لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش مناسب برای راهرو چه ویژگی هایی دارد؟

فرش مناسب راهرو و ویژگی های آن - فرش کاشان - قالی کاشان

راهروها یکی از مکان هایی هستند که برای جلوه بیشتر نیاز به فرش دارند. راهرو به بیان ساده راه ورود به خانه است و به طبع اولین تاثیر را در فردی که وارد خانه می شود خواهد گذاشت.  برای خرید فرش مناسب راهرو منزل یا فضای مورد نظرتان نیاز به داشتن اطلاعات کافی راجع به طرح و مدل فرش راهرو انتخابی، ابعاد، جنس نخ یا رنگ فرش مناسب راهرو می باشید. راهروها به دلیل رفت و آمد زیاد بهتر است که مفروش باشند چرا که هم ایجاد سروصدای کمتری کرده و هم اینکه قدم گذاشتن روی راهروهای فرش شده حس بهتری دارد تا راهروهای بدون فرش.

در خانواده های ایرانی نیز به صورت کلی استفاده از فرش در هر بخش از دکوراسیون خانه امری مرسوم است. در این مقاله از قالی کاشان سعی داریم تا شما را با ویژگی های یک فرش مناسب راهرو منزل یا محل کارتان آشنا کنیم. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید فرش برای کریدور خانه این مقاله قالی کاشان را به خوبی مطالعه کنید.

فرش مناسب راهرو چه ویژگی هایی دارد؟

در ادامه می خواهیم مهم ترین ویژگی های یک فرش راهرو خوب را معرفی کنیم. در راهرو استفاده از فرش ماشینی مرسوم است. معمولا از فرش دستباف در فضای راهرو استفاده نمی شود. چون فرش دستباف قیمت بسیار زیادی دارد. در سوی دیگر نیز از حساسیت بالایی برخوردار است. فضای راهرو و کریدور نیز اصطلاحا پاخور بالایی دارد و رفت و آمد زیادی در آن انجام می شود. از این نظر یک فرش ماشینی خرید معقول تری برای راهروهای خانه محسوب می شود.

فرش ماشینی کاشان قیمت بسیار ارزان تری نسبت به فرش دستباف دارد. خصوصا فرش هایی که شانه و تراکم پایین تری دارند مثل فرش 500 شانه یا فرش 700 شانه. از طرفی هم فرش ماشینی حساسیت کمتری نسبت به فرش دستباف دارد و شستشوی آن هم به مراتب آسان تر می باشد. پس می توان گفت بهترین فرش راهرو یک فرش ماشینی مناسب است.

از آنجا که که راهروهای ورودی یا میان اتاق ها از مکان هایی هستند که در هنگام ورود به منزل بسیار به چشم می آید، فرشی که برای آن انتخاب می شود نیز باید با حساسیت بیشتری انتخاب شود. به خصوص راهروهای ورودی منازل که به طور چشم گیری میتواند مورد توجه میهمانان قرار گیرد.

چنانچه فرشی که برای این بخش از خانه انتخاب شود با دکوراسیون منزل متناسب باشد می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت فضا داشته باشد. از آنجا که هر خانه معماری خاصی برای راهرو های خود دارد باید مناسب ترین فرش برای این مکان را در نظر گرفت. در ادامه به بررسی مهم ترین ویژگی های فرش ماشینی که می توان آن را مناسب فضای راهروها دانست می پردازیم.

فرش مناسب راهرو طرح سنتی - فرش کاشان - قالی کاشان

ابعاد فرش راهرو

اولین و مهم ترین گزینه ای که باید در نظر گرفت ابعاد فرش مناسب برای راهرویی است که میخواهیم آن را فرش کنیم. در وهله ی اول باید ببینیم که راهروی مورد نظرمان را میخواهیم کامل فرش کنیم یا فقط قسمتی ازآن را درنظر داریم که بپوشانیم. یا اینکه فرش مورد نظرمان پهن، باریک و طویل یا گرد و بیضی باشد.

فرش های مورد استفاده شده و بافته شده برای کریدور خانه ها معمولا طویل و کوتاه هستند. قبل از خرید فرش باید ابعاد راهرو را اندازه گرفته و با توجه به آن اقدام به خرید کرد. بهتر است چند سانتی متر از ابعاد در نظر گرفته شده را کم کرد تا فرش بهترین تناسب را با فضا داشته باشد.

