لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

مزایای فرش بافته شده با نخ هیت ست!

مزایای فرش بافته شده با نخ هیت ست!

برای بسیاری از شما این واژه آشنا است اما احتمالا معنای آن برای شما روشن نیست. «هیت ست» مربوط به کدام قسمت فرش است؟ آیا فرشی که هیت ست باشد، ویژگی، قابلیت های و مزایای خاصی نسبت به فرش های معمول دارد. در ادامه همراه قالی کاشان باشید تا شما را در داشتن انتخاب بهتر راهنمایی کنیم.

فرش هیت ست شده چیست؟

کیفیت هر فرش ماشینی با آیتم ههای مختلفی سنجیده می شود که تراکم و جنس نخ خاب از مهمترین ان ها است. جنس نخ خاب اولین فاکتور تاثیر گذار بر روی قیمت و مرغوبیت فرش ماشینی می باشد. نخ خاب زیبایی و کیفیت فرش ماشینی را تضمین می کند و به همین خاطر جنس نخ خاب در فرش ماشینی بسیار مهم است. در معنای ساده، اکریلیک هیت ست شده یعنی اکریلیکی که گرما دیده‌است.

برای هیت ست کردن نخ‌ها ابتدا نخ‌ها را می‌ریسند و سپس به‌واسطه‌ی بخار و دمای زیاد تغییراتی در آن‌ها داده می‌شود. نخی که چنین فرآیندی را تجربه می‌کند اصطلاحاً هیت ست می‌شود. هیت ست کردن نخ‌ها به‌واسطه‌ی ماشین انجام می‌شود و بنابراین فقط فرش‌های ماشینی هستند که قابلیت هیت‌ست‌شدن دارند.

مزایای فرش هیت ست شده

  • عدم تغییر شکل و سوختگی فرش هیت ست بر اثر قرارگرفتن اجسام داغ
  • یکی دیگر از مزایای فرش هیت ست شده این است که ماندگاری آن نسبت به فرش معمولی بالاتر است. در کل نخی که فرآیند هیت ست شدن را از سر می‌گذراند محکم‌تر می‌شود و از همین رو است که فرشی که با این نوع نخ بافته می‌شود، این قابلیت را دارد که برای سال‌های متمادی بدون آسیب‌دیدن استفاده شود.
  • آکریلیک نخی انعطاف‌پذیر و بازگشت‌پذیر است که بر اثر شست‌وشو و رفت و آمد بر روی آن، دچار تغییر سایز یا ساییدگی نشده و اصطلاحاً جا نمی‌اندازد.
  • نکته‌ی مثبت دیگری که در فرش هیت‌ست‌شده وجود دارد این است که نسبت به فرش‌های معمولی کمتر جاذبِ گرد و غبار است و بنابراین می‌تواند گزینه‌ای بهتر برای رعایت بهداشت باشد. آن‌ها که مشکلات تنفسی دارند بهتر است به‌هنگام خرید فرش ماشینی به‌دنبال فرش‌های هیت‌ست‌شده باشند.
  • واقعیت این است که فرش هیت‌ست‌شده جلوه‌ی زیباتری نسبت به فرش معمولی دارد. این قضیه ناشی از این است که هیت‌ست‌کردن نخ‌ها باعث دانه‌دانه‌شدن آن‌ها می‌شود و زیباتر جلوه می‌کنند.

ویژگی های نخ های هیت ست

از نخ اکریلیک به عنوان با کیفیت ترین نخ در فرش ماشینی درجه یک استفاده می شود که دوام و استحکام بسیار بیشتری نسبت به نخ پلی استر دارد. فرآیند هیت ست عملیاتی است که فقط روی اکریلیک انجام می شود تا نخ پایداری کافی پیدا کند و پرز کمتری داشته باشد. در این فرآیند نخ های اکریلیک ابتدا ریسیده شده و پس از ورود به ریل با بخار گرم می شوند. هیت ستینگ عیوب نخ فرش را برطرف می کند و فرش هایی با بالاترین کیفیت تولید می کند.
عملیات هیت ست باعث کاهش کرک در فرش ماشینی می شود و به همین دلیل است که فرش اکریلیک هیت ست هیچ گونه حساسیت و حساسیتی ایجاد نمی کند و برای سلامتی انسان و محیط زیست بی ضرر است.
فرش ماشینی هیت ست دارای نخ های مشخص و مجزا می باشد و شمارش تعداد نخ ها آسان است. این الیاف در هنگام بافت مقاومت بالایی دارند و در حین تولید پاره نمی شوند. هیت ست شدن نخ اکریلیک را تقویت می کند و کارایی بافت فرش را افزایش می دهد. عملیات ست حرارتی می تواند الیاف فرش ماشینی را حجیم تر کند و فرش را ضخیم تر نشان دهد. فرش ماشینی هیت ست در نظر مشتری جلوه بهتری دارد و از درخشندگی خاصی در رنگ برخوردار است.

با قالی کاشان لذت خریدی بهتر را تجربه کنید

خرید فرش با کیفیت، دارای قیمت مناسب و نیز به راحت ترین شکل ممکن ، آرزویی است که وجود خرید اینترنتی فرش از بستر های فروشگاهی آنلاین توانسته است بر آن جامه عمل بپوشاند. خرید اینترنتی فرش اگر چه دارای اصول خاصی است، اما شما به راحتی میتوانید از این اصول مطلع شده و یک خرید لذت بخش را تجربه کنید که حکم یک بازی تمام برد را برای شما خواهد داشت. اولین اصلی که باید به آن دقت کنید انتخاب یک فروشگاه معتبر مانند فروشگاه قالی کاشان است با داشتن سابقه ای درخشان در حوزه فروش اینترنتی و نیز نماد اعتماد الکترونیک ، شرایط خرید با آرامش خاطر را برایتان فراهم میکند. اصل بعدی نیز انتخاب طرح و مدل متناسب با بودجه و نیاز و موقعیت استفاده ازفرش است که در این خصوص نیز کارشناسان مجموعه قالی کاشان از لحظه خرید تا تحویل درب منزل در کنار شما خواهند بود.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button