لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

مزایا و معایب فرش گل برجسته!

مزایا و معایب فرش گل برجسته!

 فرش گل برجسته یکی از پرطرفدارترین های فرش ماشینی است و خریداران زیادی آن را به ابعاد مختلف و حتی به صورت تابلو فرش خریداری می کنند. شیوه بافتن این فرش‌ها به گونه‌ای است که در قسمت‌هایی که بافنده مایل بوده توجه بیشتری به آن بشود، ضخامت فرش بیشتر است و به همین دلیل بهتر دیده می‌شود؛ قرار گرفتن برجستگی‌ها و قسمت‌های مسطح فرش در کنار هم همان کاری را می‌کند که سایه و روشن در نقاشی آن را به عهده دارد. در ادامه همراه قالی کاشان بمانید تا شما را در انتخاب خود راهنمایی کنیم.

فرش گل برجسته چگونه بافته می‌شود؟

کارخانه های فرش ماشینی نیز برای تولید انبوه فرش گل برجسته از ماشین آلات خاصی استفاده نمی کنند. بلکه با استفاده از الیاف مختلف به این تفاوت سطوح دست می یابند و فرش ماشینی را با گل های برجسته به بازار عرضه می کنند.در واقع از دو نوع الیاف استفاده میکنند یکی عایق حرارتی است که برجسته میشود یکی از الیاف ها واکنش به حرارت نشون میدهد و زمینه فرش گل برجسته میشود.

در اصل وقتی فرش بافته شد به آهار تکمیل انتقال پیدا میکند بعد آن جا با حرارت های استاندراد به فرش، فرش را گل برجسته میکند. شاید تصور بر این باشد که فرشهای گل برجسته ماشین آلات مخصوص به خود را دارند اما باید بدانیم که چنین تصوری غلط است و تفاوت فرش‌های گل برجسته با نوع ساده آن در نخ خاب بکار گرفته شده در بافت است . در بافت فرش گل برجسته از دو نوع نخ خاب با نام های آکریلیک هیت ست و هایبالک هیت ست استفاده شده است و قرار گرفتن این دو نوع نخ به علت ویژگی های متفاوتی که دارند در مرحله پرداخت موجب بوجود آمدن پستی و بلندی در سطح فرش خواهد شد.

کاربرد فرش گل برجسته

اگر  به دنبال دادن جلوه ی زیبا به دکوراسیون پذیرایی خود هستید انتخاب فرش گل برجسته کاشان مناسب است. اما ترجیحا آن را در محل پذیرایی مهمان ها قرار دهید که کم تر روی آن رفت و آمد صورت بگیرد.
به طور کلی فرش ماشینی سه بعدی یا همان گل برجسته مناسب اتاق خواب و آشپزخانه نیست. چون هم تمیز کردن آن دردسر دارد و هم ماندگاری اش کاهش پیدا می کند.
همچنین این فرش به هیچ وجه برای اتاق کودک توصیه نمی شود. چون کودک برای راه رفتن و بازی نیاز به یک سطح صاف دارد.

مزایا و معایب فرش گل برجسته

  • زیبایی و ظرافت بی‌نظیر: مهم‌ترین مزیت فرش گل برجسته، زیبایی و ظرافت بی‌نهایت آن است. فرش‌های گل برجسته به حدی چشم‌نوازند که از آن‌ها به عنوان تابلو فرش استفاده می‌شود.
  • تنوع زیاد فرش ماشینی گل برجسته: استفاده از الیاف مختلف و باز بودن دست طراح در ایده پردازی برای این فرش‌ها باعث شده که تنوع فرش ماشینی گل برجسته بسیار زیاد باشد. غیر ممکن است که به دنبال رنگ، طرح و اندازه‌ای از این نوع فرش‌ها بروید و نتوانید محصول مورد نظرتان را با قیمت مناسب پیدا کنید.
  • وجود گزینه‌های بی‌کیفیت زیاد در بازار فرش ماشینی گل برجسته: به علت استقبال زیاد افراد از این نوع فرش، شرکت‌های مختلف به عرضه این محصول پرداخته‌اند و بعضی از آن‌ها برای پایین نگه داشتن قیمت، از الیاف نامرغوب استفاده می‌کنند. برای همین اگر در موقع خرید فرش دقت کافی را به خرج ندهید و یا تخصصی در شناختن فرش با کیفیت و بی‌کیفیت نداشته باشید، ممکن است فرشی بخرید که بعد از شست و شوی اول، برجستگی گل‌هایش از بین برود و زشت شود.
  • تمیز کردن سخت فرش ماشینی گل برجسته: اگر جنس الیاف فرش خوب نباشد، تمیز کردن قسمت‌های برجسته فرش بسیار سخت می‌شود و در آن گرد و خاک و آشغال باقی می‌ماند. پس یا باید مطمئن شوید فرشی که می‌خرید از الیاف باکیفیت ساخته شده و یا باید زمان زیادی را صرف تمیز کردن آن بکنید.
مزایا و معایب فرش گل برجسته!
مزایا و معایب فرش گل برجسته!

خرید آسان از قالی کاشان

 برای دانستنی‌های بیشتر در مورد یک فرش ماشینی خوب و اطلاع از جدید ترین فرش های ماشینی کاشان، پیشنهاد می‌کنیم که سری به سایت قالی کاشان بزنید و علاوه بر جستجو در طرح‌های جدید و متنوع، از راهنمایی‌های مؤثر این فروشگاه اینترنتی معتبر برای انتخاب و خرید استفاده کنید. سایت قالی کاشان با حذف واسطه ها توانسته است تا حد بسیار زیادی به مشتریان برای کاهش هزینه های خرید کمک کند. همچنین این فروشگاه اینترنتی، به دلیل جلب اطمینان خاطر شما مشتریان عزیز، جدیدترین فرش های ماشینی خود را با ضمانت 10 ساله و امکان مرجوعی عرضه می کند. این فروشگاه به لحاظ اعتبار نیز دارای نماد اعتماد الکترونیک و جواز کسب اینترنتی بوده و با یک بررسی ساده می توان فهمید که نهایت تلاش خود را برای رقم زدن بهترین تجربه خرید برای شما مشتریان گرامی به کار گرفته است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button