لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

نکاتی درباره جنس نخ پروپیلن در فرش ماشینی و ویژگی هایش

چیزهایی درباره نخ پروپیلن و ویژگی هایش

الیاف پلی پروپیلن نوعی الیاف مصنوعی است که از طریق به هم پیوستن مونومرهای پروپیلن به صورت خطی تهیه شده ویکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نخ، هزینه پایین آن است که مورد توجه تولیدکنندگان صنایع دیگر و مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.  به دلیل داشتن ویژگی های مثبت، سبک وزن بودن و کاربردهای گوناگون آن در صنایع مختلف مورد توجه قرار گرفته است. نخ پلی پروپیلن همچنین در منسوجات بی‌بافت هم کاربرد زیادی دارند. این الیاف در فیلترهای هوا، فیلتر مایعات، فیلتر گاز، جاذب روغن در صنعت نفت جهت جدا کردن نفت از سطح آب دریا و فیلترهای تجهیزات تهویه هوا هم به کار می‌روند. در ادامه همراه قالی کاشان بمانید تا شما را راهنمایی کنیم.

مزایای نخ پروپیلن عبارتند از:

نخ پروپیلن (Polypropylene Yarn) یک نوع نخ مصنوعی است که از مواد پلی‌پروپیلن ساخته می‌شود. پلی‌پروپیلن یک پلیمر حرارتی است که از طریق فرآیند اکستروژن و اسپینینگ به شکل نخ‌های پلاستیکی تبدیل می‌شود. این نخ‌ها به دلیل وزن سبک، مقاومت در برابر آب و شیمیایی‌ها، مقاومت در برابر حرارت، و مقاومت در برابر خوردگی مورد استفاده در صنایع مختلفی قرار می‌گیرند.

1. وزن سبک: نخ‌های پروپیلن بسیار سبک هستند و این ویژگی آنها را مناسب برای مصارفی که نیاز به نخ با وزن کم دارند می‌کند.

2. مقاومت در برابر آب و شیمیایی‌ها: پلی‌پروپیلن مقاوم در برابر آب و مواد شیمیایی مختلف است، بنابراین نخ‌های پروپیلن مناسب برای مصارفی مثل فرش‌های خارجی یا پارچه‌های صنعتی هستند.

3. مقاومت در برابر حرارت: پلی‌پروپیلن نسبت به حرارت مقاوم است و از آنجایی که نخ‌ها در معرض حرارت ممکن است باشند، این ویژگی مهم است.

4. قابلیت بافت آسان: نخ‌های پروپیلن بافته شده به راحتی توسط ماشین‌های بافتنی قابل تنظیم و تولید می‌شوند.

ویژگی نخ پلی پروپیلن

یکی از مهمترین کاربردهای نخ پلی پروپیلن در تولید فرش ماشینی است، میزان جذب رطوبت در الیاف پلی پروپیلن بسیار پایین و در حد صفر میباشد. همچنین در برابر حرارت و نور مستقیم خورشید دارای مقاومت پائینی است و فرش های تولید شده با نخ پلی پروپیلن بعد از گذشت مدت زمانی پا خورده شده و خاب فرش از دست رفته و فرش سفت میشود. الیاف پلی پروپیلن با پوست انسان سازگار بوده و در تماس مستقیم با پوست مشکلی را ایجاد نمی کند.

یکی از ویژگی‌های پلی پروپیلن، عدم قابلیت رنگ زدن (رنگ‌رزی) آن است که در دیگر الیاف مصنوعی به چشم نمی‌خورد. البته پلی اتیلن هم به همین صورت است. اگرچه راهکارهایی برای این موضوع وجود دارد و چون قابل رنگ نبودن پلی پروپیلن به موضوع مهمی تبدیل شده بود، پس از تحقیقات کافی، محققان به این نتیجه رسیدند که می‌توان رنگ را در مرحله پیش از تشکیل الیاف و زمانی که پلیمر به حالت مذاب است، اضافه کرد. این روش، این عیب را هم برطرف کرده است.

کاربردهای نخ پروپیلن شامل:

1. فرش‌ها: نخ پروپیلن برای تولید فرش‌ها و موکت‌های داخلی و خارجی به کار می‌رود. این فرش‌ها معمولاً مقاومت در برابر آب و شرایط جوی مختلف دارند.

2. پوشاک: در تولید برخی از لباس‌ها و ملزومات پوشاک نیز از نخ پروپیلن استفاده می‌شود.

3. کیسه‌ها و کیسه‌های بازیافتی: به دلیل مقاومت در برابر آب و شیمیایی‌ها، نخ پروپیلن برای تولید کیسه‌های بازیافتی، کیسه‌های خرید و کیسه‌های بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4. کارهای دستی و صنایع دستی: افرادی که در صنایع دستی و کارهای دستی فعالیت می‌کنند، ممکن است از نخ پروپیلن برای بافت محصولات مختلف استفاده کنند.

بنابراین، نخ پروپیلن به عنوان یک نخ مصنوعی با ویژگی‌های مشخص خود، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش مستقیم فرش کاشان از کارخانه می باشد. در این فروشگاه اینترنتی انواع فرش های ماشینی با بهترین کیفیت و قیمت ارزان به فروش رسیده است. قیمت فرش در سایت قالی کاشان به دلیل فروش بی واسطه ارزان تر از هر فروشگاهی است. مجموعه قالی کاشان با بیشترین تنوع طرح در فرش های کلاسیک و فانتزی هر سلیقه ای را راضی خواهد کرد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button