لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش گل برجسته بخریم یا ساده؟

فرش گل برجسته بخریم یا ساده نوع انواع فرش ماشینی فروشگاه فرش قالی کاشان

با پیشرفت تکنولوژی در صنعت فرش ماشینی ، فرش های گل برجسته جای خود را در بین فرش های با کیفیت بازار فرش کاشان باز کرده اند. این نوع فرش زیبا و خاص ، به خصوص در فرش طلاکوب و نقره کوب به شدت جلوه و نمای گل ها و نقش های فرش را افزایش می دهد و آن را به کفپوش شیک و لوکس تبدیل می کند. در فرش های گل برجسته از نخ هایبالک در بافت و تولی فرش استفاده می شود و در مقابل فرش کف ساده قرار می گیرند. در پاسخ به این سوال که فرش گل برجسته بخریم یا ساده؟ باید گفت که این نوع فرش ها مثل هر کالای دیگر دارای مزایا و معایب هستند و بسته به نیاز خود برای خرید آن ها باید اقدام کنید. در ادامه همراه قالی کاشان بمانید تا نکاتی را در این باره با شما در میان بگذاریم.

فرش گل برجسته چه تفاوتی با فرش ساده دارد؟

اگرچه تفاوت اصلی فرش گل برجسته با فرش ساده مشخص است، اما اگر بخواهیم شباهت ها و تفاوت‌ های این دو را از نظر فنی نیز مورد بررسی قرار دهیم، باید به چنین مواردی توجه کنیم:

  1. فرش گل برجسته دارای قسمت‌ها به خصوص نقش و گل های برجسته است اما فرش ساده یا کف ساده هیچ قسمت برجسته‌ای در بافت خود ندارد.
  2. فرش گل برجسته و فرش ساده شیوه تولید و بافت یکسانی هستند و با دستگاه های کاملا یکسان بافته می شوند. تفاوت این دو نوع فرش در نوع نخ و مراحل آهار است.
  3. تفاوت در ساختار فرش گل برجسته در مراحل آهار زنی به وجود می آید و فرش در این مرحله دارای نقش های برجسته می شود. فرش‌های کف ساده به طور ساده آهار زده می‌شوند، اما فرش‌های گل برجسته برای ایجاد برجستگی نقش ، روی غلتک داغ قرار می‌گیرند.
  4. در بافت فرش‌ گل برجسته از دو نخ «هایبالک» و «اکریلیک هیت ست شده» استفاده می‌شود. وقتی این نوع فرش‌ روی غلتک داغ قرار می‌گیرد، نخ هایبالک بخاطر عدم مقاومت در برابر گرما دچار تورفتگی می شود و در سطح پایین تری از نخ های اکریلیک قرار میگیرد. اما نخ‌ های اکریلیک همچنان در حالت اولیه خود باقی می‌مانند. بنابراین فرش از غلتک خارج شده ، به دلیل تو رفتگی نخ‌ های هایبالک ، حالت گل برجسته به خود می گیرد.
  5. وقتی روی فرش ساده یا کف ساده دست می‌کشیم، همه قسمت‌ ها و بخش های آن یکنواخت هستند، اما وقتی روی فرش گل برجسته دست می‌کشیم، می‌بینیم که ارتفاع نخ خاب‌های آن با هم تفاوت دارد.
  6. فرش گل برجسته به دلیل داشتن برجستگی، پتانسیل بیشتری برای جمع شدن گردوغبار دارد و جارو کردن آن ها با جارو دستی کمی مشکل تر است. چون کثیفی ها ممکن است در کنار برجستگی ها جمع شوند و به خوبی جارو نشوند.، بنابراین باید وقت بیشتری را به جارو کردن فرش گل برجسته اختصاص داد و یا از جارو برقی برای این کار استفاده کرد، در حالی‌که فرش‌ های ساده آسان‌تر جارو می‌شوند.

لطفا از گالری فرش گل برجسته ما با طرح های جدید و شیک دیدن فرمایید.

فرش گل برجسته چگونه بافته می شود؟

 دلیل تمایز فرش های ایرانی با دیگر فرش های دستباف جهان، توانایی و خلاقیت منحصر به فرد بافندگان ایرانی است. هنرمندان کشورمان به کمک ابتکارات مختلف در چله کشی و استفاده از ساختار هندسی متفاوت در دار قالی، فرش گل برجسته دستباف نیز می بافند.

کارخانه های فرش ماشینی برای تولید انبوه فرش گل برجسته ماشینی ، از دستگاه های خاص استفاده نمی کنند. بلکه با استفاده از الیاف متفاوت ، این برجستگی را در فرش ماشینی ایجاد می کنند. در زمان بافت فرش جاهای که قرار هست تورفتگی ایجاد بشود نخ هایباک استفاده میشود که باعث می شود بعد از انجام اهار این مناطق فرو رفتگی ایجاد شود و فرش برجسته شود.

