لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش پلی استر چیست و چه مزایایی دارد؟

فرش پلی استر چیست و چه مزایایی دارد؟

فرش ماشینی پلی استر دارای لعاب فرش بسیار زیبا ناشی از رنگ پذیری بسیار مناسبی است. از مهم ترین الیافی که در تولید فرش ماشینی بیشترین کاربرد را دارند : نخ اکریلیک و نخ پلی استر هستند.پلی استر یک ماده ساخته شده به دست انسان است و چیزی حدود صد سال از عرضه آن می‌گذرد.  در این مقاله از قالی کاشان قصد داریم برخی از مزایا و معایبی که این فرشهای مدرن دارند بیان کنیم تا متقاضیان با اطلاعات بیشتری اقدام به خرید نمایند.

فرش پلی استر چیست؟

پلی استر رنگ‌پذیری بسیار بالایی دارد و رنگ کاملا در داخل بافت آن نفوذ پیدا می‌کند. خاصیت درخشش در این ماده بسیار زیاد است و به همین دلیل این فرش‌ها حالت درخشانی دارند و برق می‌زنند. نرمی و لطافت از مشخصات دیگر پلی استر است که همین امر باعث شده تولیدکنندگان فرش از آن به عنوان ماده اولیه مناسب استفاده کنند. فرش پلی استر یک نمونه بسیار خاص از فرش‌های ماشینی است که تنوع زیادی دارد. این فرش‌ها با الیاف پلی استر تولید می‌شوند و به صورت ویژه برای تولید ماشینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی دیگر از مواردی که به عنوان مزیت درخصوص فرش های پلی استر شناخته می شود و سبب شده بیشترین خواهان را داشته باشند قیمت پائین آن ها است.

همین قیمت مناسب باعث شده میزان تولید و تقاضای فرش‌های ماشینی بافته شده از جنس پلی استر بیش‌تر باشد و روز به روز افزایش پیدا کند. از انواع فرش‌های پلی استر می‌توان به فرش بلژیکی، فرش‌های شگی یا پرز بلند، شنل و همین‌طور گلیم اشاره کرد. فرش های پلی استر در مقایسه با دیگر فرش های ماشینی رطوبت کمتری را جذب می کنند که این امر نیز به عنوان نکته ای مثبت درخصوص فرش های پلی استر شناخته می شود.

مشخصات کلی فرش پلی استر

ین فرش نسبت به سایر الیاف عمر مفید کمتری دارد و به همین علت قیمت آن ارزان‌تر است. طول عمر فرش پلی استر بین پنج تا ده سال است و برای مصارف کوتاه‌مدت پیشنهاد می‌شود. در حال حاضر مواد مختلفی در داخل این فرش‌ها استفاده می‌شود تا دوام و ماندگاری آن را افزایش دهد. از پلی‌ استر در ساخت مصنوعاتی همچون فرش و موکت، مبل‌های راحتی، بالش و کوسن، تشک و لحاف، کارخانه‌های فیلترسازی، ژئوتکستایل، عایق‌های گرمایی و حرارتی، تولید لباس، اسکاج شست‌وشوی ظروف و همین‌طور انواع کفپوش خودرو استفاده می‌شود. اندازه (طول و قطر) الیاف پلی استر برحسب نوع مصرف و تقاضای مشتریان تولید می‌شود.

معمولاً در اکثر فرش‌های نو مشکلی مثل پرز دادن به وضوح دیده می‌شود. این پرز‌ها بسیار ریز هستند و ممکن است در هوا پراکنده شوند. اگر میزان پرزدهی زیاد باشد می‌تواند انواع حساسیت‌ها را برای افراد خانواده به وجود بیاورد که باید از آن جلوگیری کرد. خوشبختانه فرش پلی استر بدون پرز است. الیاف پلی استر سطوحی صاف دارند و به دلیل خاصیت ارتجاعی بالا، ضدچروک هستند و به همین‌ دلیل الیاف بسیار مناسبی برای استفاده در صنایع تولید لباس و فرش‌بافی محسوب می‌شوند.

مزایای فرش پلی استر

  1. جذب رطوبت پایین از دیگر مزایای این نوع فرش‌هاست. مناطقی که رطوبت بسیار بالایی دارند بهتر است از فرش‌ پلی استر استفاده کنند.
  2. فرش‌های پلی استر در انواع طرح‌ها، رنگ‌ها، سایزها و شکل‌ها قابل طراحی و تولید هستند. تنوع رنگ و طرح در فرش‌های ماشینی پلی استر این امکان را در اختیار خریداران قرار می‌دهد که محدودیت در انتخاب نداشته و فرش متناسب با سلیقه و دکوراسیون خود را تهیه کنند.
  3. عدم پرزدهی بارزترین ویژگی فرش‌های پلی استر است. استفاده از فرش‌های ماشینی از جنس پلی استر برای افراد دارای حساسیت و افرادی که از بیماری‌های تنفسی رنج می‌برند بسیار مناسب است.
  4. قیمت پایین و مناسب این فرش ماشینی باعث می‌شود افراد به‌راحتی بتوانند فرش‌های خود را تعویض کنند و نگرانی بابت صرف هزینه نداشته باشند
  • فرش پلی استر چیست و چه مزایایی دارد؟
    فرش پلی استر چیست و چه مزایایی دارد؟

معایب فرش پلی استر

  1. از مواد شوینده‌ای که دارای الکل هستند نباید در شست‌وشوی این نوع فرش‌ها استفاده کرد. همچنین نباید فرش‌های ماشینی با این جنس را در فواصل کوتاه بشویید چرا که از کیفیت آن‌ها کاسته می‌شود. پس برای جلوگیری از شست‌وشوی متعدد نبایدفرش‌های پلی استر را در نقاط پرتردد قرار دهید.
  2. فرش های پلی استر با توجه به ویژگی‌هایی مانند عدم برگشت پذیری بالا و عدم مقاومت در برابر پاخور بودن به مرور زمان دچار فرسایش و یا به اصطلاح کوبیده شدن می‌شوند.
  3. دوام فرش پلی استر در مقابل حرارت و اشیای نوک تیز پایین است.
  4. دوام این فرش نسبت به فرش اکریلیک کمتر است، هرچند مدت دوام آنها به چندین سال می‌رسد و در صورتی که هر ۴  یا ۵ سال عادت به تعویض فرش دارید، می‌توانید روی فرش پلی‌استر حساب کنید.

در کنار قالی کاشان بهترین خرید ها را تجربه کنید

فرش پلی استر مانند تمام فرش‌های دیگر مزایا و معایب خود را به دنبال دارد که در آخر تصمیم نهایی بر عهده خودتان است. مجموعه قالی کاشان با حذف واسطه ها و فروش به قیمت کارخانه و همچنین ارائه طیف وسیعی از فرش های ارزان و با کیفیت،دست شما را باز گذاشته تا بهترین انتخاب را با کمترین بودجه داشته باشید. شما به آسانی میتوانید انواع فرش های ارزان را در این سایت مشاهده و پس از مشورت با کارشناسان مجرب این مجموعه با ارسال رایگان خریداری نمایید. از همراهی شما تا پایان این مقاله سپاسگذاریم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button