لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

بهترین نخ فرش ماشینی کدام است؟

بهترین نخ فرش ماشینی کدام است؟

در این مقاله از قالی کاشان در مورد انواع نخ های فرش ماشینی، ویژگی هاشون و مزایا و معایب هر کدوم صحبت کنیم تا بتونید بهترین انتخاب را موقع خرید فرش داشته باشید. فرش منازل ما از نخ‌هایی بافته شده‌اند که هر کدام از آن‌ها خصوصیت‌ها و معایبی نسبت به دیگر نخ‌ها دارد.

همراه قالی کاشان باشید تا شما را در خرید یک فرش خوب راهنمایی کنیم.

نخ اکریلیک

اکریلیک، این نخ محبوب از معروف ترین نخ های صنعت نساجی ایرانه. اکریلیک نوعی الیاف مصنوعی هستند.  الیاف اکریلیک از نظر خواص و موارد استفاده با وزن مخصوص کم، جایگزین پشم است. اکریلیک ها به سه صورت رنگی و اکرو و خام تولید می‌شوند. یعنی نخ ها با رنگهای مختلف تولید میگردند یا اینکه به صورت اکرو و یا زرد اهویی یا کتان شسته نشده تولید می شوند. رزدهی در فرش‌های بافته شده با این نخ به حداقل می‌رسد. نخ‌های اکرولیک بوی بدی و نامطبوع پلاستیک و مواد نفتی را ندارند. این نخ‌ها حساسیت ایجاد نمی‌کنند و از نظر ظاهری شباهت زیادی به نخ‌های پشمی دارند. فرش‌های ماشینی دستباف گونه نیز به فرش‌هایی گفته می‌شود که غالبا با نخ اکرولیک هیت ست شده در تراکم بالا بافته می‌شوند.

پلی استر

نخ‌های پلی استر نیز از بهترین نخ‌های فرش ماشینی بوده که البته بعد از اکرولیک قرار می‌گیرند. این نخ‌ها در صورتی که هیت ست شوند دوام و کیفیت بالاتری پیدا می‌کنند. از این نخ‌ها بیشتر بافت فرش‌های مدرن و فانتزی استفاده می‌شود. کیفیت فرش‌های پلی استر نسبت به اکرولیک کمی پایین‌تر است. فرش‌هایی که با نخ‌های اکرولیک بافته شده‌اند به شدت در برابر حرارت، نور و سایش مقاوم هستند. فرش‌های پلی استر انعطاف پذیری کمی دارند به همین دلیل در برابر سایش سریعتر آسیب می‌بینند. شاید اصلی‌ترین مزیت این نخ‌ها قیمت پایین آن‌ها باشد. ای

ن نخ‌ها نسبت به نخ‌های اکرولیک قیمت پایین‌تری دارند و در نتیجه قیمت فرش‌های بافته شده با آن ارزان‌تر تمام می‌شود. خاب کف‌پوش پلی‌استر نیز همانند سایر الیاف مصنوعی در محل‌های پر رفت و آمد برگشت‌پذیری خوبی ندارد. پلی استر پلیمری زیبا، مقاوم در برابر سایش و با شستشوی آسان است. کف‌پوش‌های پلی استر نسبت به پشم و نایلون ارزان‌تر است.

فرش از چه ساخته شده؟

  • نخ پود

نخ پود به نخی گفنه میشود که با استفاده از آن پرز ها یا ریشه های فرش را محکم در سر جای خود ثابت میکنند نخ پود به صورت افقی وارد قالی میشود و با استفاده از شانه به فرش کوبیده میشود نخ پود میتواند از پنبه و همینطور از جوت باشد.

  • نخ تار

نخ تار بیشتر از ترکیب پنبه با پلی استر ساخته میشود کیفیت این نخ عامل مهمی است که میتواند در دوام فرش ، موثر باشد از این جنس نخ تار بیشتر در فرش های آکریلیک استفاده میشود.

  • ریشه فرش

ریشه فرش ، همان نخ های رنگی هستند که با کنار هم قرار گرفتن ان ها فرش تشکیل میشوند و ریشه های آن هستند که فرش را میشازند و میتوان به آنها طره و نقشه داد.

بهترین نخ فرش ماشینی کدام است؟
بهترین نخ فرش ماشینی کدام است؟

لذت خرید با قالی کاشان

خرید فرش با کیفیت، دارای قیمت مناسب و نیز به راحت ترین شکل ممکن ، آرزویی است که وجود خرید اینترنتی فرش از بستر های فروشگاهی آنلاین توانسته است بر آن جامه عمل بپوشاند. خرید اینترنتی فرش اگر چه دارای اصول خاصی است، اما شما به راحتی میتوانید از این اصول مطلع شده و یک خرید لذت بخش را تجربه کنید که حکم یک بازی تمام برد را برای شما خواهد داشت. اولین اصلی که باید به آن دقت کنید انتخاب یک فروشگاه معتبر مانند فروشگاه قالی کاشان است با داشتن سابقه ای درخشان در حوزه فروش اینترنتی و نیز نماد اعتماد الکترونیک ، شرایط خرید با آرامش خاطر را برایتان فراهم میکند. اصل بعدی نیز انتخاب طرح و مدل متناسب با بودجه و نیاز و موقعیت استفاده ازفرش است که در این خصوص نیز کارشناسان مجموعه قالی کاشان از لحظه خرید تا تحویل درب منزل در کنار شما خواهند بود.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button