تاریخ بروزرسانی: 1403/3/9 پاسخگویی تلفنی و چت آنلاین "8 صبح الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)

چگونه فرش خود را با مبل و پرده ست کنیم + عکس

چگونه فرش خود را با میل و پرده ست کنیم عکس فرش در دکوراسیون قالی کاشان

چگونه فرش خود را با مبلمان و پرده ست کنیم؟ این سوالی است که در اولین مراحل چیدمان دکوراسیون در منزل جدید ذهن افراد را به خود مشغول می کند. سوال هایی از قبیل این که :  فرش با چه رنگی انتخاب کنیم؟ چه فرشی با دکوراسیون خانه ما بیشتر ست می شود؟ فرش شلوغ بهتر است یا فرش خلوت؟ چگونه پرده ها را با فرش ست کنیم؟ چگونه فرش را با مبلمان خانه مان ست کنیم؟ چه نوع فرشی با چه رنگی با پرده شباهت بیشتری دارد؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم تا راهنمایی باشد جهت خلق یک دکوراسیون زیبا که در آن احساس آرامش و شادی کنید.

چرا دکوراسیون خانه اهمیت دارد؟

خانه محل آرامش و استراحت است. وقتی خسته از کار روزانه یا ترافیک سرسام آور خیابان ها به خانه می آیید ، انتظار شما این است که در خانه احساس شادی و آرامش کنید. حال این شادی و آرامش می تواند با صحبت کردن با همسر، بازی کردن با فرزندان یا لم دادن روی مبل و تماشای تلویزیون به دست آید.

بدون شک، عناصر اصلی هر دکوراسیون فرش و مبل و پرده است. دیگر اجزا و عناصر کوچک تر دکوراسیون معمولا با هماهنگی و ست کردن با این سه عنصر انتخاب و چیده می شوند. بنابراین مهم است که در هنگام خرید فرش و مبل و پرده به تناسب و هماهنگی آن ها با یکدیگر دقت داشته باشید.

در این مقاله در قالی کاشان تلاش کرده ایم که به سوالات اصلی و مهم در این زمینه پاسخ بدهیم تا راهنمایی باشد جهت خلق یک دکوراسیون زیبا و باب میل و سلیقه شما . در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب رنگ بندی فرش و ست کردن آن با مبل و پرده

اولین نکته ای که معمولا به ذهن می رسد ، رنگ فرش و مبل و پرده است. صد البته که رنگ بندی استفاده شده در فرش و مبل و پرده ، یکی از عوامل مهم در نحوه ست کردن آن ها با یکدیگر است. 

  • ست کردن فرش با رنگ خنثی:

اولین روش ست کردن فرش با مبلمان استفاده از رنگ های خنثی است. ست کردن مبلمان با فرش رنگ خنثی یکی از روش های اروپایی است که در دهه های اخیر طرفدارن زیادی پیدا کرده است. فرش با رنگ بندی طوسی ، صدفی ، کرم ، سفید را فرش با رنگ خنثی می نامیم. فرش طلاکوب یکی از انواع فرش جدید است که در آن از رنگ بندی خنثی استفاده شده است. این مدل فرش شیک و لاکچری می تواند به هر مبل و پرده ای با هر رنگی جلا و شکوه خاص ببخشد.

  • ست کردن فرش با زمینه مبل :

یکی از متداول ترین نوع ست کردن فرش با مبل و پرده که از قدیم تا به حال مورد استفاده بوده است ، استفاده از رنگ زمینه است. در این روش مبلمانی انتخاب می شود که با رنگ زمینه فرش یکسان باشد یا برعکس فرش هایی انتخاب می شود که با رنگ زمینه مبل یکسان باشد. همین قانون درباره پرده هم صدق می کند. البته معمولا رنگ پرده با رنگ زمینه مبل و فرش ست می شود.

  • ست کردن فرش با بخشی از طرح مبل:

اگر روی مبل نقش و طرح به طور الگو وار تکرار شده است شما می توانید یک فرش تهیه کنید که با رنگ الگوی مبل یکسان باشد. حتی شما می توانید رنگ فرش را با کوسن های روی مبل ست کنید.

