لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

انواع و معایب فرش شگی و پرز بلند!

معایب فرش شگی و پرز بلند!

فرش شگی و پرزبلند از جمله فرش های مدرن هستند که با الیاف نرم و بلند بافته می شوند و امروزه جایگاه ویژه‌ای در خانه‌ها دارند. اگرچه این فرش زیبا می‌تواند جلوه‌ای مدرن و خاص به دکوراسیون خانه ببخشد، اما نگهداری و حفظ نظافت آن کار ساده‌ای نیست.  فرش پرزبلند یا فرش شگی ، یکی از منحصر به فردترین محصولاتی است که می‌توانید در بازار فرش پیدا کنید. در این مقاله از قالی کاشان ، با انواع و مزایا و معایب استفاده از فرش شگی آشنا می‌شویم.

فرش شگی یا پرز بلند چیست؟

این واژه به معنی موی بلند است و علت انتخاب این نام، پرزهای بلند به کار رفته در این فرش است. جنس نخ کارشده در این فرش عموما پلی استر و پلی پروپیلن می‌باشد. به همین دلیل قیمت تمام شده آن ارزان‌تر از فرش‌هایی است که نخ اکریلیک در آن استفاده شده است. اصولا فرش فانتزی شگی بیشتر جنبه تزیینی دارد و برای زیبایی بصری دکوراسیون داخلی از آن استفاده می‌شود. به دلیل تنوع بسیار بالای رنگی این نوع فرش، به‌راحتی امکان ست کردن و ایجاد هماهنگی با سایر وسایل را برای شما فراهم می‌کند. 

فرش‌های شگی از لحاظ ابعاد و اندازه‌ ای که تولید شده‌اند بسیار متغیرند. بعضی از نمایندگی‌ها قابلیت پذیرش سفارش در هر سایز و ابعادی که مد‌نظر مشتری است را دارند و حتی می‌توانند این فرش‌ها را در اشکال هندسی مختلف نظیر مربع، مستطیل و یا دایره با هر رنگ و طرح تولید کنند.

بررسی معایب فرش شگی و پرز بلند

فرش شگی یک فرش فانتزی و مدرن بسیار زیبا و شکیل است و به همین دلیل علاقمندان بسیاری دارد. اما باید پیش از خرید این نوع فرش به معایب آن در کنار مزایای آگاه باشید تا با چشم باز تری به خرید این فرش اقدام نمایید. در ادامه به معایب فرش شگی از جمله جارو کردن سخت آن و تغییر شکل ظاهری آن می پردازیم.

  • تمیز کردن سخت فرش مدرن شگی

اگر می خواهید فرش شگی بخرید، باید بدانید که به دلیل پرزهای بلند و ضخیم تمیز کردن آن سخت است. در واقع زباله های ریز و درشت در فرش گیر می کنند و حتی با جاروبرقی هم به سختی از لابلای الیاف فرش بیرون می آیند. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می کنند از فرش شگی در اتاق کودک استفاده نکنید.

  • عمر کوتاه و ماندگاری فرش شگی

 در واقع برای بافت فرش های شگی از پلی استر یا پلی پروپیلن استفاده می شود که دوام کمتری نسبت به الیاف اکریلیک دارند. دلیل دوم این است که آنها با تعداد شانه کم بافته و تولید می شوند. همین شانه و تراکم پایین فرش باعث می شود که الیاف به اصطلاح روی هم بخوابند و زیبایی ظاهری اولیه را از دست بدهند. سومین مورد هم پرزهای بلند و فاصله دار است. در واقع این امر موجب آسیب به نخ خاب می گردد، چون خاب فرش بیشتر با عوامل محیطی در ارتباط است.

انواع فرش های شگی  بر اساس طرح

فرش های شگی در تنوع بالایی از نوع و طرح بافته و تولید می شوند. در ادامه به معرفی انواع طرح این نوع فرش می پردازیم.

1-تک رنگ و ساده (فلوکاتی)

این فرش به دلیل پرزهای بلندی که دارد، جلوه و زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد. فرش ساده و تک رنگ طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده است. معمولا این فرش از انواع فرش پرز بلند، در رنگ‌های سفید و کرم و در رنگ های مدرن و جدید زغالی ، آبی اطلسی و صورتی یافت می‌شوند.

۲- فرش چند رنگ با طراحی مدرن

 فرش شگی چند رنگ معمولا طرح های هندسی ساده ای دارند و دارای رنگ‌ آمیزی خاص هستند. رنگ‌آمیزی و طراحی مدرن، ممکن است هماهنگی و هارمونی خاص با هم ایجاد کنند و یا کاملا متضاد باشند که همین تضاد رنگ زیبایی ویژه ای خلق می‌کند.

۳- فرش سه بعدی

کسانی که به طرح‌های فانتزی علاقمند هستند بیشتر به سراغ چنین طرح‌هایی می‌روند. فرش شگی سه بعدی یکی از زیباترین فرش‌های سه بعدی است. یکی از نتایج استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در صنعت قالیبافی ، معرفی فرش‌های سه‌بعدی بود. در این دسته از فرش‌ها، ارتفاع تمام قسمت‌های فرش یکسان نیست و بسته به طرح، برخی از قسمت‌های آن، برجسته بافته شده است و به اصطلاح گل برجسته هستند.

لذت خرید را در کنار قالی کاشان تجربه کنید

در این مقاله از کاشان همراه شما بودیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. خرید اینترنتی فرش اگر چه دارای اصول خاص است، اما شما به راحتی میتوانید از این اصول مطلع شده و یک خرید لذت بخش را تجربه کنید که حکم یک بازی تمام برد را برای شما خواهد داشت. اولین اصلی که باید به آن دقت کنید انتخاب یک فروشگاه معتبر مانند فروشگاه فرش قالی کاشان است با داشتن سابقه ای درخشان در حوزه فروش فرش اینترنتی و نیز نماد اعتماد الکترونیک ، شرایط خرید با آرامش خاطر را برایتان فراهم میکند.

اصل بعدی نیز انتخاب طرح و مدل متناسب با بودجه و نیاز و موقعیت استفاده از فرش است که در این خصوص نیز کارشناسان فروش مجموعه قالی کاشان که می توانید از طریق شماره تلفن فرش با آن ها در ارتباط باشید ، از لحظه خرید تا تحویل در کنار شما خواهند بود.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button