لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش فریز چیست؟

یکی از زیباترین و چشم نوازترین هنرها در صنایع دستی ایرانیان فرش است. شاید برای شما سوال باشد که فرش فریز چیست؟ فرش فریز نوعی از فرش cut pile است که ریشه های بلند و پر و پیچ و تاب و هم چنین ارتفاع نخ خاب بالایی دارد. فرش فریز ماشینی کاشان یکی از فرش های جدید مدرن و فانتزی محسوب می شود که در سال های اخیر با استقبال زیادی رو به رو شده است.

ما در این مقاله قالی کاشان همراه شما هستیم شما را راهنمایی کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. 

فرش فریز چیست؟

فرش فریز جز یکی از فرش های مدرن ماشینی است که تولید آن در چند سال گذشته رواج پیدا کرده است. جالب است بدانید که تولیدات این فرش به شکل مختلفی بافته میشود که میتوان به فرش های فانتزی,  سه بعدی, گبه و عروسکی اشاره کرد. از ویژگی های این فرش داشتن بافت نرم همراه با پرز های بلند است. بنابراین جز فرش های بسیار راحت است.

جنس رنگ و چله آن پلی پروپیلن و پلی استر است. بنابراین فرش فریز از مقاومت بالایی نسبت رفت و آمد زیاد و همچنین شستشوی آن برخوردار است. به دلیل استفاده از رنگهای متنوع در آن زیبایی خاصی به فرش داده و آنرا جذاب تر جلوه میدهد.

تفاوت ظاهری فریز و گلیم

ظاهر گلیم با فرش فریز کاملا متفاوت است. زیرا لازم است بدانید که نوع بافت گلیم به شکل فریز نیست و پرز های آن نسبت به فرش فریز کوتاه تر است و ضخامت گلیم نسبت به فرش های ماشینی بسیار کمتر است. و این باعث شده است تا حدی شبیه به موکت شود و قیمت بسیار مناسب و ارزانی بین فرش های ماشینی را دارد.

اما در ادامه فرش فریز به این شکل نیست, ظاهر این فرش معمولا شباهت به فرش های عادی دارد. اما با این تفاوت که دستگاه های تولید این فرش فریز از شانه و تراکم بسیار پایینی برخوردار است و برای پوشاندن این نقص از نخ های ضخیم تری استفاده کرده است.

استقاده کردن از نخ های بسیار ضخیم در این فرش باعث شده تا با توجه به پایین بودن شانه و تراکم اما نرمی بسیار بهتری داشته باشد. و قطعا نسبت به گلیم راحت تر خواهد بود. و این امر است که باعث شده تا فرشهای عروسکی اتاق کودک را بیشتر با بافت فریز تولید کنند.

ویژگی‌های فرش فریز

  • قیمت مناسب
  • مقاومت بالا
  • شستشوی راحت
  • دارای طرح‌ و رنگ‌های متنوع
  • جابجایی آسان
  • وزن سبک

تفاوت در نرمی سطح فرش فریز و گلیم فرش

شاید برای شما جالب باشد که در چند سال اخیر فرش فریز رقیبی برای فرش کلاسیک است. فرش فریز ویژگی های جذابی دارد که معمولا افراد برای دکوراسیون های مدرن و فضای آپارتمانی خود بسیار زیاد استفاده میکنند. یکی از مهم ترین ویژگی های فرش فریز داشتن دوام و مقاومت بسیار بالایی است. در بافت فرش فریز از الیاف مقاوم پلی استر یا پلی پروپیلن استفاده می شود که کیفیت بالایی دارند. این الیاف دوام و استحکام بالایی دارند و ماندگاری بالای فرش را سبب می شوند.

فرش فریز چیست؟
فرش فریز چیست؟

از دیگر ویژگی های فرش فریز کاشان وزن سبک و جابجایی آسان است. این موضوع باعث می شود شست وشوی این فرش نیز به مراتب راحت تر باشد. الیاف پلی استر نسبت به اکریلیک کیفیت پایین تری دارند اما شست و شوی آسان تری خواهند داشت. فرش های فریز در طرح های متنوعی بافته می شوند و برای استفاده در هر فضایی مناسب هستند. از محبوب ترین طرح های فرش فریز می توان به طرح های عروسکی کودک، طرح های سه بعدی، طرح های گبه وسنتی و طرح های فانتزی اشاره کرد. فرش فریز قیمت ارزان تری نسبت به سایر فرش های ماشینی کلاسیک دارد. قیمت ارزان تر در کنار کیفیت مناسب و طرح های خاص سبب شده این فرش کاشان فروش بالایی داشته باشد.

کلام آخر

فرش فریز به دلیل استفاده از الیاف پلی پروپیلن یا پلی استر از کیفیت و دوام بالایی برخوردار است پس دیگر لازم نیست نگران کیفیت آن باشید .امیدواریم که با مطالعه مقاله فرش فریز چیست؟ شناخت کاملی از این نوع فرش پیدا کرده باشید و هنگام خرید فرش بهترین انتخاب را داشته باشید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button