  • ست کردن فرش با رنگ های متضاد در مبل و پرده :

اگر شما جزو دسته افراد طرفدار هیجان هستید و قصد دارید با تغییرات ناگهانی و جذاب به خصوص در دکوراسیون منزل همه را شگفت زده کنید می توانید از این ترفند استفاده کنید. این ترفند بیشتر مواقع باعث زیبایی بیشتر دکوراسیون خانه شما می شود.

به عنوان مثال: اگر مبلمان قهوه ای در خانه دارید میتوانید از فرش با زمینه کرم استفاده کنید. بیشترین رنگ بندی ای که در ست کردن فرش با رنگ متضاد مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از طوسی ، زرد ، آبی فیروزه ای ، سرمه ای و سیاه.

دکوراسیون سنتی و رنگ های آبی و سبز و قرمز در فرش و مبل و پرده

اگر از وسایل و اشیاء با رنگ آبی در خانه استفاده می کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از فرش سنتی و اصیل یا گلیم فرش است چرا که اگر شما از فرش با رنگ بندی آبی استفاده کنید دکوراسیون شما یکنواخت و بدون روح به نظر می رسد. ضمن اینکه این کار یکی از ترفند های ست کردن فرش نیز به شمار می آید.

پرده مخمل قرمز با یک فرش اصیل تبریز یا کاشان ، مبلمان سلطنتی آبی با یک فرش اصفهان زمینه کرم یا پشتی ها و کوسن های رنگی با یک گلیم فرش سنتی جلوه ای بسیار زیبا به دکوراسیون شما خواهد بخشید.

فرش شلوغ بهتر است یا فرش خلوت؟

انتخاب بین فرش خلوت و شلوغ سوال دیگری است که در هنگام انتخاب و خرید فرش پیش می آید. این که فرش شلوغ یا خلوت را انتخاب کنیم در درجه اول به سلیقه و ترجیح ما بر می گردد و در درجه دوم وابسته به وسایل و چیدمان آن ها و نیز ابعاد خانه است. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

فرش خلوت را کجا استفاده کنیم؟

اگر شما در پذیرایی منزلتان از کاغذ دیواری یا پرده های با گل های شلوغ استفاده می کنید، ما پیشنهاد می کنیم از فرش شلوغ با طرح و نقش متراکم دیگر استفاده نکنید چرا که این طرح فرش ها باعث خستگی زیاد ، دلزدگی ، استرس و اضطراب می شود.

اگر شما از مبلمان طرح دار در خانه استفاده می کنید ، فرش طرح افشان خلوت یا فرش های بدون طرح می تواند فرش های مناسبی برای خانه شما باشد. فرش افشان به دلیل نداشتن ترنج در وسط فرش باعث شده ساده تر و خلوت تر به نظر می رسد.

فرش مدرن ساده و فرش مینیمال هم می توانند در دکوراسیون های سبک مینیمال با مبل ها و پرده های ساده یا با طرح های درشت رئال مورد استفاده قرار گیرند. این فرش ها جلوه ای مدرن و امروزی به دکوراسیون شما می بخشند و فضایی خلوت و به دور از پیچیدگی را برای شما به ارمغان می آورند.

فرش شلوغ برای چه دکوراسیون هایی مناسب است؟

فرش شلوغ ماشینی با گل های بسیار ریز و متراکم یا گل های درشت با رنگ اهای متضاد، بیشتر در دکوراسیون هایی کاربرد دارند که بسیار خلوت هستند. در سالن های بزرگ گاهی اوقات با وجود چیدمان اثاثیه باز هم فضای خالی بیشتر به چشم می آید که این موضوع چندان جالب نیست، برای حل این مشکل فرش ماشینی با طراحی های شلوغ بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

فرش خشتی که در هر خشت آن ، طرح متفاوت از خشت دیگر به کار می رود از جمله فرش های شلوغ هستند که می توانند به زیبایی تمام یک دکوراسیون خلوت را پر کنند و از خالی نشان داده شدن آن جلوگیری کنند. علاوه بر این که این نوع طرح فرش می تواند در دکوراسیون های ماکسیمال به زیبایی مورد استفاده قرار گیرد.