البته خیلی از راهرو ابعاد خاصی دارند که به صورت استاندارد نیست و نمی توان متناسب با این ابعاد اقدام به خرید فرش کرد. در این صورت می توان به صورت سفارشی در قالی کاشان فرش یا قالیچه با ابعاد غیر استاندارد را سفارش دار. فرش یا قالیچه با ابعاد غیر استاندارد در کارخانه فرش کاشان قابل بافت است. اما معمولا این کار تنها به صورت جفتی امکان پذیر است.

خریداران فرش با سایز سفارشی معمولا ابعاد مورد نظر خود را نصف می کنند تا بتوانند در نهایت یک جفت فرش متناسب با ابعاد مورد نظر خرید کنند. البته برخی نیز ترجیح می دهند هزینه اضافی برای اتصال دو فرش پرداخت کرده و در نهایت یک تخته فرش با سایز مورد نظر داشته باشند. فرش های با ابعاد غیر استاندارد معمولا با هزینه های اضافی مثل هزینه طراحی یا اتصال بافته می شوند.

ابعاد استاندارد فرش را می توان به صورت زیر دانست:

  • فرش 1 در 1.5 متری
  • فرش 1 در 2 متری
  • فرش 1 در 3 متری
  • فرش 1.5 در 2.25 متری
  • فرش 1 در 4 متری
  • فرش رولی با عرض بین 50 سانتی متر تا 2 متر

فرش راهرو متناسب با دکوراسیون

پس از انتخاب ابعاد فرش، مهم ترین نکته در انتخاب فرش مناسب برای راهروها در نظر گرفتن دکوراسیون فضای است که راهرو در آن قرار دارد. این فضا می تواند متناسب با سایر اجزای دکوراسیون خانه باشد یا کاملا متفاوت و مجزا. انتخاب فرش متناسب با دکوراسیون منزل بیشتر برای راهرو های بین اتاق ها و یا راهرو های ورودی منازل آپارتمانی می باشد. برای راهرو های ورودی و خروجی منازل بزرگ و ویلایی میتوان فرشی را انتخاب کرد که متناسب با دکوراسیون داخلی باشد. یا کاملا به صورت مجزا ازدکوراسیون داخلی انتخاب شود که کاملا سلیقه ای است.

در صورتی که فضای خانه و دکوراسیون کوچک باشد یا دکوراسیون خیلی شلوغ باشد بهتر است فضای کمی از خانه یا راهرو با فرش پوشانده شود. این کار باعث می شود دکوراسیون و فضای خانه بزرگ تر به نظر برسد. خصوصا اگر از فرش های زمینه روشن و ساده مثل فرش کرم رنگ یا فرش ترک لایت در فضا استفاده شود.

جنس فرش راهرویی

جنس فرش مناسب راهرو موردی بسیار مهم است که در خرید فرش باید به آن دقت داشت. طول عمر فرش و ماندگاری آن به صورت مستقیم با جنس الیافی که در آن استفاده شده است در ارتباط است. هر چه الیاف استفاده شده در بافت فرش باکیفیت تر باشند مطمئنا طول عمر فرش نیز بیشتر خواهد بود. در سوی دیگر نیز انواع جنس فرش تاثیر بسزایی در قیمت فرش دارد. در فضای راهرو همان طور که گفته شد رفت و آمد زیادی وجود دارد. پس بهتر است از فرش ماشینی با قیمت ارزان استفاده شود که کیفیت بالایی هم داشته باشد.

در فرش های ماشینی بیشتر از الیاف اکریلیک یا پلی استر هایی مثل ورجین یا بی سی اف استفاده می شود. نخ های اکریلیک شبیه به الیاف طبیعی هستند و مقاومت بسیار زیادی دارند. البته مقداری گران تر هستند. در طرف دیگر نخ های پلی استر قیمت بسیار ارزان و مناسبی دارند. شستشوی فرش های پلی استر نیز خیلی راحت تر است. به همین خاطر اغلب فرش های مورد استفاده در فضای کریدور یا راهرو با این الیاف بافته شده است.

مزیت دیگر فرش هایی که الیاف پلی استر دارند، نداشتن پرزدهی است. الیاف پلی استر به صورت کلی پرزدهی ندارند. الیاف اکریلیک نیز در سال های اخیر قبل از استفاده هیت ست می شوند. با این کار پرزدهی آنها به شدت کاهش می یابد. اما به هر حال در ابتدا مقداری پرزدهی خواهند داشت. در گلیم فرش ها و جاجیم های تولید شده در کارخانه فرش کاشان نیز از همین الیاف پلی استر استفاده می شود.

