لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

چرا وقتی قیمت فروش فرش ماشینی براتون مهمه این مقاله رو نمیخونید؟

چرا وقتی قیمت فرش ماشینی براتون مهمه این مقاله رو نمیخونید؟

عوامل زیادی بر روی قیمت فروش فرش ماشینی اثرگذار است که موجب کاهش یا افزایش قیمت فرش ماشینی مورد نظر ما می‌شود اما اگر بتوانیم برحسب نیاز و سلیقه و همچنین انتظارخود از فرش خریداری شده، این عو امل را اولویت بندی کنیم به راحتی می‌توانیم خریدی مطابق با نیاز خود و کاملا مقرون به صرفه و مناسب با بودجه خود را تجربه کنیم. برای مثال اگر دو فاکتور موثر بر قیمت فرش ماشینی مثل طرح و یا رنگ آن را در نظر بگیریم و شما به عنوان خریدار، قصد خرید فرش داشته باشید قطعا اگر بخواهید هر دوی این عوامل را مد نظر بگیرید و فرشی را برگزینید که هم رنگبندی زیبایی داشته باشد و هم طرحی چشم نواز به ناچار هزینه بیشتری نیز بر شما تحمیل می‌شود اما با الویت بندی مناسب این عوامل و در نظر گرفتن یکی از آن ها به عنوان فاکتور اصلی می‌توانید با هزینه به مراتب کمترو ارزش خرید بالاتر نیاز خود را رفع کنید. اگر قصد خرید فرش دارید طبیعتا قیمت فرش ماشینی برای شما بسیار مهم خواهد بود و حتی ممکن است به خاطر اوضاع اقتصادی قید این خرید را زده و از تغییر دکوراسیون خود صرف نظر کنید. اما ما در این مقاله قصد داریم به معرفی و توضیح عوامل موثر بر قیمت فرش ماشینی بپردازیم و به شما کمک کنیم تا تجربه خریدی آسان اما مطمئن را کسب کنید و دیگر دغدغه قیمت نداشته باشید.

 

عوامل موثر بر قیمت فروش فرش ماشینی :

 

طرح فرش :

اولین فاکتوری که به هنگام مشاهده یک فرش نظر هر فردی را به خود جلب میکند طرح فرش است و می توان آن را به دلایلی جزو عوامل اثر گذار بر قیمت فرش ماشینی در نظر گرفت. اگر طرح فرش ، روتین بافت کارخانه نباشد ، ممکن است تنها با سفارش مشتری بافته شود. بنابراین از آن جایی که باید عملیات بیشتری بر روی آن انجام شود، نسبت به طرح های روتین کارخانه فرش ، قیمت فروش بیشتری داشته باشند. البته ذکر این نکته لازم است که انتخاب طرح یک فرش به عنوان یک عامل موثر بر قیمت فرش ماشینی در هنگام خرید کاملا بستگی به سلیقه خریدار و انتخاب های شخصی او و نیز نحوه چیدمان دکوراسیون او دارد.

برای آشنایی بیشتر با این مورد مقاله ما درباره تاثیر طرح فرش بر قیمت فرش ماشینی را مطالعه بفرمایید.

رنگ های موثر بر قیمت فروش فرش ماشینی :

اگر چه رنگ فرش قاعدتا نباید تاثیری بر روی افزایش یا کاهش هزینه خرید داشته باشد، برخی از رنگ ها به این دلیل که خاص هستند و فروش زیادی ندارند، برای شما سفارشی و به اصطلاح جفتی بافته می شوند. بنابراین ، این رنگ ها مثل فرش زمینه قرمز یا فرش آبی ممکن است برای شما گران تر از دیگر رنگ های پر فروش مثل فرش کرم یا فرش سرمه ای در بیایند. فرش طلایی و زرد هم از جمله همین رنگ فرش های سفارشی است. گفتنی است که رنگ فرش نیز جزو عوامل سلیقه ای محسوب می‌شود. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که طرح هایی با رنگبندی روشن نیاز به شستشوی بیشتری خواهد داشت یا اصطلاحا چرک‌تاب نیستند.

 

تراکم فرش:

از مهمترین عوامل موثر بر قیمت فرش ماشینی می‌توان، تراکم طولی و شانه یا تراکم عرضی را نام برد. به عبارت دیگر به هر میزان که تراکم و شانه فرشی بالاتر برود میزان الیاف و نخ مصرفی در آن نیز بیشتر خواهد بود و طرح ریز نقش تر و زیباتری نیز خواهد داشت و علاوه بر آن وزن هم بالاتر می‌رود در نتیجه قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. رایج ترین شانه ها و تراکم برای فرش های موجود در بازار شامل شانه ها ی 700، 1000، 1200، 1500 با تراکم 2550، 3000، 3600 و 4500 است.

دو مقاله شانه فرش و تراکم فرش می تواند به شما در یافتن اطلاعات بیشتر در این زمینه یاری برسانند.

 

اندازه فرش از عوامل موثر بر قیمت فروش فرش ماشینی :

اندازه فرش را هم می‌توان از عوامل موثر دیگر بر قیمت فروش فرش ماشینی در نظر گرفت و هرچقدر ابعاد یک فرش بزرگتر باشد قطعا قیمت آن نیز افزایش می یابد چون الیاف مصرفی آن در مقایسه با فرش کوچکتر بیشتر است. اندازه های رایج فرش از قدیم تا به امروز شامل ابعاد 6، 9 و 12 است که هم در خانه های قدیمی و سنتی و هم در خانه مدرن و امروزی موجود است البته ابعاد 4، 15، 24 نیز در بازار وجود دارد که باتوجه به نیاز ممکن است برای برخی مناسب باشد.

