراکشی نیز توسط دستگاه های فرش ماشینی بافته شومند. این فرش ها در دکوراسیون خانه های مدرن بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و در دسته گسترده فرش های فانتزی شناخته می شوند.

نماد طرح های به کار رفته در فرش مراکشی

فرش مراکشی فرش هایی هستند که دارای نقوش هندسی و انتزاعی اند و در داخل دکوراسیون های داخلی نمایی شیک و بی نظیر را به وجود می آورند. 

طرح مراکشی زیگزاگ

فرش طرح زیگزاگ یک فرش محبوب مخصوص مدرن پسندان است. فرش های با طرح زیگزاگ بسیار زیبا هستند، می توان آنها را شبیه به جوی آبی دید که روشنایی را به خانه شما هدیه می کنند. اغلب این طرح ها به صورت ظریف بافته می شوند.فرش های طرح های زیگزاگ بسیار بسیار معروف هستند.

طرح مراکشی خطوط 

شاید در نگاه اول فکر کنید که این فرش ها بدون هیچ ایده و فکری طراحی شده اند. اما اینگونه نیست خط های رها شده در این فرش ها هدفی را دنبال می کنند. برای مثال این طرح ها می توانند نماد راه ، زندگی ، جاده باشد. خطوط موازی در این فرش ها  نشان دهنده همبستگی و همدلی هستند. این طرح ها اغلب به صورت تو در تو هستند و انسان را به تفکر وا می دارند.

طرح مراکشی مربع 

در طرح این فرش ها از الگویی تکرار شونده استفاده شده است که موجب تمرکز بیشتر بیننده می شود. در فرش هایی با طرح های زیگزاگ یا ترکیبی ممکن است هربیننده ای به طراحی خاص آن فرش پی نبرد. اما فرش های مربعی یا لوزی دارای یک طرح متمرکز اند که به صورت مداوم در کل فرش تکرار شده اند.

طرح های ترکیبی 

در برخی از طرح های مراکشی ترکیبی از طرح های گفته شده را داریم. هر کدام از طرح های به کار رفته در فرش ترکیبی مراکشی نمادی هستند که در زندگی ما انسان ها کاربرد دارند. طرح های تلفیقی باعث شده تا این طرح به صورت یکدست و ساده نباشد.

تمامی طرح فرش هایی که در بالا گفته شد را می توان در اتاق خواب ها ساده که نیاز به جذابیت دارند استفاده کرد. فرش های مراکشی را می توان با مبلمان مشکی ، سفید ، کرم ، طوسی یا دودی ست کرد. از دیگر قابلیت های این فرش ها سازگاری با انواع دکوراسیون است. 

فرش مراکشی برای چه دکوراسیون هایی مناسب است؟

فرش مراکشی برای انواع دکوراسیون های مدرن ، کلاسیک ،سنتی بوهمی ، اسکاندیناوی و … مناسب است. اغلب این فرش ها با رنگ های خنثی بافته می شوند و برای تزوین هر نوع دکوارسیونی مناسب هستند. از طرفی هم می توان فرش مراکشی را جز دسته فرش ساده قرار داد. زیرا این فرش ها نقوش در هم پیچیده ای ندارند. 

اگر از وسایل گران قیمت در چیدمان خانه استفاده می کنید و قصد دارید آن وسایل به چشم بیایند، پیشنهاد می کینم از این فرش ها استفاده کنید. زیرا این فرش ها فاقد طراحی پیچیده اند و خیره کننده اند. در این صورت وسایل گران قیمت در خانه به خوبی به چشم می خورند.

این فرش ها از شلوغی بیش از حد خانه جلوگیری می کند و خانه را بزرگ و دلباز تر و خلوت تر نشان می دهند. به همین دلیل بیشتر ، فرش های مراکشی را با پرده های سفید ست می کنند تا فضای خانه به طور مینیمالیستی به نظر برسد.

فرش های مراکشی با رنگ بندی سفید یا کرم برای آشپزخانه مناسب نیستند چرا که به زودی لکه یا کثیف می شوند. اگر به فرش های مراکشی علاقه دارید و دوست دارید از اینگونه فرش ها برای آشپزخانه منزلتان استفاده کنید پیشنهاد ما این است که فرش های مراکشی با رنگ طوسی یا زغالی را انتخاب کنید که دارای رنگ های تیره و چرک تاب هستند و به سرعت کثیف نمی شوند.

برای دیدن گالری فرش مراکشی کلیک نمایید.

تنوع فرش های مراکشی

فرش های مراکشی بسیارمتنوع هستند که در بالا درباره پر فروش ترین طرح ها صحبت کردیم. اما این فرش ها دارای تنوع زیادی از لحاظ شانه و تراکم  با قیمت های مختلف هستند که در فروشگاه فرش قالی کاشان می توانید از این طرح ها دیدن فرمایید. 

فرش های مراکشی در شانه و تراکم های مختلف در بازار فرش ماشینی موجود هستند. اگر چه این فرش ها دارای طراحی های خاص ، ساده ، کلاسیک هستند. اما از آنجایی که از نقوش هندسی ساده هره برده اند می توان این فرش ها را در دسته فرش مدرن و فانتزی قرار داد.

فرش های مدرن و فانتزی مراکشی دارای شانه و تراکم های متفاوت و جنس نخ خاب مختلف هستند. فرش 1200 شانه مراکشی یک فرش ریز بافت و ظریف و در عین حال زیبا و بی نظیر است. این فرش ها از نخ اکریلیک هستند که بهترین نخ در صنعت فرش ماشینی به شمار می رود. در مقاله فرش اکریلیک می توانید از مزایا و معایب فرش اکریلیک مطلع شوید. این فرش های 1200 شانه برای اتاق خواب یا پذیرایی مناسب هستند. این فرش ها بسیار مقاوم و با دوام هستند. در نظر داشته باشید این فرش ها گل برجسته هستند که باعث بیشتر این فرش ها می شود.

فرش های مراکشی با شانه و تراکم پایین تر از جنس پلی استر هستند که قیمت ارزان تری نسبت به فرش 1200 شانه دارند. فرش های با این جنس ، آنتی با کتریال ، بدون حساسیت و پرزدهی می باشند و هدیه ای مناسب برای افرادی است که حساسیت پوستی دارند. این فرش ها هیچگونه التهاب یا خارشی ایجاد نمی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله پرز فرش ما مراجعه نمایید.

مزیت خرید فرش از فروشگاه فرش قالی کاشان

امروزه همه به دنبال فرش با کیفیت و ارزان اند. فرش ارزان را باید از کجا خرید؟ چگونه فرش ارزان بخریم؟ اینها سوالاتی هستند که برای خریداران فرش ماشینی رخ می دهند. حتما می دانید هر کالایی را از تولیدی تهیه کنیم ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. بنابراین باید فرش را نیز از کارخانه تهیه کنید تا با قیمت ارزان تر به دست شما برسد. اما چگونه؟ مجموعه قالی کاشان فرش را به صورت مستقیم ، بدون واسطه از درب کارخانه فرش به صورت رایگان از طریق باربری برای برای شما خریدار محترم ارسال می کند. از همین رو دست سودجویان از خرید شما کوتاه شده و فرش با قیمت ارزان تری به دست شما مشتری محترم می رسد. فروشگاه فرش کاشان یکی از معتبر ترین سایت ها در زمینه فرش ماشینی است که با بیش از 10 سال سابقه در این رده پیشتاز است. 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button