فرش راهرو طرح فانتزی مدرن - فرش کاشان قالی کاشان

انواع فرش مناسب راهرو از نظر طرح و مدل

در این بخش از متن به طرح و مدل های انواع فرش هایی که در راهرو های خانه استفاده می شود می رسیم. یکی از مواردی که وقت زیادی را در خرید فرش از همه می گیرد انتخاب نوع فرش یا طرح فرش است. در فضای راهرو از انواع بسیار مختلفی از فرش های ماشینی می توان استفاده کرد. این انتخاب بسته به سلیقه و دکوراسیون شما خواهد داشت. می توان از انواع فرش فانتزی یا سنتی و اصیل در راهرو استفاده کرد. در ادامه انواع فرش فانتزی و فرش سنتی را که ممکن است بخواهید در فضای راهرو استفاده کنید معرفی می کنیم.

فرش سنتی راهرو

فرش سنتی شامل انواع فرش های 500، 700، 1000، 1200 و 1500 شانه است که در ابعاد استاندارد به صورت کناره (مستطیل)، یا ابعاد سفارشی مربع، بیضی و گرد بافت می شود. این قبیل فرش ها برای طرفداران دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی یا کسانی که قصد ست کردن با سایر فرش هایشان را دارند، مناسب می باشد.
انواع گلیم و جاجیم و گبه نیز در این دسته قرار می گیرند که درابعاد استاندارد بافت می شوند. معمولا گلیم و جاجیم و گبه ی ماشینی به سبب قیمت مناسبی که دارند، در بین کسانی که به دنبال طرح های سنتی و اصیل برای فرش مناسب راهرو هستند بیش ترین طرفدار را دارند.

فرش های سنتی نقش و نگار های اصیل ایرانی مانند نقوش هندسی یا افشان را دارند. با استفاده از فرش های طرح سنتی و کلاسیک می توان فضای دکوراسیون را اصیل و باشکوه جلوه داد. گلیم فرش ها و گلیم جاجیم ها اغلب با طرحی سنتی بافته می شوند. تفاوت گلیم فرش و جاجیم نیز در ارتفاع خاب یا همان ضخامت بافت است.

گلیم فرش ضخامت بالایی دارد و دارای بافتی نرم است. در جاجیم تنها از تار و پود استفاده شده است و نخ خاب یا همان پرز به کار نرفته است. از این رو شبیه به موکت بوده و بافتی نازک دارد. جاجیم ها بیشتر برای فرش آشپزخانه مناسب خواهند بود.

انواع فرش فانتزی مناسب پاگرد و راهرو

این دسته از فرش های ماشینی به خاطر زیبایی و تنوع در طرح، رنگ و قیمت مناسب گزینه ای محبوب و پرطرفدار در خرید فرش های راهرویی هستند. فرش های فانتزی برای دکوراسیون های مدرن و امروزی فوق العاده مناسب و ایده آل هستند. انواع فرش های فانتزی طرح هایی ساده و خلوت دارند. قیمت فرش های فانتزی بسیار مناسب و کیفیت بسیار مطلوبی هم داشته اند. در ادامه انواع فرش فانتزی که در راهرو می توان از آن استفاده کرد معرفی شده است.

فرش شگی یا فرش پرزبلند:

فرش شگی دارای پرزهای بلند و نرم است. مهم ترین ویژگی فرش های شگی نیز داشتن همین پرز های بسیار بلند است. خاب فرش شگی حدود 50 میلی متر است و در این مورد با فرش های کلاسیک تفاوت زیادی دارد. فرش شگی به خاطر بافت بسیار نرمی که دارد به عنوان فرش کودک استفاده زیادی دارد. در راهرو ها نیز از شگی استفاده زیادی می شود. به خصوص در خانواده هایی که کودک کم سن و سال دارند. فرش شگی به صورت تک رنگ فلوکاتی یا سه بعدی چند رنگ بافته می شود. تنوع بالای طرح و رنگ فرش شگی را برای استفاده در هر فضایی مثل راهرو مناسب کرده است.

فرش شنل:

فرش شنل به فرش بلژکی نیز معروف است که از الیلف ویسکوز یا ابریشم مصنوعی برای بافت آن استفاده می شود. به همین دلیل بسیار براق و نرم و نازک هستند. این نوع فرش ها دارای تنوع بسیار زیادی در رنگ و طرح می باشند. انواع نقش برجسته ی آن بسیار پرطرفدار است. این فرش ها نیز در فضای کریدور و راهرو استفاده می شود. البته به دلیل بافت نازکی که دارد حساسیت بالایی دارد.

