لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

نکات طلایی در شستن فرش دستباف در خانه که باید بدانید!

راه تشخیص فرش 700 شانه واقعی!

فرش دستباف یکی از ارزشمندترین و زیباترین انواع فرش است که با هنر دست هنرمندانی قهار بافته می شود. این فرش ها نسبت به فرش های ماشینی حساس تر هستند و از همین رو شستشو و تمیز کردن آن ها نیز نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد. نحو شستن فرش دستبافت در خانه به چه شکلی انجام میشود؟ ممکم است باعث پاک شدن رنگ فرش بشود؟ در ادامه همراه قالی کاشان باشید تا شما را راهنمایی کنیم و به سوالات شما پاسخ بدهیم.

چرا باید فرش‌های دستباف شسته شوند؟

در حقیقت فرش‌ها ازجمله کاربردی‌ترین و پراستفاده‌ترین لوازم‌خانگی هستند که همواره تحت ترافیک، رفت‌وآمد و نشست‌وبرخاست زیادی هستند و همین امر موجب می‌شود که پتانسیل بالایی برای جذب آلودگی‌های مختلف داشته باشد. حتی اگر فرش‌ها در ظاهر کثیف نباشند با گذشت زمان رنگ آنها کدرتر خواهد شد و از زیبایی و جذابیت آنها کم می‌شود و چنانچه شسته نشود گردوخاک و آلودگی‌هایی که به داخل بافت آن نفوذ کرده‌اند باعث فرسایش و از بین رفتن الیاف فرش می‌شوند.

شستشوی فرش دستباف از این عوارض جلوگیری کرده و در نهایت باعث افزایش طول عمر فرش، جلوگیری از پوسیدگی، برگرداندن زیبایی و … خواهد شد به‌صورت کلی در کنار نظافت و نگهداری همیشگی از فرش لازم است که حداقل سالانه یک بار اقدام به شستشوی آنها کرد تا سلامت و زیبایی آن حفظ شود.

فرشتان را با آب سرد بشویید

فرشتان را پس از غبارگیری روی زمین سخت، سیمانی، موزاییک یا زمین شیب دار انداخته و کار شستشو را شروع کنید. برای شستشوی فرش جریان آب باید در دمای معمولی و به صورت دوش باشد. چنانچه بخش نکات خانه داری نمناک اشاره کرده است هیچگاه فرش دستبافت یا ماشینی را با آب گرم نشویید.

شستشوی فرش دستبافی که رنگ می دهد با آب گرم سبب می شود رنگ پس داده شده در قسمت های روشن فرش تثبیت شود بنابراین رنگبرداری آن سخت و پرهزینه است.فرش هایی که چله آنها از پشم و ابریشم یا گره های ابریشمی است پس از شستشو کیفیت شان کاهش می یابد.

استفاده از شوینده مناسب

در شستشوی فرش از شوینده های خنثی مانند پودر دستی که در آب حل شده باشد، شامپوی فرش استفاده نمایید و برای زدودن چربی روی فرش نیز بهتر است از مایع ظرفشویی یا پودر صابون حل شده استفاده نمایید و هیچگاه از مواد قلیایی برای شستن فرش استفاده نکنید.

تست رنگ فرش

همان‌طور که گفته شد در بافت و تولید فرش‌های دستباف از الیاف و رنگ‌های طبیعی استفاده می‌شود که ممکن است در برابر آب و مواد شوینده واکنش‌های متفاوتی داشته باشند. انجام تست رنگ باعث می‌شود که از عدم تغییر و تداخل رنگ در فرش اطمینان حاصل کرد و سپس اقدام به شستن آن نمود.

در نحوه استفاده از شامپو فرش و سایر مواد شوینده حتماً باید به واکنش رنگ بافت فرش توجه شود چراکه ممکن است تداخل و تغییر رنگ زیادی در فرش ایجاد شود که قابلیت جبران نداشته باشند. برای تست رنگ فرش می‌توان از یک دستمال سفید مرطوب استفاده کرد و آن را بر روی قسمت‌های مختلف فرش کشید تا از عدم رنگ دهی آن مطمئن شد.

غبارگیری معمولی فرش

در این روش برای از بردن گرد و خاک فرش را همانند روش های قدیمی که شاید در فیلم ها دیده باشید، می تکانند. برای این کار معمولاً به وسیله یک چوب به پشت فرش می زنند. ضربات چوب موجب می شود تا گرد و خاک از فرش خارج شود. اما توجه داشته باشید که ضربه هایی که فرش وارد می شود، به هیچ عنوان نباید شدید باشد.

زیرا این کار به بافت فرش آسیب وارد می کند. بعد از اینکه ضربه زدن به فرش تمام شد، سطح فرش با جاروی دستی تمیز می شود. امروزه برای راحتی کار از جارو برقی به جای جارو دستی استفاده می شود. بسیاری از افراد برای شستن فرش در خانه تنها آن را با جارو برقی تمیز می کنند و مرحله ضربه زدن به فرش را کاملاً حذف می کنند.

با قالی کاشان خریدی لذت بخش را تجربه کنید

فرش های ماشینی کاشان در فروشگاه قالی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان قابل خرید است. خرید مستقیم از کارخانه در کنار ارسال رایگان فرش سبب شده قیمت فرش در مجموعه قالی کاشان ارزان تر از سایر فروشگاه ها باشد. از مزایای دیگر خرید اینترنتی فرش کودک کاشان دریاف ضمانت نامه 10 ساله کیفیت فرش است. از این رو خریداران در مورد کیفیت بالای فرش نیز دغدغه ای نخواهند داشت.

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button