لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

معنای فرش هیت ست شده چیست؟

معنای فرش هیت ست شده چیست؟

اگر اخیراً قصد خرید فرش ماشینی را داشته اید؛ شاید اصطلاح “هیت ست“ برای شما آشنا باشد و می‌گویند این نوع فرش مزایای زیادی دارد. اما شاید ندانید که فرش هیت ست شده واقعاً یعنی چه؟ در ادامه‌ی این مقاله از قالی کاشان خواهیم گفت که فرش هیت ست شده چیست و چه مزایا و چه معایبی دارد.

فرش هیت ست شده چیست؟

همین ابتدا عنوان کنیم که منظور از فرش هیت ست شده فرشی است که نخ‌های آن هیت‌ست‌شده هستند. علاوه بر این، باید روی این نکته هم تأکید کنیم که باوجودی‌که نخ‌های پلی‌استر، پلی‌آمید و پشم نیز هیت ست می‌شوند، عمدتاً نخ‌های اکریلیک قابلیت هیت ست شدن دارند؛ اما کلاً هیت ست شده یعنی چه؟

در معنای ساده، اکریلیک هیت ست شده یعنی اکریلیکی که گرما دیده‌است. برای هیت ست کردن نخ‌ها ابتدا نخ‌ها را می‌ریسند و سپس به‌واسطه‌ی بخار و دمای زیاد تغییراتی در آن‌ها داده می‌شود. نخی که چنین فرآیندی را تجربه می‌کند اصطلاحاً هیت ست می‌شود. هیت ست کردن نخ‌ها به‌واسطه‌ی ماشین انجام می‌شود و بنابراین فقط فرش‌های ماشینی هستند که قابلیت هیت‌ست‌شدن دارند. 

مزایای فرش هیت ست شده چیست؟

1- نرم‌تر بودن

این نوع فرش نسبت به فرشی که هیت‌ست نشده‌است نخ‌های لطیف‌تر و نرم‌تری دارد و بنابراین راه‌رفتن روی چنین فرشی احساس بهتری را به همراه دارد. اصطلاحاً به چنین حالتی می‌گویند «پاخورش عالی است».

2- ماندگاری بیشتر

یکی دیگر از مزایای فرش هیت ست شده این است که ماندگاری آن نسبت به فرش معمولی بالاتر است. در کل نخی که فرآیند هیت ست شدن را از سر می‌گذراند محکم‌تر می‌شود و از همین رو است که فرشی که با این نوع نخ بافته می‌شود، این قابلیت را دارد که برای سال‌های متمادی بدون آسیب‌دیدن استفاده شود.

3- تراکم بیشتر

نخ‌هایی که هیت‌ست می‌شوند حجیم‌تر می‌شوند و در کل کنارهم‌آمدن این نخ‌ها موجب می‌شود که فرش پرتر به نظر برسد که البته قطعاً این مورد در زیبایی فرش تأثیری مستقیم دارد.

4- ثبات رنگ

ششمین مزیت فرش‌های هیت ست شده این است که رنگ‌های آن‌ها ثبات بیشتری نسبت به فرش‌های معمولی دارند و این یعنی در درازمدت می‌توانید این توقع را داشته باشید که برخلاف فرش‌های معمولی، این فرش‌ها دچار رنگ‌پریدگی نشوند.

5- زیبا جلوه‌کردن فرش

واقعیت این است که فرش هیت‌ست‌شده جلوه‌ی زیباتری نسبت به فرش معمولی دارد. این قضیه ناشی از این است که هیت‌ست‌کردن نخ‌ها باعث دانه‌دانه‌شدن آن‌ها می‌شود و زیباتر جلوه می‌کنن.

6- کاهش احتمال آسیب

هیت‌ست‌کردن نخ‌ها – چنان‌که در بالا هم اشاره شد – باعث حجیم‌تر شدن و محکم‌تر شدن نخ‌ها می‌شود و بنابراین احتمال آسیب فرش‌هایی که با نخ‌های هیت ست شده بافته می‌شوند کاهش پیدا می‌کند.

الیاف

الیاف اکریلیک الیافی مصنوعی هستند که از مواد نفتی ساخته می‌شوند.این الیاف گرم و سبک بوده و جنس آن‌ها مشابه جنس نخ پشم طبیعی است، به همین دلیل برای تولید فرش بسیار مناسب است.

این الیاف به سه صورت تولید می‌شوند؛ ۱- به صورت رنگی یا رنگدانه. ۲-به صورت اکرو. ۳-‌‌ به صورت طبیعی یا خام

شاید برایتان سوال پیش بیاید که نخ اکریلیک چه کاربردی دارد؟ از نخ اکریلیک برای تولید جوراب، ژاکت، دستکش، روسری، پارچه های تزئینی و چادر استفاده می‌کنند.

معنای فرش هیت ست شده چیست؟
معنای فرش هیت ست شده چیست؟

از مزایای نخ اکریلیک می‌توان به رنگ‌‌پذیری خوب آن و قابلیت شستشو و به طور کلی ضد حساسیت بودن آن اشاره کرد. و همچنین به روغن و چربی ومواد شیمیایی و تابش مستقیم نورخورشید مقاومت بالایی دارد. از معایب آن هم می‌توان به پرزداربودن جنس الیاف زمانی که به‌ صورت فرش یا درمی‌آید اشاره کرد .این مساله باعث نارضایتی مشتری نیز می‌شود.

خریدی آسان و لذت بخشی را در کنار ماتجربه کنید

خرید فرش با کیفیت، دارای قیمت مناسب و نیز به راحت ترین شکل ممکن ، آرزویی است که وجود خرید اینترنتی فرش از بستر های فروشگاهی آنلاین توانسته است بر آن جامه عمل بپوشاند. خرید اینترنتی فرش اگر چه دارای اصول خاصی است، اما شما به راحتی میتوانید از این اصول مطلع شده و یک خرید لذت بخش را تجربه کنید که حکم یک بازی تمام برد را برای شما خواهد داشت. اولین اصلی که باید به آن دقت کنید انتخاب یک فروشگاه معتبر مانند فروشگاه قالی کاشان است با داشتن سابقه ای درخشان در حوزه فروش اینترنتی و نیز نماد اعتماد الکترونیک ، شرایط خرید با آرامش خاطر را برایتان فراهم میکند. اصل بعدی نیز انتخاب طرح و مدل متناسب با بودجه و نیاز و موقعیت استفاده ازفرش است که در این خصوص نیز کارشناسان مجموعه قالی کاشان از لحظه خرید تا تحویل درب منزل در کنار شما خواهند بود.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button