لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

نکته کلیدی که قبل از خرید فرش باید بدانیم!

نکته کلیدی که قبل از خرید فرش باید بدانیم!

مهم‌ترین ویژگی های یک فرش خوب چیست ؟ برای خرید لازم است که به چه نکاتی دقت کنیم؟ یکی از نکاتی که پس از خرید فرش، سلامت آن را تعیین کرده و موجب می‌شود یک فرش سالیان زیادی برای شما کار کند و یا اینکه در عرض چند سال کوتاه مجبور باشید آن را تعویض کنید، توجه به نظافت فرش است. اما انتخاب فرش مناسب فقط منحصر به رنگ و طرح آن نیست و رازهایی درباره جنس فرش ها وجود دارد که بهتر است آنها را بدانید در ادامه نکات مهمی که در زمان خریدانواع فرش ماشینی مدرن باید بدانید را در قالی کاشان خواهیم گفت.

مشخصات یک فرش خوب ؛ شانه و تراکم فرش

یکی از نکات قابل توجه در فرش مشخص بودن شانه و تراکم برای شما خریداران عزیز است. لازم است بدانید که شانه دقیقا همان گره هایی است که در عرض فرش و در هر متر از عرض آن وجود دارد و در ادامه تراکم چیست؟ به تعداد گره هایی گفته می شود که در طول فرش و در هر متر از طول آن واقع شده است. هر چه تراکم یک فرش بیشتر باشد سفتی و استحکام آن نیز بیشتر می شود.

توجه کنید که بالاتر بودن شانه فرش سبب می شود که بافت فرش ریز تر باشد که شباهت بیشتری را به فرش دستباف خواهد داشت و معمولا به این نوع فرش ها فرش ماشینی دستبافگونه می گویند.

نکته کلیدی که قبل از خرید فرش باید بدانیم!

  • دوام فرش: یکی از مهم ترین نکات قبل از خرید فرش مدنظر خود توجه به دوام آن است. جالب است دوام بسیار اهمیت بیشتری دارد نسبت به برند فرش. آیا میدانید دوام فرش ارتباط نزدیک و مستقیمی به تراکم فرش و فیبری که فرش از آن ساخته شده است دارد؟
  • مقاومت فرش در برابر لکه ها: هنگام خرید فرش برای هر قسمت از خانه، مقاومت در برابر لکه، مسئله بسیار مهمی است؛ چرا که قطعا شما می‌خواهید فرشی را خریداری کنید که سال‌ها برایتان دوام داشته باشد و با کوچکترین لکه‌ها کهنه و فرسوده نشود.
  • ظاهر و سبک فرش و هماهنگی آن با دکوراسیون منزل: در انتخاب فرش خود بسیار دقت کنید که همراه با دکوراسیون خود جلوه ی بسیار خیره کننده ای داشته باشد. فرش خریداری شما اگر با محیط خود تظبیق داشته باشید زیبایی را برای شما دوچندان میکند.
  • نرمی و لطافت فرش: انتخاب حس نرمی و لطافت فرش، یکی از بهترین مورد برای انتخاب فرش است زیرا حس نرمی و لطافت دقیقا همان چیزی است که هنگام راه رفتن با پای برهنه یا دراز کشیدن روی زمین می توانید آن را احساس کنید و از آن لذت ببرید.
  • قیمت: یکی از اساسی ترین مورد ها که باید بسیار به آن دقت کرد در هنگام خرید فرش قیمت است. جالب است بدانید که در صنعت فرش قیمت فرش رابطه مستقیمی کیفیت فرش دارد و خب گاهی هم به این شکل نیست. د. بهتر است خرید فرش را از یک فروشگاهی که سال‌هاست فعالیت دارد، انجام دهید تا مطمئن شوید که چه چیزی را خریداری می‌کنید و هزینه منصفانه‌ای پرداخت می‌کنید. شرکت قالی کاشان به عنوان یکی از مجموعه هایی است که در زمینه فروش انواع فرش فعالیت دارد و می تواند به بهترین شکل ممکن شما را در مورد خرید فرش راهنمایی کند.
  •  دقت به اندازه و طرح فرشلازم است بدانید که در انتخاب فرش خود نیاز است به تمام سطح آن دقت کنید که رنگ کل فرش در تمامی سطوح به شکل یکنواخت باشد و کاملا پررنگ باشد و انتهای پرزها با رنگ سطح فرش تفاوتی نداشته باشد. به طور کلی، باید به این جزئیات ریز دقت کنید تا بتوانید فرشی مناسب برای خود انتخاب کنید و با بررسی دقیق این ویژگی ها از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.
نکته کلیدی که قبل از خرید فرش باید بدانیم!
نکته کلیدی که قبل از خرید فرش باید بدانیم!

جنس نخ فرش

بسیار عوامل زیادی هستند که روی کیفیت فرش شما اثر بگذارند اما جالب است بدانید که مهم ترین آن جنس نخ است که اصلی ترین عامل در کیفیت است. شاید برای شما سوال پیش بیاید که نخ یا نخ خواب چیست؟ نخ خواب همان نخی است که سطح فرش را کاملا میپوشاند و برای گره های رنگ به کار گرفته میشود. نخ خواب یکی از عامل مهم در تعیین استحکام و دوام هر فرشی است.نخ استفاده شده در فرش های ماشینی الیاف مصنوعی نام دارند. که معروف‌ترین آن ها نخ اکریلیک، نخ نایلون، نخ پلی استر (همان ابریشم مصنوعی)، نخ پلی پروپیلن و بی سی اف است.

کلام آخر

مردم برحسب سلیقه خود فرش انتخاب می کنند اما در خرید فرش به جز سلیقه ، مد روز نیز دخالت دارد .برای خرید فرش لازم است از کارشناسان راهنمایی بگیرید تا انتخاب بهتری داشته باشید, یکی از مهم ترین نکات این است که با توجه به هزینه هایی که پرداخت میکنید بهتر است بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید. ما در این مقاله سعی کردیم کنار شما باشیم و شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنیم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button