لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش هیت ست شده چیست؟

فرش هیت ست شده چیست؟

خریداران در هنگام خرید فرش ماشینی با فرش هیت ست شده برخورد می کنند . شاید از خود پرسیده باشید که مزایای فرش هیت ست شده چیست و آیا این فرش ها نسبت به فرش های پلی استر گران است؟ شرکت قالی کاشان با توجه به دستگاه هایی که دارد بهترین جنس و کیفیت فرش را در اختیار شما قرار خواهد داد, در ادامه همراه ما باشید شما را راهنمایی کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

فرش هیت ست چیست؟

ابتدا بگویم که فرش هیت ست به معنای فرشی است که نخ های آن هیت ست می شود.علاوه بر این، باید روی این نکته هم تأکید کنیم که باوجودی‌که نخ‌های پلی‌استر، پلی‌آمید و پشم نیز هیت ست می‌شوند، عمدتاً نخ‌های اکریلیک قابلیت هیت ست شدن دارند؛ اما ست هیت به چه معناست؟

به زبان ساده، اکریلیک هیت ست به معنای اکریلیک است که عملیات حرارتی شده است. برای هیت ست شدن نخ ها ابتدا نخ ها را ریسیده و سپس به دلیل بخار و تغییرات زیاد به آن می دهند. رشته ای که چنین فرآیندی را تجربه می کند، اصطلاحاً هیت ست می‌شود. هیت ست شدن نخ ها به صورت ماشینی انجام می شود و بنابراین فقط فرش ماشینی می تواند هیت ست شود.

ویژگی ها و مزیت های نخ هیت ست شده چیست؟

1- کاهش حساسیت نسبت به فرش‌های هیت‌ست‌نشده

فرش هایی که از نخ های هیت ست شده استفاده می کنند معمولاً کرک بسیار کمی دارند و این امر احتمال ایجاد حساسیت را کاهش می دهد. می دانید که در بسیاری از موارد حساسیت به فرش ناشی از کرک فرش است.

2- نرمتر بودن

این نوع فرش نسبت به فرشی که حرارت گیر نمی شود، نخ های ظریف و نرم تری دارد و به همین دلیل راه رفتن روی چنین فرشی حس بهتری به شما می دهد. به عبارت دیگر، چنین حالتی را «پاخورش عالی است» می گویند.

3- تراکم بیشتر

نخ هایی که هیت ست می شوند حجیم تر می شوند و در کنار هم قرار گرفتن این نخ ها فرش را پرتر نشان می دهد که البته تاثیر مستقیمی در زیبایی فرش دارد.

4- ماندگاری بیشتر

یکی دیگر از مزایای فرش هیت ست، ماندگاری بیشتر آن نسبت به فرش معمولی است. به طور کلی نخی که فرآیند حرارت گیر شدن را طی می کند قوی تر می شود و به همین دلیل است که فرش بافته شده با این نوع نخ این قابلیت را دارد که سالیان سال بدون آسیب استفاده شود.

مزایای هیت ست کردن الیاف

  • در مقابل رطوبت ، باکتری و سفید کننده ها نیز مقاوم است.
  • افزایش مقاومت الیاف در برابر حرارت و فشار.
  • به علت پرزدهی کم فرش های هیت ست شده این فرش ها حساسیت ایجاد نمی کنند در نتیجه  برای اتاق کودکان یا بیماران و سالمندان مناسب اند.
  • ایجاد مقاومت در برابر آب یک مزیت اساسی در این الیاف است. این فیبر در برابر رطوبت مقاومت می کند و هرگونه رطوبت را به بالای رشته منتقل می کند و باعث تبخیر آسان و سریع می شود. حتی می توانید از این فرش نزدیک به استخر یا زیرزمین های مرطوب استفاده کنید!
  • پلی استر و نایلون و آکریلیک فیبرهای اصلی مورد استفاده هستند. این پارچه ها ممکن است کوچک شوند ، یا در طول مراحل مرطوب یا در دست مصرف کننده خراب شوند. هیت ست راهی برای از بین بردن این خواص نامطلوب است.
  • این فرش ها به راحتی تمیز می شوند و همانطور که گفتیم ضد حساسیت اند پس برای خانواده هایی که فرزند کوچک دارند نیز مناسب تر از سایر فرش ها هستند.
  • هیت ست باعث افزایش رنگ  می شود. الیاف با عملیات هیت ست نسبت به کالا هایی که از هیت ست در تولید آن ها استفاده نمی شود ،آرام تر و آهسته تر رنگ می گیرند.
  • عملیات هیت ست کردن می تواند در آغاز مرحله ی پردازش مرطوب یا پایان آن باشد.
  • این فرش ها علاوه بر دارا بودن خصوصیات فرش های پشمی  ارزان تر از پشم هستند.
فرش هیت ست شده چیست؟
فرش هیت ست شده چیست؟

کلام آخر

به احتمال زیاد به‌هنگام خرید فرش تا کنون عبارت فرش هیت ست شده را شنیده‌اید و دیده‌اید که تعاریف زیادی از آن می‌شود و می‌گویند این نوع فرش مزایای زیادی دارد. اما شاید ندانید که فرش هیت ست شده واقعاً یعنی چه؟ ما در این مقاله از قالی کاشان همراه شما بودیم و از مزایای هیت ست شده گفتیم تا در انتخاب خود نگران کیفیت فرش خود نباشید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button