لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

چگونه طول عمر فرش خود را افزایش دهیم؟

چگونه طول عمر فرش خود را افزایش دهیم؟

امروزه یکی از لوازم مهم در خانه،‌ فرش‌ها هستند که نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون و تزئینات داخلی خانه دارند. زآنجایی‌که فرش‌ها از لوازم ارزشمند و گران‌قیمت منازل هستند و تعویض و جایگزین کردن مستمر آن‌ها خارج از توان همه اقشار جامعه است،  راهکارهای زیادی برای بالابردن عمر فرش وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید عمر فرش‌های خود را به میزان بسیاز زیادی افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم به معرفی چند راهکار بسیار مفید برای افزایش عمر فرش بپردازیم.

کنترل رطوبت خانه برای افزایش طول عمر فرش

وجود رطوبت به مرور زمان باعث پوسیدگی وسایل منزل می شود. فرش ها نیز از این دسته جدا نیستند و هر چه بیشتر در معرض رطوبت باشند زودتر پوسیده می شوند. به طور کلی فرش در مناطق گرم و خشک نسبت به مناطق مرطوب و مرطوب عمر بیشتری دارد.

با توجه به این نکته کنترل رطوبت خانه با عایق بندی مناسب و روش های دیگر برای نگهداری فرش اهمیت دارد. آسیب های وارد شده به فرش در اثر رطوبت ممکن است قابل جبران نباشد. پس این موضوع را جدی بگیرید! همچنین از قرار دادن وسایلی که دارای رطوبت هستند (مانند گلدان) روی فرش خودداری کنید.

 نور خورشید و کاهش طول عمر فرش

  • از قرار دادن فرش در نزدیکی منابع گرما و آتش خودداری کنید.
  • فرش را در مکان های مرطوب قرار ندهید زیرا رطوبت باعث پوسیدگی فرش می شود.
  • با قرار دادن وسایل سنگین مانند کمد و مبلمان روی فرش، الیاف را در یک نقطه فشرده می کنید، بنابراین باید هر از چند گاهی وسایل روی فرش را جابه جا کنید.
  • فرش را در تماس مداوم با زیر درها قرار ندهید.
  • اگر فرش شما روی سرامیک و موزاییک حرکت می کند، از چسب های مخصوص یا ترمز فرش استفاده کنید.
  • ریشه های فرش را با چسب مقوا بپوشانید تا همیشه تمیز و سفید بمانند.\

استفاده از پایه مخصوص مبل

مبل ها به دلیل وزن زیاد و قرار گرفتن در قسمت های مختلف فرش باعث ایجاد فشار می شوند. با گذشت زمان قسمت های مختلف محصول دچار تورفتگی می شود و احتمال پارگی از این قسمت ها زیاد است. در نتیجه می توانید از پایه مبل برای کاهش فشار ناشی از وزن زیاد استفاده کنید. با توجه به قیمت فرش در بازار باید این راهکارها را برای افزایش طول عمر فرش و حفظ کیفیت محصول برای سالیان متمادی پیاده کنید.

قالیشویی را جدی بگیرید

در نظر داشته باشید که شستشوی فرش برای طول عمر آن بسیار مهم است، اما باید به صورت حرفه ای انجام شود. سعی کنید حداقل سالی یک بار فرش را به یک شرکت قالیشویی حرفه ای بسپارید. اگر به هر دلیلی فرش را به قالیشویی نسپارید و تصمیم گرفتید خودتان فرش را بشویید، بهتر است قبل از شستن فرش ابتدا آن را گردگیری کنید. برای گردگیری بهتر است فرش را از طناب آویزان کنید و با دست به آن ضربه بزنید تا گرد و غبار گیر کرده در نخ های فرش پاک شود. مراقب باشید برای ضربه زدن به فرش از چوب و عصا و … استفاده نکنید.

با کفش روی فرش راه نروید

آیا تا به حال پس از بازگشت به خانه به ته کفش های خود نگاه کرده اید؟ وقتی کفش هایمان را داخل خانه می پوشیم، کثیفی و آلودگی را وارد خانه می کنیم. برای محافظت و افزایش طول عمر فرش، قانون «عدم کفش» را در خانه خود وضع کنید. استفاده از کفش در منزل علاوه بر ایجاد آلودگی و انواع بیماری ها و انگل ها، ظاهر فرش را نیز مختل می کند. اگر در خانه کفش بپوشید، فرش شما خیلی زود کثیف و کدر می شود. بنابراین لازم است فرش خود را زیاد بشویید و شستشوی مکرر فرش به آن آسیب می رساند. حتی پاشنه تیز برخی از کفش ها ممکن است به فرش آسیب برساند.

خرید اینترنتی فرش از فروشگاه قالی کاشان

فروشگاه فرش قالی کاشان با سال‌ها سابقه در ارائه‌ی انواع فرش ماشینی، گزینه‌ای مناسب برای عزیزانی است که به دنبال خرید اینترنتی انواع فرش ماشینی از جمله فرش کلاسیک، فرش دستباف‌نما، فرش گبه، فرش پتینه، فرش کودک، فرش فانتزی و فرش آشپزخانه هستند.

ارسال فرش در فروشگاه قالی کاشان کاملاً رایگان است و همچنین امکان پرداخت وجه درب منزل فراهم شده‌است. در ضمن برای دریافت مشاوره‌ می‌توانید با کارشناسان فروشگاه قالی کاشان در تماس باشید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button