لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/07/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش 1200 شانه کاشان

فرش 1200 شانه کاشان خرید فرش قالی کاشان فروش فرش ماشینی با کیفیت ظریف زیبا گل رز

برای خرید فرش 1200 شانه کاشان باید به این نکته توجه داشته باشید که این فرش ویژگی هایی دارد که با شناخت و بررسی این ویژگی ها می توانید اصلی بودن و یا تقلبی بودن فرش را تشخیص دهید. اگر شما در حال مطالعه این مطلب هستید، حتما میخواهید، اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی و کیفیت این فرش به دست آورید. پس با همراه باشید…!

ویژگی های اصلی برای خرید فرش 1200 شانه

مهمترین ویژگی یک فرش 1200 شانه واقعی که پیش از خرید باید مد نظر قرار دهید، تشخیص درست شانه فرش است. این به این معنی است که باید در هر یک متر از عرض این فرش 1200 گره وجود داشته باشد یا به بیان دیگر در هر 10 سانتی متر از عرض یک فرش ماشینی 1200 شانه باید 120 گره وجود داشته باشد.

پس شما تنها با استفاده از یک خطکش ساده می توانید تشخیص دهید که آیا واقعا فرش شما 1200 شانه کاشان هست یا نه! تنها کافیست خطکش را روی یک ردیف عرضی از گره های پشت فرش قرار دهید و تعداد گره فرش در 10 سانتی متر را با دقت بشمارید ، به همین سادگی! اما آیا هر فرشی که در 10 سانتی متر آن 120 گره وجود دارد فرش 1200 شانه اصلی و با کیفیت است؟!

فرش 1200 شانه کاشان

مشاهده همه

کیفیت یک فرش ماشینی فقط به شانه آن بستگی ندارد، و عوامل بسیار مهم دیگری از قبیل تراکم فرش، جنس نخ خاب و جنس نخ تار و پود، وزن فرش، کیفیت بافت و … در کیفیت و قیمت گذاری فرش ماشینی بسیار تاثیر گذار است! اینجاست که یاد ضرب المثل معروف می افتیم که: “هر گردی گردو نمیشه!” و باید گفت که هر فرشی که 120 گره در 10 سانتی متر از عرض آن وجود دارد فرش ماشینی 1200 شانه مرغوب و با کیفیت نیست!

اگر قصد دارید با صورت حرفه ای با تمام ویژگی های فرش ماشینی 1200 کاشان آشنا شوید می توانید مقاله “آموزش جامع خرید فرش ماشینی کاشان” را مطالعه کنید، اما در ادامه این مقاله به معرفی تعدادی از مهمترین فاکتورهایی که معرف یک فرش 1200 شانه مرغوب و با کیفیت از یک فرش 1200 شانه ارزان و بی کیفیت است می پردازیم.

تراکم استاندارد فرش ماشینی 1200 شانه کاشان

مقدار تراکم فرش به این معناست که در یک متر از طول فرش چند ردیف پود استفاده شده است! پس اگر در مشخصات فرش ماشینی 1200 شانه کاشان ذکر شده که این فرش از تراکم 3600 برخوردار است به این معناست که در بافت هر یک متر از طول این فرش 3600 ردیف پود استفاده شده است.

اما پود های به کار رفته در فرش ماشینی از پشت فرش قابل دیدن نیستند! پس چطور می توانیم متوجه شویم که آیا مقدار تراکمی که در ویژگی های فرش ذکر شده درست است یا نه؟!

برای پاسخ به سوال بالا ابتدا باید به این نکته مهم اشاره کنیم که در تکنولوژی بافت فرش ماشینی کاشان برای بافت هر یک رج (یک ردیف از گره های عرضی) سه پود استفاده می شود که به ترتیب به آنها پود زیر، پود میانه، و پود رو گفته می شود! در حالی که بافت فرش دستباف به ازای هر رج، بسته به نوع فرش از یک یا نهایتا 2 ردیف پود استفاده می شود.

پس با اطلاع از مطلب فوق به راحتی می توانید تراکم واقعی فرش ماشینی کاشان را به کمک همان خطکش ساده به دست آورید! تنها کافی است که اینبار خطکش را در راستای طول فرش قرار دهید و تعداد گره های موجود در 10 سانتی متر از فرش را بشمارید و تعداد گره ها را عدد 30 ضرب کنید، عددی که به دست می آید مقدار دقیق تراکم فرش ماشینی شماست! خیلی ساده بود نه؟!

محصولات پرفروش

مشاهده همه

شاید جالب باشد بدانید که کارخانه های فرش ماشینی به راحتی نمی توانند مقدار شانه فرش را تغییر دهند، چون شانه فرش به ویژگی های مکانیکی دستگاه بافت بستگی دارد و برای هر دستگاه، از ابتدا مقداری ثابت و از پیش تعیین شده است، اما برخلاف شانه فرش، مقدار تراکم فرش به راحتی قابل تغییر است و برخی از شرکت های بافنده فرش ماشینی با تغییر نوع و ضخامت پود و جنس نخ و … می توانند فرشی با تراکم پایین تر و یا حتی تراکم بالاتر تولید کنند!

اما استاندارد معمول در بافت فرش ماشینی به این گونه است که مقدار تراکم فرش معمولا 3 برابر مقدار تعداد گره های موجود در یک متر طول فرش ماشینی باشد، و در چنین حالتی تعداد گره ها در طول و عرض فرش ماشینی با هم برابر است.

فریب فروشندگان متقلب را نخورید!

متاسفانه برخی از فروشندگان متقلب با جعل برچسب مشخصات پشت فرش، فرش های 1000 شانه را به عنوان فرش 1200 شانه کاشان به فروش می رسانند! شما با آموزش هایی که در سایت قالی کاشان برای شما قرار داده شده است به راحتی می توانید از ضرر و زیانهای احتمالی در برابر سودجویان، جلوگیری نمایید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button