لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

تشخیص فرش پلاستیکی ممکن است!

تشخیص فرش پلاستیکی ممکن است!

یکی از بهترین کف پوش ها در دنیای امروز که به صورت چشمگیری از آن استقبال می شود، فرش است. همانطور که شنیده اید در بافت فرش ماشینی از الیاف متنوعی استفاده می شود که هر کدام کیفیت و مزیت خاص خود را دارد. در ادامه این مقاله در رابطه با فرش پلاستیکی و ویژگی های آن صحبت کردیم. همراه ما باشید.

فرش پلاستیکی

جالب است بدانید که در تولید فرش ماشینی از الیاف مختلفی همانند پلاستیکی استفاده می شود. معمولا الیاف پلاستیکی مقاومت کمتری نسبت به دیگر الیاف داشته و در برابر حرارت و گرما بسیار حساس هستند و به سرعت تغییر حالت داده و می سوزند. فرش هایی که در بافت آن از الیاف پلاستیکی استفاده شده معمولا از آن بویی شبیه به نفت و مواد پلاستیکی به مشام می رسد و در استفاده طولانی مدت الیاف آن از بین می رود.

تشخیص فرش پلاستیکی

 الیافی که در تولید فرش پلاستیکی استفاده می شود معمولا ضخیم تر از الیاف آکریلیک بوده و لطافت و نرمی نداشته و به مرور و در اثر پاخوردگی سفت و کوبیده می شود. فرش های پلاستیکی دارای رنگی زیبا و مرغوب هستند اما فرش های پلاستیکی تقلبی دارای رنگی نازیبا و نامرغوب هستند. در فرش های پلاستیکی از الیاف مصنوعی درجه یک و دو استفاده می شود. معمولا در فرش های پلاستیکی که در آن از الیاف درجه دو استفاده می شود، نسبت به دیگر فرش ها دارای مقاومت و استحکام کمتری هستند.
در زمان خرید فرش پلاستیکی زبری الیاف و نخ خاب فرش،بوی نفت و مواد پلاستیکی، پرز دهی، غبار گرفتگی رنگ ها و سفتی فرش به خوبی خودنمای می کند و نشان دهنده پلاستیکی بودن الیاف فرش یا همان الیاف پلی استر موجود در بافت فرش می باشد.

راه های تشخیص فرش پلاستیکی از اکریلیک:

  • فرش بافته شده با الیاف پلی استر بدون پرزدهی هستند.
  • فرش های پلاستیکی بوی مواد نفتی می دهند.
  • الیاف پلی استر نسبت به اکریلیک مقدار زبر و زمخت تر هستند.
  • نخ های پلاستیکی در حین لمس یا پاخوردن داخل یکدیگر فرو رفته که باعث می شود بافت فرش کوبیده شود.
  • مشاهده قیمت ارزان تر نسبت به دیگر فرش ها احتمالا به دلیل استفاده از الیاف پلی استر در بافت فرش خواهد بود.

الیاف اکریلیک

این روز ها در بیشتر کارخانه های بافندگی فرش ماشینی از نخ آکریلیک و اکریلیک هیت ست شده استفاده می کنند زیرا ویژگی های برتری نسبت به دیگر الیاف فرش ماشینی دارد .  با توجه به اینکه این الیاف ،‌ از جمله الیاف های مصنوعی محسوب می شود ،‌ اما بدون هیچ گونه بوی مواد نفتی و پلاستیکی است و مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت ،‌ نور خورشید و .. دارد .

مرغوب ترین نوع از الیاف اکریلیک ،‌ اکریلیک هیت ست شده است که طی یک فرایندی ، نخ آکریلیک توسط گرما و بخار ریسیده شده و باعث می شود تا فرش در گرما و حرارت مقاومت بالایی داشته باشد ،‌ همچنین عدم پرزدهی ، و ثابت ماندن رنگ فرش نیز از فواید هیت ست کردن نخ فرش ماشینی است .

تشخیص فرش پلاستیکی ممکن است!
تشخیص فرش پلاستیکی ممکن است!

خریدی بهتر همراه با قالی کاشان

در این مقاله از کاشان همراه شما بودیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. خرید اینترنتی فرش اگر چه دارای اصول خاصی است، اما شما به راحتی میتوانید از این اصول مطلع شده و یک خرید لذت بخش را تجربه کنید که حکم یک بازی تمام برد را برای شما خواهد داشت. اولین اصلی که باید به آن دقت کنید انتخاب یک فروشگاه معتبر مانند فروشگاه قالی کاشان است با داشتن سابقه ای درخشان در حوزه فروش اینترنتی و نیز نماد اعتماد الکترونیک ، شرایط خرید با آرامش خاطر را برایتان فراهم میکند. اصل بعدی نیز انتخاب طرح و مدل متناسب با بودجه و نیاز و موقعیت استفاده ازفرش است که در این خصوص نیز کارشناسان مجموعه قالی کاشان از لحظه خرید تا تحویل درب منزل در کنار شما خواهند بود.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button