لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

شناخت فرش اکریلیک واقعی از فیک

شناخت فرش اکریلیک واقعی از فیک

نخ  اکریليک الیافی مصنوعی هستند که از پلیمری به نام پلی اکریلو نیتریل با حداقل مولکولی در حدود ۱۹۰۰ مونومر واحد ساخته شده است.در ایالات متحده به پلیمری که حداقل ۸۵% ان پلیمر اکریلو نیتریل باشد نخ  اکریليک  گفته می شود. از ویژگی‌های این نخ می‌توان به وزن سبک و پشمی شکل الیاف اکرلیک اشاره نمود که بسیار گرم می‌باشند و برای بافت فرش بسیار مناسب هستند. در ادامه همراه قالی کاشان باشید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

نخ اکریلیک چه نخی است؟

در حال حاضر بهترین فرشی که در بازار فرش کاشان وجود دارد، فرش اکریلیک است. اکریلیک دارای رنگ پذیری بسیار خوبی است ، دارای قابلیت شست و شو است و به صورت کلی ضد حساسیت می باشد. اکریلیک ها نسبت به بید و مواد شیمیای و روغن و تابش نور خورشید و چربی مقاوم است .

آکریلیک از کیفیت و مقاومت بالاتری نسبت‌به نخ پلی استر برخوردار است و بیش‌تر در بافت فرش‌های درجه یک به کار برده می‌شود. از انواع نخ آکریلیک می‌توان به رنگ نشده طبیعی، سفید خام، رنگی، آکروتولید، زرد آهویی یا کتان شسته نشده اشاره کرد. الیاف اکریلیک سبک بوده و حالتی شبیه، نخ پشم طبیعی دارند. این الیاف گرم بوده و برای محصولی چون فرش بسیار مناسب می باشد. اگر اکریلیک بر روی پایه اصلی و کوتاه دستگاه ریسیده شود، خاصیتی شبیه پنبه دارد.

تشخیص فرش اکریلیک چگونه امکان پذیر است؟

جنس نخ های به کار رفته در این فرش ها توانسته دوام و عمر طولانی به آنها ببخشد. به طور کلی نخ هایی که در فرش های اکریلیک استفاده می‌شوند، از جنس پلی پروپیلن، پلی استر، اکریلیک، بی سی اف و اکریلیک هیت ست می‌باشند. از بارزترین نشانه ها برای تشخیص فرش اکریلیک این است که به هیچ عنوان پرز نمی‌دهند و الیاف آنها به هیچ وجه به یکدیگر چسبیده نیستند. عدم پرز دهی و عدم چسبندگی این فرش ها به دلیل جنس نخ های به کار رفته در آن است. حال بهتر است تا ویژگی های این نخ ها را مورد بررسی قرار دهیم تا متوجه شویم که چرا این نخ ها کیفیت فرش های اکریلیک را به شدت بالا می‌برند.

الیاف آکریلیک الیافی هستند که از مواد نفتی ساخته شده است . این نخ بسیار سبک بوده و شبیه به الیاف پشم طبیعی می باشد . از الیاف اکریلیک در صنایع مختلفی از جمله تولید فرش ،‌ روسری ،‌ پارچه های تزئینی ،‌جوراب و دستکش ،‌ چادر و … استفاده می شود . مزیت این الیاف نسبت به الیاف طبیعی کیفیت خوب به همراه قیمت مناسب آن است .

اکریلیک ویژگی های مثبت دیگری نیز دارد ، قابلیت شستشو بدون تغییر رنگ ،‌ ضد حساسیت بودن ،‌ مقاوم بودن الیاف در برابر مواد شیمیایی ،‌ تابش مستقیم نور خورشید ،  روغن ها و چربی ها و …

چرا فرش اکریلیک در بازار فرش ماشینی مرغوب وپرطرفدار است؟

  1. فرش اکریلیک از جذابیت و درخشندگی بیشتر و ماندگاری بالاتری برخوردار است.
  2. دوام بالای فرش در برابر ساییدگی و در نتیجه امکان استفاده در مناطق پر رفت و آمد.
  3. فرش اکریلیک با افزایش کیفیت نخ ، پرزدهی بسیار کمتری دارد.
  4. کاهش جذب گرد و خاک و در نتیجه نظافت بهتر و بالا رفتن بهداشت و سلامتی.
  5. کاهش پرزدهی فرش باعث می شود خاصیت ضدحساسیت آن افزایش یابد و فرش برای کودکان و افراد مبتلا به مشکلات تنفسی مناسب تر باشد.

هر فرش اکریلیکی خوب نیست!

درست است که بهترین الیاف در بافت فرش الیاف اکریلیک است منتها اکریلیک ساخت کشورهای آلمان و بعد ترکیه کیفیت بالاتری نسبت به نمونه های ساخت پاکستان تایوان یا هند دارند. یا اینکه بعضی از شرکتها برای کم کردن هزینه ها در کنار الیاف اکریلیک از الیاف فیلامنت و پلی استر هم استفاده میکنند که همین مورد دوام و عمر فرش را کم میکند و نرمی آنرا از بین میبرد مثلاً ممکن است شما در دو فروشگاه مجزا طرحی مشابه ببینید که از لحاظ قیمتی خیلی با یکدیگر متفاوتند این حالت موقعی پیش میاید که یک نقشه فرش بدون رعایت حق کپی رایت در یک کارخانه دیگر با نخ نامرغوب و کم کیفیت بافت شده باشد و مشتری ناآگاه در این امر متوجه این تفاوت نمیشود و فقط نظرش به قیمت ارزانتر جلب میشود.

شناخت فرش اکریلیک واقعی از فیک
شناخت فرش اکریلیک واقعی از فیک

کلام اخر

خرید اینترنتی فرش اگر چه دارای اصول خاصی است، اما شما به راحتی میتوانید از این اصول مطلع شده و یک خرید لذت بخش را تجربه کنید که حکم یک بازی تمام برد را برای شما خواهد داشت. اولین اصلی که باید به آن دقت کنید انتخاب یک فروشگاه معتبر مانند فروشگاه قالی کاشان است با داشتن سابقه ای درخشان در حوزه فروش اینترنتی و نیز نماد اعتماد الکترونیک ، شرایط خرید با آرامش خاطر را برایتان فراهم میکند. اصل بعدی نیز انتخاب طرح و مدل متناسب با بودجه و نیاز و موقعیت استفاده ازفرش است که در این خصوص نیز کارشناسان مجموعه قالی کاشان از لحظه خرید تا تحویل درب منزل در کنار شما خواهند بود.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button