لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش ۷۰۰ شانه بهتره یا ۱۰۰۰ شانه ؟

فرش ۷۰۰ شانه بهتره یا ۱۰۰۰ شانه ؟ قالی کاشان

فرش های ماشینی در شانه و تراکم های گوناگون، از جمله ۵۰۰ ، ۷۰۰ ، ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه در طرح و نقوش زیبا و دلنشین تولید می شوند. هر فردی با توجه به نیاز و سلیقه خود، فرش مورد نیاز منزلش را خریداری می کند. در زمان خرید فرش ماشینی، باید یک سری موارد مهم را مورد بررسی قرار داد. که از جمله این مورد ها می توان به شانه و تراکم، ضخامت فرش، دوام و لطافت و نیز متراژ و قیمت آن توجه نمود. در ادامه همراه قالی کاشان بمانید تا شما را راهنمایی کنیم.

خصوصیات فرش ۷۰۰ شانه

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه همان طور که از نام آن مشخص است از نظر تعداد شانه ۷۰۰ گره دارد و از نظر تراکم نیز در حدود ۲۱۰۰ الی ۳۰۰۰ گره که متداول ترین آن ها تراکم ۲۵۵۰ است. فرش های ماشینی  که ۷۰۰ شانه هستند و اصل می باشند دارای ۸ الی ۱۰ رنگ می باشند. دستگاه هایی که برای بافت فرش ۷۰۰ شانه از آن استفاده می شود بسیار مدرن و پیشرفته هستند که در حال حاضر این دستگاه ها در ایران نیز موجود است. فرش ۷۰۰ شانه نسبت به دیگر فرش ها ضخامت بیشتری دارند هزینه این فرش ها نیز کمتر از فرش ها با شانه های بالاتر است که یک تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه می باشد.

خصوصیات فرش ۱۰۰۰ شانه

فرش ۱۰۰۰ شانه دارای تراکمی در حدود ۳۰۰۰ است و جنس نخ آن پنبه و آکریلیک هیت است. این فرش را در دو دسته ۸ رنگ و ده رنگ تولید می کنند. فرش ۱۰۰۰ شانه از آنجا که نسبت به فرش ۷۰۰ شانه ریز بافت تر است شباهت زیادی به فرش دستباف دارد که این نیز یک تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه است به دلیل ریز بافتی نیز فرش ۱۰۰۰ شانه زیبایی خاصی را دارد و همین عامل سبب شده است که قیمت آن بیشتر از فرش ۷۰۰ شانه باشد.

فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه در رده فرش های ماشینی دستبافت گونه قرار می گیرد. چون از نقشه هایی در بافت این نوع مدل فرش استفاده می شود که بسیار شبیه به فرش ها دستبافت هستند. بنابراین می توان گفت که ظرافت و زیبایی فرش های ۱۰۰۰ شانه از فرش های۷۰۰ شانه بیشتر می باشد.

در بافت فرش های ماشینی ۱۰۰۰ شانه هم از الیاف ۱۰۰ ٪ اکریلیک هیت ست شده استفاده می شود. همانطور که ذکر شد الیاف هیت ست شده قابلیت زیادی دارد، مانند طول عمر و ماندگاری بالای را شامل می شود. در تار و پود این نوع فرش از الیاف پنبه استفاده می شود که باعث نرمی و لطافت و طول عمر بالای فرش می شود.

فرق فرش 700 شانه با فرش 1000 شانه از لحاظ کاربردی

مهم ترین نکته برای خرید فرش ماشینی، کاربرد آن فرش و هدف تان از خرید فرش است. هر فرش با توجه به ویژگی هایی که دارد برای کاربردهای خاص و مکان های ویژه ای مناسب است . فرش 1000 شانه به دلیل زیبایی که دارد دکوراسیون منزل را بسیار زیبا جلوه می دهد. اگر فقط به دنبال زیبایی فرش هستید و فرش را بیشتر برای جنبه تزئینی لازم دارید فرش 1000 شانه تهیه کنید. این فرش ها به دلیل تراکم بالا ، استفاده از الیاف ظریف و طرح و رنگ های بسیار متنوع ، زیبایی منحصر به فردی به منزل تان می دهد .

ضخامت فرش است که باعث می شود فرش برای مکان مد نظر مناسب باشد یا خیر . فرش های 1000 شانه به دلیل نازک بودن و ضخامت کم نسبت به فرش ماشینی 700 بیشتر برای مکان های کم رفت و آمد مناسب هستند .

فرش 1000شانه در مقایسه با فرش های 700 شانه از شانه و تراکم بیشتری برخوردار است. همانطور که گفتیم، فرش های 1000 شانه در تراکم 3000 بافته می شوند . تراکم و شانه بیشتر فرشهای 1000 شانه باعث شده تا قیمت فرش ماشینی 1000 شانه بیشتر از فرش 1000 شانه باشد.

خریدی آسان را با قالی کاشان تجربه کنید

فرش های ماشینی کاشان در فروشگاه قالی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان قابل خرید است. خرید مستقیم از کارخانه در کنار ارسال رایگان فرش سبب شده قیمت فرش در مجموعه قالی کاشان ارزان تر از سایر فروشگاه ها باشد. از مزایای دیگر خرید اینترنتی فرش کودک کاشان دریاف ضمانت نامه 10 ساله کیفیت فرش است. از این رو خریداران در مورد کیفیت بالای فرش نیز دغدغه ای نخواهند داشت.

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button