پس می توان گفت فرش های شلوغ را می توان با دکوراسیون های خلوت ست کرد.

همچنین فرش های با طراحی شلوغ و فرش گل ریز بیشتر مد نظر افراد با خانواده های شلوغ است چرا که معتقدند آلودگی در این نوع فرش دید زیادی ندارد. گل های متراکم فرش سبب می شوند که لکه های روی فرش در میان طرح فرش گم شوند و نمود زیادی نداشته باشند. بنابراین برای خانواده های با فرزند کوچک بسیار مناسب هستند.

اگر در دکوراسیون منزل خود از مبلمان ساده استفاده می کنید هیچگونه محدودیتی در انتخاب طرح فرش نخواهید داشت و خواهید توانست از فرش کلاسیک ، وینتیج ، فرش سنتی و اصیل یا … استفاده کنید. مبلمان سلطنتی را می توان با فرش های کلاسیک یا فرش سنتی و اصیل کنار هم قرار داد.

ست کردن فرش با رنگ پرده

در ست کردن فرش با دکوراسیون ، مطمئنا باید رنگ پرده را در نظر گرفت. مثلا ممکن است این سوال پیش بیاید که اگر رنگ پرده های خانه تیره است از چه فرشی استفاده شود ؟

  • اگر در خانه ای زندگی می کنید که رنگ پرده های آن خانه تیره است باید از فرش هایی استفاده شود که با رنگ پرده یکسان است یا تضاد رنگی شدیدی با آن دارد. برای مثال اگر از پرده طوسی در خانه استفاده می کنید می توان از فرش طوسی یا فرش با رنگ زمینه صدفی برای ست کردن استفاده کرد.
  • اگر از پرده های شفاف استفاده می کنید که نور را از خود عبور می دهند و فضای خانه شما را روشن می کنند ، فرش های با رنگ مشکی ، طلایی یا فرش طلایی می تواند ترکیب زیبا و براقی را ایجاد کند.

  • اگر از پرده های ساده استفاده می کنید، فرش های مشکی با گل های ریز و شلوغ با الگو های پیچیده می تواند نمایی شیک و لوکس تر را به خانه‌ی شما هدیه دهد.
  • از دیگر عوامل مهم در انتخاب فرش توجه به جنس پرده است، اگر جنس پرده ضخیم است باید فرش گرم انتخاب کنید، چرا که باعث گرمی و صمیمیت بیشتر در خانه می شود . اما اگر از پرده های نازک استفاده می کنید برای ایجاد احساس سبکی و لطافت می توان از فرش هایی استفاده کرد که دارای رنگ های خنثی یا سرد هستند.

از فروشگاه فرش با تنوع بالا خرید کنید

با توجه به این که در دنیای امروز و با گسترش تولید و تنوع در انواع کالاها ، تنوع در دکوراسیون هم بسیار زیاد شده است، هر دکوراسیون ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. بنابراین بهترین راه برای این که بتوانید یک فرش که مناسب با مبل و پرده شما است و به بهترین شکل با آن ها ست می شود را انتخاب و خرید کنید ، این است که به سراغ یک فروشگاه فرش بروید که تنوع زیادی در طرح و نقش و سبک داشته باشد.

اگر دسته بندی مناسب بر روی فرش های فروشگاه وجود داشته باشد، می توانید به سادگی فرش مورد نظر خود را در میان انبوه طرح ها و رنگ ها انتخاب و خرید کنید. فروشگاه قالی کاشان با تنوع بسیار در طرح و نقش و سازماندهی و دسته بندی مناسب ، می تواند کمک بسیاری در خرید فرش مورد نظر شما بکند.

علاوه بر این که این عکش فرش در دکوراسیون که در این فروشگاه قرار داده شده است ، می تواند شمای کلی فرش مورد نظر شما را در دکوراسیون نشان دهد. مشاوره با کارشناس های فروش فرش که از طریق شماره تلفن فرش می توانید با آن ها در تماس باشید هم می تواند به شما کمک فراوانی کند.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button