فرش های ماشینی ساده و گل برجسته چه کاربردهایی دارند؟

درست است که فرش های گل برجسته زیبایی منحصر به فردی دارند. ولی فرش‌های ساده‌ با طرح های خاص و جدید ویژگی‌ های خاص دلخواه برای استفاده های روزمره از فرش و قالی دارند. در دکوراسیون هر خانه چند فرش ماشینی ساده وجود دارد که در پر رفت و آمد ترین مکان های خانه از جمله راهرو و اتاق خواب پهن شده اند.

نگهداری از فرش های ساده بسیار راحت تر از فرش های گل برجسته است، اما زیبایی چشم نواز فرش گل برجسته باعث می شود که این نوع فرش برای مکان هایی مثل فرش پذیرایی یا آشپزخانه و یا به عنوان فرش محل کار که نیاز به زیبایی و شیک بودن بیشتر در آن ها احساس می شود مورد استقبال خریداران فرش ماشینی قرار گیرد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که همان طور که گفته شد ، نخ های هایبالک در فرش گل برجسته در مرحله آهار کمی جمع می شوند و ارتفاع آن ها کاهش می یابد. بنابراین معمولا فرش های ساده دارای یک شانه و تراکم خاص از فرش های گل برجسته همان تراکم فرش ارتفاع نخ خاب بیشتری دارند. و همین مسئله هم باعث می شود که فرش های ساده برای اتاق خواب بهتر باشند و فرش های گل برجسته در اتاق پذیرایی و یا آشپزخانه که بیشتر از مبلمان و صندلی استفاده می شود و افراد کمتر روی زمین می نشینند استفاده شوند.

از طرفی ماندگاری و استحکام فرش های ساده به دلیل بافت شدن با الیاف اکریلیک هیت ست شده بسیار بالاست و به همین دلیل استفاده از این نوع فرش ها برای اتاق نشیمن، راهرو، پذیرایی که از مبل برای نشستن استفاده نمی شود، توصیه می شود.

فرش گل برجسته معمولا در چه نوع فرش هایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد؟

همان طور که اشاره شد ، فرش گل برجسته دارای نقش های برجسته در فرش است . بنابراین در ترکیب با ویژگی های برخی از انواع فرش جلوه دو چندان به نقش فرش می بخشد.

فرش طلاکوب گل برجسته دارای نقش ها و گل های طلایی برجسته است که جلوه بی نظیری دارد. فرش وینتیج گل برجسته از ویژگی خاص گل ها و نقش های برجسته برای ایجاد حس کهنه نما بودن و آنتیک بودن در فرش استفاده می کند.

 نکته دیگری که بیان شد این است که فرش های گل برجسته به دلیل این که کمی ارتفاع آن ها در آهار کاهش پیدا می کند ، ارتفاع نخ کمتری نسبت به فرش های ساده دارند. همین ویژگی سبب می شود که فرش 1200 شانه و 1500 شانه که خودشان ارتفاع نخ خاب کمی دارند از نخ هایبالک و فناوری گل برجسته استفاده کنند. تا حالا که ضخامت کمی دارند ، حداقل مزیت ریبایی را در حد کمال خود داشته باشند.

فرش 1200 شانه گل برجسته و نیز فرش 1500 شانه گل برجسته در نهایت زیبایی و ریزبافت و ظریف بودن ، گل ها و نقش های برجسته دارند که گویی از فرزش بیرون زده اند و باغ پر از گل و نقش در زمینه فرش را در ذهن مخاطب هر چه بیش تر و بی نقص تر تداعی می کنند.

خرید انواع فرش با کیفیت از درب کارخانه فرش کاشان

فرش های ماشینی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان و از طریق فروشگاه قالی کاشان که یک فروشگاه با سابقه و معتبر است، قابل خرید است. خرید مستقیم از کارخانه در کنار ارسال رایگان فرش به سراسر کشور سبب شده قیمت فرش در مجموعه قالی کاشان از سایر فروشگاه ها بسیار ارزان تر باشد. از مزایای دیگر خرید فرش به طور اینترنتی از قالی کاشان دریافت ضمانت نامه 10 ساله کیفیت فرش است.

از این رو خریداران درباره کیفیت بالا و قیمت ارزان فرش دغدغه ای نخواهند داشت و تنها بر روی انتخاب طرح مورد نظر خود تمرکز می کنند. در این مورد هم می توانید روی کمک کارشناسان فروش فرش در قالی کاشان حساب کنید. این کارشناسان با تجربه که سال ها است به مشاوره به خریداران فرش ماشینی مشغول هستند و از طریق شماره فرش می توانید با آن ها تماس بگیرید ، به طور رایگان شما را در انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون و نیاز خود راهنمایی می کنند.

مجموعه قالی کاشان با ارائه متنوع ترین و جدید ترین طرح های زیبا و خاص فرش ماشینی در خدمت خریداران فرش کاشان در سراسر کشور اشت.. طیف وسیع طرح های موجود در فروشگاه فرش کاشان هر نوع سلیقه و نیاز را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش دلخواه در این فروشگاه بسیار آسان و راحت است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button