 

جنس و کیفیت نخ فرش :

طول عمر و دوام یک فرش و حتی عدم حساسیت و پرز دهی و سهولت شستشوی آن بیش از هرچیز با جنس الیاف به کار رفته در فرش مرتبط است و قاعدتا به هر میزان کیفیت نخ فرش بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش می یابد. مثلا فرشی که نخ مصرفی آن درصد پنبه بیشتری دارد بالطبع گران تر از فرشی با نخ درصد پنبه پایین تر است.

مقاله ما درباره آشنایی با انواع جنس فرش ماشینی در این زمینه می تواند اطلاعات بیشتری به شما بدهد.

 

برند یا شرکت تولید کننده موثر بر قیمت فروش فرش ماشینی :

عامل اثر گذار بعدی، برند و معروفیت یک تولید کننده است. فرشی که پشتوانه برندی معروفتری دارد تفاوت قیمتی بالاتری نیز نسبت به برندی کم نام و نشان خواهد داشت و این موضوع کاملا بستگی به انتخاب خریدار دارد که ترجیح بدهد از کدام برند، فرش خود را تهیه کند برندی معروف و معتبر اما گران تر و یا برندی کم نام و نشان تر اما ارزان تر.

 

میزان عرضه و تقاضا:

این عامل نیز در حوزه فرش مانند تمامی حوزه های تجاری دیگر بر قیمت اثر گذار است و هر میزان تقاضای فرشی بیشتر و عرضه آن کمتر باشد آن فرش ماشینی گران تر و هرچقدر تقاضا بیشتر و عرضه پایین تر بالعکس. نمونه ای از این تاثیر را در بخش طرح فرش و رنگ فرش در همین مقاله بیان کردیم. فرش های غیر روتین بافت کارخانه ها معمولا به صورت سفارشی و خاص مشتری بافته می شوند و بنابراین هزینه بیشتری در تولید به تولیدکننده تحمیل می کنند. 

 

به چه نکاتی در هنگام خرید فرش باید توجه کنیم؟

  • رنگ محصول باید در تمام سطوح یکنواخت باشد.
  • طرح و اندازه ی محصول را باید نسبت به محلی که میخواهیم فرش را بیاندازیم در نظر بگیریم.
  • سعی کنید فرشی را انتخاب کنید که با دکوراسیون منزلتان جور دربیاید تا حس خوبی به شما بدهد.
  • اطمینان پیدا کنید که رنگ های طبیعی در محصول مورد نظر وجود دارد.
  • باید بررسی کنید که رنگ های محصول ثابت باشند.
  • محصول را از لحاظ پوسیدگی و رفو شدگی بررسی کنید‌.
  • پشت جنس مورد نظر را مطالعه کنید و از نوع بافت، تراکم و کوبیدگی پودها اطلاعاتی بیابید.
  • پرز فرش باید بادوام، یکنواخت و انعطاف پذیر باشد.
  • از فروشگاه های معتبر فرش جذاب مورد نظرتان را خریداری کنید.
چرا وقتی قیمت فرش ماشینی براتون مهمه این مقاله رو نمیخونید؟
چرا وقتی قیمت فروش فرش ماشینی براتون مهمه این مقاله رو نمیخونید؟

چگونه از یک فرش مراقبت کنیم؟

فرش هم مانند هرشی نیاز به مراقبت دارد تا با گذشت زمان آسیبی نبیند و ظاهر خود را به خوبی حفظ کند:

1- فرش را در زیر درها به گونه‌ای پهن کنید که در تماس مداوم با آن نباشد.

2- اجازه ندهید نور مستقیم خورشید روی فرش بتابد.

۲- فرش را در نزدیکی منابع حرارتی و آتش‌زا قرار ندهید.

۳- برای جابه جا کردن فرش آن را رول کنید و هرگز اقدام به تا کردن فرش ننمایید چون سبب شکسته شدن آن می‌شود.

۴- فرش را در مکان‌های مرطوب قرار ندهید زیرا رطوبت باعث پوسیدگی فرش می‌شود.

۵- وسایل سنگین نظیر مبلمان و کمد را روی فرش قرار ندهید زیرا سبب فشردگی الیاف در یک نقطه می‌شود و در صورت اجبار به این کار، هر چند وقت یکبار نیز جای وسایلی که روی فرش گذاشته‌اید را تغییر دهید.

۶- هر چند وقت یک‌بار فرش را سر و ته کنید تا در معرض سایش قرار نگیرد.

۷- هفته‌ای یکبار فرش را با جاروبرقی تمیز کنید.

سخن پایانی

با شناسایی عوامل موثر بر قیمت فروش فرش های ماشینی به آسانی میتوانید یک خرید مطابق با نیاز و سلیقه خود داشته باشید و از متحمل شدن هزینه های اضافی خودداری کنید. مجموعه قالی کاشان با دارا بودن کارشناسانی همیشه در دسترس، پاسخگوی دغدغه های شما در این زمینه خواهند بود. این فروشگاه اینترنتی با داشتن طیف قیمتی گسترده انواع فرش ها و نیز فروش اقساطی، امکان خرید را برای هر توان مالی فراهم آورده است. اما مزایای این فروشگاه فقط درهمین موارد خلاصه نمی‌شود بلکه با مزایایی چون فروش به قیمت کارخانه، نماد اعتماد الکترونیک، ارسال رایگان، ضمانت کیفیت 10 ساله محصولات نیز توانسته اطمینان خاطر مشتریان را به هنگام خرید جلب کند.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button