لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

عوامل تاثیر گذار بر قیمت فرش ماشینی

عوامل تاثیر گذار بر قیمت فرش ماشینی

فرش، یکی از مهمترین وسایل ما ایرانی ها محسوب میشود.‎قیمت فرش‌ ماشینی برای بسیاری از آن‌ها که به‌دنبال خرید فرش ماشینی هستند از مهم‌ترین فاکتورها محسوب می‌شود؛ آشنایی با عواملی که در تعیین قیمت فرش ماشینی لحاظ می‌شوند می‌تواند به خریداران در انتخابی بهتر و مقرون‌به‌صرفه کمک کند. در ادامه همراه قالی کاشان بمانید

تراکم و تعداد شانه‌ی فرش

منظور از تراکم فرش تعداد گره‌های موجود در طول فرش است و به‌شکل یک عدد که نشان‌دهنده‌ی تعداد گره‌ها در یک متر طولی فرش است مشخص می‌شود. به‌عنوان مثال فرشی با تراکم طولی 1000 دارای 1000 گره در یک متر از طول است. نخ‌های بیشتری در بافت فرش‌هایی با تراکم بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و درنتیجه قیمت آن فرش هم بیشتر می‌شود. تراکم بالای فرش قیمت آن را افزایش می‌دهد، اما از سویی باعث دوام و استحکام بیشتر فرش می‌شود.

منظور از تعداد شانه‌های فرش تعداد گره‌های موجود در یک متر از عرض آن است. به‌عنوان مثال یک فرش 700 شانه دارای 700 گره در عرض است. هرچه تعداد شانه‌های فرش بیشتر باشد، نخ‌های بیشتری در بافت آن استفاده شده و این باعث افزایش بهای تمام‌شده‌ی فرش و درنتیجه قیمت نهایی آن برای خریدار می‌شود.

مواد اولیه و جنس فرش

یک عامل مهم دیگر اثرگذار در قیمت فرش ماشینی، مواد اولیه است. تولید کنندگان فرش از مواد اولیه گوناگونی برای بافت انواع فرش استفاده می کنند، استفاده از الیاف درجه یک سبب پایداری و دوام فرش برای سال های زیاد در منزل شما می شود.

درحال‌حاضر بخش زیادی از فرش‌های ماشینی موجود در بازار با استفاده از نخ‌های اکریلیک بافته می‌شوند، چرا که این نخ‌ها دوام قابل‌قبولی دارد و باعث بروز حساسیت نمی‌شود. فرش‌هایی که با نخ‌های 100 درصد اکریلیک، به‌ویژه اکریلیک هیت‌ست‌شده، بافته می‌شوند، کیفیت و قیمت نسبتاً بالاتری دارند.

طرح فرش عامل موثر بر قیمت فرش ماشینی

مورد بعدی که تاثیر بسیار بزرگی بر زیبایی یک فرش ماشینی دارد، طرح فرش است. در دنیا، انواع مختلفی از نقشه­ها برای طرح فرش وجود دارد که برخی از آن­ها همانند طرح افشان، باغ ارم، خشتی و… بسیار معروف و محبوب هستند. با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه هایی با اجرای نقشه­های پیچیده و دقیق روی کار آمدند و به این ترتیب علاوه بر افزایش سرعت بافت فرش، طرح هایی منظم تر نیز به اجرا درآمدند.

برند کارخانه

نام‌ها در فروش اثر زیادی دارد. کارخانه‌ای که سال‌ها سعی نموده و قالی خود را به مرحله پرفروش بودن رسانده است برند معتبرتری از کارخانه بی‌نام و نشان است. افزایش شمار واسطه‌های بین تولید و مصرف‌کننده‌ی یک کالا معمولاً باعث افزایش قیمت آن برای خریدار نهایی می‌شود. فروشندگانی که فرش‌های ماشینی را به‌صورت بی‌واسطه و مستقیم از کارخانه به‌دست مشتریان می‌رسانند، باعث کاهش قابل‌توجهی قیمت نهایی فرش می‌شوند و می‌توانند تأثیر مهمی بر قیمت فرش ماشینی برای مصرف‌کننده داشته باشند.

خریدی آسان را با قالی کاشان تجربه کنید

فرش های ماشینی کاشان در فروشگاه قالی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان قابل خرید است. خرید مستقیم از کارخانه در کنار ارسال رایگان فرش سبب شده قیمت فرش در مجموعه قالی کاشان ارزان تر از سایر فروشگاه ها باشد. از مزایای دیگر خرید اینترنتی فرش کودک کاشان دریاف ضمانت نامه 10 ساله کیفیت فرش است. از این رو خریداران در مورد کیفیت بالای فرش نیز دغدغه ای نخواهند داشت.

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button