لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

جنس نخ ورژن و کاربردهای آن در بافت فرش ماشینی

جنس نخ ورژن و کاربردهای آن در بافت فرش ماشینی قالی کاشان

نخ ورژن اولین تأثیر خود را در بافت زیبا با قیمت ارزان فرش حاصل کرد. از طرفی دوام این نخ بسیار بالا است. نخ ورژن (ورجین) یک مصطلح در صنعت نساجی و بافندگی است و به نخی اشاره دارد که برای اولین بار از مواد خام به دست می‌آید، بدون اینکه به مواد بازیافتی یا مواد دوباره استفاده شده تبدیل شود. در واقع، نخ ورژن به نخ‌هایی اشاره دارد که از تار و پود نخ‌های طبیعی مانند پنبه، پشم، شنل و غیره تهیه شده و به تازگی از مواد اولیه استفاده شده‌اند.

این نخ‌ها معمولاً در صنعت‌های بافندگی و دوخت مورد استفاده قرار می‌گیرند و از آنها محصولات متمیز و با کیفیتی تولید می‌شود. از آنجایی که از مواد خام تازه تهیه می‌شوند، در ادامه همراه قالی کاشان بمانید تا شما را راهنمایی کنیم.

نخ ورژن یا ویرجین چیست؟

یکی از نخ‌ های باکیفیت و پرآوازه که کارایی خود را در چند سال اخیر به‌ خوبی نشان داده است، نخ ورژن یا ویرجین است. افزایش هزینه‌ های مواد اولیه باعث شد تا نخ ورژن مورد توجه تولیدکنندگان قرار بگیرد و از اهمیت بالایی برخوردار شود. نخ ورژن از الیاف مصنوعی تولید می‌ شود و این نخ با کیفیت از مواد درجه یک پتروشیمی از جنس گرانول نو ساخته می شود.

 نخ ورژن و نکاتی که باید بدانید

فرش ورژن، یک نوع فرش بافته شده از نخ‌های ورژن (که از مواد خام تازه تهیه شده‌اند) است و از مزایای زیادی برخوردار است. برخی از مزایا و کاربردهای فرش ورژن عبارتند از:

مزایا:

1.کیفیت بالا: از جمله مزایای اصلی فرش ورژن کیفیت بالای آن است. این فرش‌ها با استفاده از نخ‌های ورژن با کیفیت تولید می‌شوند، بنابراین دارای دوام و مقاومت بالا در برابر فشار و سایش هستند.

2. طراحی‌های زیبا: فرش ورژن معمولاً طراحی‌های زیبا و جذابی دارند. از آنجایی که نخ‌های ورژن به راحتی رنگ می‌پذیرند، می‌توان انواع الگوها و طرح‌های مختلف را بر روی فرش‌ها ایجاد کرد.

3. راحتی نگهداری: فرش‌های ورژن به دلیل مقاومت و دوام بالا، به راحتی قابل نگهداری هستند. آنها معمولاً مقاومت خوبی در برابر لکه‌ها و گرد و غبار دارند و می‌توانند با استفاده از مکنده و شستشوی مداوم به حالت اولیه خود بازگردانده شوند.

4. صدای کمتر: فرش‌های ورژن به عنوان یک ماده بافته‌ای، صدای پای خوردن و صداهای محیط را کاهش می‌دهند. این امر می‌تواند در کاهش نویزهای محیطی و بهبود اکوی صوتی در مکان‌های داخلی کمک کند.

5. رنگ‌پذیری خوب: نخ ورژن به خوبی رنگ می‌پذیرد و می‌توان آن را به راحتی به رنگ‌های مختلف تغییر داد. این ویژگی برای صنایع بافندگی و دوخت کاربرد دارد.

6.مقاومت و دوام: نخ ورژن به دلیل استفاده از مواد خام با کیفیت، دارای مقاومت و دوام بالاست. این ویژگی‌ها باعث می‌شود محصولات با استفاده از این نخ‌ها بسیار پایدار و بازارپسند باشند.

کاربردها:

1. تزئین داخلی: فرش ورژن معمولاً به عنوان یک عنصر تزئینی برای دکوراسیون داخلی در خانه‌ها و مکان‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنها می‌توانند فضاها را زیباتر و گرم‌تر کنند.

2.فضاهای استراحت: از آنجایی که فرش‌های ورژن نسبت به سطوح سفت‌تر نسبت به سرامیک یا سنگ‌های سخت هستند، معمولاً در اتاق‌ها و فضاهایی که برای استراحت و کمری بهره‌برداری می‌شوند، نصب می‌شوند.

3. فروشگاه‌ها و مکان‌های تجاری: فرش‌های ورژن معمولاً در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و مکان‌های تجاری دیگر به عنوان قطعه‌ای از دکوراسیون و برای افزودن زیبایی به مکان استفاده می‌شوند.

4. صنایع دستی: این نوع فرش نیز به عنوان مواد اولیه در صنایع دستی مانند قالی‌بافی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور خلاصه، فرش ورژن به عنوان یک گزینه با کیفیت و زیبا برای دکوراسیون داخلی و استفاده در مکان‌های تجاری شناخته می‌شود.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش مستقیم فرش کاشان از کارخانه می باشد. در این فروشگاه اینترنتی انواع فرش های ماشینی با بهترین کیفیت و قیمت ارزان به فروش رسیده است. قیمت فرش در سایت قالی کاشان به دلیل فروش بی واسطه ارزان تر از هر فروشگاهی است. مجموعه قالی کاشان با بیشترین تنوع طرح در فرش های کلاسیک و فانتزی هر سلیقه ای را راضی خواهد کرد.

در این مقاله از قالی کاشان در مورد بهترین و مناسب ترین فرش ورجین صحبت کردیم. هر سوال دیگری نیز در این زمینه داشته باشید می توانید با کارشناسان قالی کاشان مطرح کنید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button