لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

نور و انتخاب فرش

نور و انتخاب فرش قالی کاشان

نور یکی از عوامل مهمی است که در انتخاب و طراحی داخلی یک فضا تأثیرگذار است. از جمله جنبه‌هایی که نور در آن تأثیرگذاری دارد، انتخاب و قرارگیری فرش در فضا می‌باشد. فرش یکی از عناصر کلیدی در تزیین داخلی فضاها است و تأثیر بسزایی در جلب توجه و ایجاد حس زیبایی دارد. در این مقاله از قالی کاشان، ما به بررسی تأثیر نور در انتخاب فرش و نحوه استفاده از نور برای افزایش جلبیت و جذابیت فرش پرداخته و راهکارهایی برای بهبود انتخاب و طراحی فرش با استفاده از نور را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تأثیر نور بر رنگ و طرح فرش

نور می‌تواند رنگ و طرح فرش را تغییر دهد و ایجاد تفاوت‌های قابل مشاهده کند. برای مثال، نور مستقیم و قوی می‌تواند رنگ‌های فرش را بیشتر به نمایش بگذارد و طرح‌های آن را بیشتر مشخص کند. از طرفی، نور نرم و پخش شده می‌تواند تمرکز از روی فرش به خودکار به تمامی فضا منتقل کند و زمینه‌ای آرام و مهمان‌نواز ایجاد کند.

از دیگر عوامل موثر در ایجاد تفاوت‌های جزئی ظاهری و نمایی فرش می‌توان به تاثیر رنگ سایر اجزای شاخص محیط داخلی از جمله دکوراسیون منزل و لوازم محاصره کننده فرش همچون مبلمان، تغییر درخشندگی نخ ها در جهات مختلف یا به اصطلاح سایه روشن شدن فرش، نحوه نگهداری فرش در گذر زمان و… اشاره نمود.

 انتخاب فرش برای انواع نورپردازی

در انتخاب فرش، باید به نوع نورپردازی موجود در فضا توجه داشته باشیم. برای نمونه، در یک فضای با نور طبیعی فراوان (مثل یک اتاق با پنجره‌های بزرگ)، می‌توان از فرش‌های با رنگ‌های تیره‌تر و طرح‌های پیچیده‌تر استفاده کرد تا با تعادل نور و سایه‌ها بازی کنند. در فضاهایی که نور مصنوعی اصلی استفاده می‌شود، ممکن است از فرش‌هایی با رنگ‌های روشن‌تر و ساده‌تر استفاده شود تا نور بهتری به این فرش انعکاس پیدا کند.

نور طبیعی: نور طبیعی از منابعی مانند پنجره‌ها و درها به فضا وارد می‌شود. در انتخاب فرش برای اتاق‌هایی که نور طبیعی فراوان دارند، می‌توان از فرش‌های با رنگ‌های تازه و طرح‌های پرجنب و جوش استفاده کرد تا با نور معتدل و طبیعی تضاد ایجاد شود.

نور مصنوعی: در مواقعی که نور طبیعی کم است یا در شبانه‌روز، نور مصنوعی باید به عنوان منبع نور اصلی در نظر گرفته شود. در انتخاب فرش برای فضاهایی با نور مصنوعی، فرش‌های با رنگ‌های روشن و تیره به همراه طرح‌های ساده و مناسب برای نورپردازی مصنوعی انتخاب می‌شوند. این فرش‌ها باعث تعادل در توزیع نور می‌شوند و فضایی شیک و دلپذیر ایجاد می‌کنند.

 استفاده از نور به عنوان عنصر تزیینی

نور می‌تواند به عنوان یک عنصر تزیینی در انتخاب فرش نقش داشته باشد. از روش‌های مختلف نورپردازی برای تاکید بر فرش و تبدیل آن به مرکز توجه فضا استفاده کرد. مثلاً می‌توان با استفاده از روش‌های نورپردازی فرعی به طرح فرش تأکید کرد و آن را به شکلی زیبا برجسته کرد. نورهای فرعی می‌توانند از زیر میزها، کمد‌ها و یا از نقاط مخفی دیگر به سمت فرش تابانده شوند. این نوع نورپردازی با تأکید بر خود فرش و نشان دادن تفاصیل طرحات آن، به فضا حس گرمایی و دلپذیری می‌بخشد.

همراه با قالی کاشان خریدی لذت بخش را تجربه کنید

نور به عنوان یک عامل کلیدی در انتخاب و ارتقاء جلبیت و زیبایی فرش در فضاهای داخلی با اهمیت بسیاری می‌باشد. نوع نور و نحوه قرارگیری آن باید با دقت در نظر گرفته شود تا فرش به شکلی کامل و بی‌نظیر در فضا نمایان شود و به تزیین و زیبایی آن کمک کند. توجه به این نکات می‌تواند به طراحان داخلی و مالکان فضاها در انتخاب و قرارگیری فرش مناسب کمک کند. 

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button