فرش راهرو طرح مراکشی هندسی مدرن - فرش کاشان قالی کاشان

فرش سه بعدی فانتزی:

فرش های سه بعدی در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. یکی از جدیدترین فرش های فانتزی فرش های سه بعدی است که به صورت 320 شانه، 500 شانه، فرش 700 شانه و 1200 شانه بافته می شود. فرش های سه بعدی تولید شده در کارخانه فرش کاشان نیز تنوع بسیار زیادی در طرح و مدل دارند. ظاهر خاصی که در فرش سه بعدی دیده می شود می تواند در راهرو های خانه فضایی خاص و عجیب را شکل دهد. معروف ترین طرح های سه بعدی فرش مناسب راهرو را می توان طرح های زیر دانست:

  • فرش سه بعدی طرح پروانه
  • فرش سه بعدی طرح قلب
  • فرش سه بعدی طرح ساعت شنی
  • فرش سه بعدی طرح گودال
  • فرش سه بعدی طرح برج ایفل

فرش وینتیج یا کهنه نما

فرش وینتیج (کهنه نما) نیز دسته از فرش های فانتزی است که با انواع شانه و تراکم بافته شده است. انواعی از این فرش که شانه و تراکم پایین تری دارد مثل فرش 500 شانه برای استفاده در راهرو مناسب است. فرش فانتزی وینتیج 500 شانه کاشان قیمت ارزان و مقرون به صرفه ای داشته و ظاهری خاص نیز دارا می باشد. فرش کهنه نما از نظر ظاهری شبیه به یک فرش دستباف کهنه شده است.

طرح های فرش پله

پله جزء نواحی پرتردد در منزل به شمار می رود از این رو بهتر است شما فرشی را برای انداختن روی پله ها انتخاب نمایید که در ساخت آن از مواد مصنوعی بادوام استفاده شده است. فرش هایی که در ساخت آن ها از نایلون استفاده شده پرطرفدار می باشند زیرا دارای مقاومت بالایی هستند همچنین این فرش ها دارای طیفی وسیع از رنگ ها هستند و قیمت آن ها نیز ارزان می باشد همچنین در صورت تمایل می توانید فرشی را برای پهن کردن روی پله ها انتخاب نمایید که در ساخت آن ها از مواد مصنوعی دیگر نظیر پلی استر استفاده شده است.

فرش های پشمی نیز از انواع فرش های پرطرفدار به شمار می روند و دارای رنگ و طرح هایی جذاب هستند و علاوه بر این ظاهر این فرش ها طبیعی می باشد و از بافت های زیبایی در طراحی آن ها استفاده شده است از این رو شما می توانید از این فرش ها در قسمت پله های منزل استفاده نمایید همچنین فرش پشمی برای افرادی که تمایل دارند از فرش های طرح دار در دکوراسیون منزل خود استفاده نمایند انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می رود.

فرش ها با رنگ های روشن و شاد نیز زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند و برای افرادی که تمایل دارند پله ها را در دکوراسیون منزل به عنصری برجسته تبدیل نمایند انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند. توجه داشته باشید که بهتر است رنگ فرش را با توجه به رنگ نرده پله ها و رنگ کفپوش منزل انتخاب نمایید تا هارمونی رنگی بی نظیری در این بخش از منزل تان ایجاد شود.

خرید مستقیم فرش راهرو از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش مستقیم فرش کاشان از کارخانه می باشد. در این فروشگاه اینترنتی انواع فرش های ماشینی با بهترین کیفیت و قیمت ارزان به فروش رسیده است. قیمت فرش در سایت قالی کاشان به دلیل فروش بی واسطه ارزان تر از هر فروشگاهی است. مجموعه قالی کاشان با بیشترین تنوع طرح در فرش های کلاسیک و فانتزی هر سلیقه ای را راضی خواهد کرد.

در این مقاله از قالی کاشان در مورد بهترین و مناسب ترین فرش راهرو صحبت کردیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله از قالی کاشان توانسته باشید مناسب ترین فرش را برای استفاده در راهرو های خانه خود پیدا کنید. هر سوال دیگری نیز در این زمینه داشته باشید می توانید با کارشناسان قالی کاشان مطرح کنید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button