لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرق فرش 500 شانه با فرش 700 شانه

فرق فرش 500 شانه با فرش 700 شانه قالی کاشان

تراکم فرش در واقع نشان دهنده تعداد گره ها در واحد های اندازه گیری طولی فرش است. تعداد گره ها در واحد های یک متری از فرش هستند، که تراکم اصلی فرش را تعیین می‌کند.  فرش های ۷۰۰ شانه و ۵۰۰ شانه از جمله پرفروش ترین فرش ها هستند، که در کشور ما نیز خریداران بسیار دارند. این فرش ها با اینکه در سبک های قدیمی بافته می‌شوند، ولی همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده اند. در ادامه همراه قالی کاشان بمانید تا شما را در داشتن انتخابی بهتر راهنمایی کنیم.

ویژگی های فرش ۵۰۰ شانه

فرش های ماشینی کاشان ۵۰۰ شانه دارای کیفیت خوب و نیز قیمت مناسبی هستند. دلیل ارزان بودن قیمت فرش ۵۰۰ شانه به خاطر‌ پایین بودن تراکم و شانه آن می باشد. به طور معمول تراکم فرش های ۵۰۰ شانه برابر با ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ است. حتما می دانید که هر مقدار شانه فرش بیشتر باشد،‌ طرح و نقش آن نیز زیبا تر و ظریف تر به نظر می آید. و همچنین ضخامت فرش نیز به تعداد شانه و تراکم وابسته است. هر چقدر فرش های ماشینی شانه کمتری داشته باشند، در مقابل ضخامت بیشتری خواهند داشت.

فرش های ۵۰۰ شانه نرمی و مقاومت زیادی دارند و برای استفاده در مکان های شلوغ و پر تردد بهترین گزینه می باشند. فرش ماشینی پانصد شانه کاشان در ابعاد بزرگ بافته می شوند. و معمولا در فضاهایی مانند سالن ها و راهرو های عمومی پهن می شوند. همچنین این فرش ها مقاومت بالایی در برابر شست و شو دارند. این نوع فرش های ماشینی ظرافت بافت کمی داشته و برای تولید انواع طرح های تک رنگ و ساده مناسب می باشند. فرش های ۵۰۰ شانه ارزان قیمت در ابعاد استاندارد ۱۲ متری، ۹ متری و ۶ متری تولید می شوند.

ویژگی های فرش ۷۰۰ شانه

بهترین و باکیفیت ترین نوع فرش های ۷۰۰ شانه آن هایی هستند که الیاف اکریلیک هیت ست دارند. البته برخی از فرش ماشینی ۷۰۰ شانه ارزان از الیاف دیگری مانند پلی استر ،‌ ورجین و … نیز استفاده می شود. بهترین تراکم در فرش ۷۰۰ شانه کاشان، تراکم ۲۵۵۰ و تراکم ۲۷۰۰ می باشد. فرش های ماشینی هفتصد شانه در رنگ بندی مختلف مثل ۸ رنگ، ۱۰ رنگ و ۱۲ رنگ بافته می شود. و قیمت هر یک با دیگری فرق می کند.

از دیگر ویژگی های فنی فرش های ۷۰۰ شانه، ارتفاع نخ خاب است. ارتفاع نخ خاب در فرش های ماشینی هفتصد شانه در حدود ۱۱ میلیمتر می باشد. فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه دارای تراکم عرضی ۵۰۰ و تراکم طولی ۱۰۰۰ می باشد که این موضوع سبب شده تا از نظر کیفیت در رده بالاتری نسبت به فرش های ۵۰۰ شانه قرار بگیرند. به طور کلی هر چه تعداد تراکم و شانه یک فرش بیشتر شود، آن فرش استحکام و مقاومت بیشتری پیدا کرده و همینطور ظریف تر و ضخامت آن کمتر می‌شود.

لطافت و ماندگاری الیاف فرش های ۷۰۰ شانه به جنس الیاف بستگی دارد. بهتر است بدانید به طور کلی بهترین نوع الیاف، میان الیافی که در بافت فرش های ماشینی به کار می روند، اکریلیک است. الیاف اکریلیک بدون پرز دهی بوده و ماندگاری و دوام بالایی به فرش می‌بخشد، همچنین این الیاف از ایجاد حساسیت و آلرژی جلوگیری می‌کنند.

کدام یک از فرش های ۷۰۰ شانه و ۵۰۰ شانه بهتر است؟

اگر شما هم قصد خرید یکی از فرش های و ۷۰۰ شانه و ۵۰۰ شانه را دارید، حتما باید بدانید که فرش هایی بهتر هستند، که از تراکم و شانه بیشتری برخوردار باشند. فرش های ۷۰۰ شانه، در کنار تعداد شانه بالاتر و تراکم بیشتر از ظرافت و حجم کمتری برخوردارند و می‌توان گفت در این امر از فرش‌ های ۵۰۰ شانه بهتر هستند. اما این موضوع تا حدود زیادی به مکان قرار گیری فرش مرتبط است. فرش های ۵۰۰ شانه برای قرار گیری در مکان های بزرگ مثل رستوران ها، هتل‌ ها و غیره بسیار مناسب هستند و به راحتی می‌توان آن ها را در ابعاد بزرگ خریداری کرد. همچنین فرش های ۵۰۰ شانه قیمت ارزان تری نسبت به فرش های ۷۰۰ شانه دارند.

خریدی آسان را با قالی کاشان تجربه کنید

فرش های ماشینی کاشان در فروشگاه قالی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان قابل خرید است. خرید مستقیم از کارخانه در کنار ارسال رایگان فرش سبب شده قیمت فرش در مجموعه قالی کاشان ارزان تر از سایر فروشگاه ها باشد. از مزایای دیگر خرید اینترنتی فرش کودک کاشان دریاف ضمانت نامه 10 ساله کیفیت فرش است. از این رو خریداران در مورد کیفیت بالای فرش نیز دغدغه ای نخواهند داشت.

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button