لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

چند نکته مهم که پیش از خرید فرش 1500 شانه بدانید

چند نکته مهم که پیش از خرید فرش 1500 شانه بدانید

ریزبافتی و ایجاد تشابه فرش ماشینی به فرش دستباف، یکی از خواسته‌های تولیدکنندگان فرش ماشینی است که به دلیل استقبال بازار همواره به دنبال آن بوده‌اند. تراکم بالا و ظرافت در بافت این فرش‌ها سبب پدید آمدن طرح و نقش های خاص و چشم نوازی شده است. فرش 1500 شانه شباهت زیادی به فرش های دستباف ابریشم دارند.

ما دراینجا تلاش می‌کنیم تا خصوصیات و ویژگی های اصلی فرش 1500 شانه را بیشتر به صورت روشن‌تر و ساده‌تر توضیح دهیم. اما پیش از اینکه توضیحاتی در مورد فرش 1500 شانه ارائه کنیم لازم است ابتدا با دو‌ مفهوم اصلی و بنیادی در فرش ماشینی یعنی شانه فرش و تراکم فرش آشنا شویم. بنابراین ابتدا به صورت کوتاه و مختصر به بیان این دو اصطلاح پرداخته و سپس تعریف و ویژگی‌های فرش 1500 شانه را برای شما بیان می‌کنیم.

شانه و تراکم در فرش

منظور از شانه فرش، تعداد گره های فرش در یک مترعرضی است و منظوراز تراکم فرش، تراکم پودی آن می‌باشد. در فرش 1500 شانه در یک متر عرضی فرش، 1500 گره و تراکم پودی آن 4500 است. بنابراین فرش 1500 شانه از نظر شانه و تراکم بافت در حال حاضر در بین تمام فرش‌های ماشینی بی رقیب است.

به طور کلی هرچه شانه فرش بالاتر باشد بدین معنی خواهد بود که آن فرش ریزبافت‌تر است. و بدیهی است که هرچه شانه فرش بالاتر باشد یعنی هرچه فرش ریزبافت‌تر باشد، رخ و ظاهر فرش نیز به دلیل وضوح بیشتر و طرح و نقش‌های فرش بیشتر خواهد بود.

تراکم فرش مربوط به فشردگی گره‌ها در طول فرش است. فرشی که تراکم بالایی داشته باشد فشرده‌تر و زیباتر خواهد بود. بنابراین فرش 1500 شانه نسبت به فرش های 1200 شانه و 1000 و 700 شانه از نظر نقشه و بافت بسیار فرش ظریف تر و فشرده تراست. در این نوع فرش به خاطر شانه و تراکم بسیار بالا، ارتفاع خاب فرش بسیار کم است.

نخ و موارد اولیه مورد استفاده در فرش 1500شانه

همانطور که اشاره شد این فرش دارای شانه و تراکم بالایی نسبت به سایر فرش هاست و این امر سبب می‌شود که برای بافت این فرش مرغوب‌ترین و ظریف ترین نخ‌ها بکاربرده شود. برای بافت این فرش‌ها از نخ سایز 36 تا 40 استفاده می‌شود که بسیار نازک است.

مرغوب ترین نوع نخی که برای بافت فرش‌های ماشینی بکار می رود نخ اکریلیک هیت ست شده است. برای بافت این نوع فرش نیز از همین نخ استفاده می شود. از آن جا که پرزدهی فرش مربوط به نخ آن است. نخ اکریلیک هیت ست شده کمترین میزان پرزدهی را دارد. بنابراین پرزدهی دراین فرش به کمترین میزان خود رسیده است.

ارتفاع نخ خاب فرش 1500 شانه بسیار کوتاه است و متغیر از 1 تا 6 میلی‌متر می‌باشد. برای اینکه ظرافت و زیبایی نقش این فرش بیشتر نمایان شود. بعد از بافت در بخش تکمیل فرش توسط دستگاه‌های تکمیل ممکن است بازهم کوتاه شود.

طرح و رنگ و ابعاد فرش 1500 شانه

طرح فرش 1500 شانه معمولا اختصاصی و محدود است زیرا بسیاری از این نقشه ها را نمی توان با نخ های ضخیم‌تر بافت. اما به طور کلی بسیاری از نقوش اصیل و مدرن در رنگ های متنوع و زیبا در فرش 1500شانه بافت میشوند. این فرش به صورت 8 رنگ واقعی تولید می شود.

این فرش نیز همچون دیگر انواع فرش ماشینی در سایزهای استاندارد از کناره 1 در 2 متری تا فرش 12 متری بافت می‌شود. همچنین تولید بافت این فرش در ابعاد درخواستی نیز امکان پذیر است.  فقط برای بافت ابعاد درخواستی باید با کارخانه تولید کننده هماهنگ شود که طبیعتا در این صورت بافت سفارشی محسوب شده و مقداری گران تر از ابعاد استاندارد این فرش می باشد.

دستگاه های بافنده فرش 1500 شانه : برای بافت فرش 1500 شانه از دستگاه های پیشرفته و روز دنیا استفاده می‌شود. در این دستگاه ها بالاترین تکنولوژی بافت فرش ماشینی اعمال شده که قیمت بالاتری نسبت به سایر دستگاه های بافنده دارد. یکی از دلایل گران بودن فرش 1500 شانه نسبت به فرش های 700، 1000، 1200 شانه گران بودن دستگاه بافنده آن است. بنابراین می توان گفت گرانترین فرش ماشینی همین فرش 1500شانه است. دستگاه بافنده فرش 1500 شانه HCIX3 نام دارد که کشور سازنده آن بلژیک می‌باشد.

فرش 1500 در دکوراسیون داخلی

فرش‌های 1500 شانه به دلیل ریزبافتی و ظرافت و لطافت شباهت زیادی با فرش‌های دستباف قم و تبریز دارند. به همین دلیل در بسیاری از موارد، متخصصین و طراحان دکوراسیون داخلی در طراحی دکوراسیون‌های لاکچری از این نوع فرش‌ها بسیار استفاده می‌کنند. انتخاب فرش با طرح و مدل‌های اصیل مثل طرح افشان و طرح کاشان و خشتی بهترین گزینه برای این دکوراسیون ها می باشند. استفاده از نقوش مدرن فرش 1500 شانه با رنگ های لایت و روشن برای دکوراسیون های مدرن و فانتزی نیز بسیار مناسب است. فقط نکته قابل توجه این است که بهتر است از این فرش برای پذیرایی و مکان‌هایی که پاخور زیاد ندارند استفاده شود.

با این توضیحات انتخاب این فرش برای نشیمن و اتاق خواب و اتاق هایی که کودکان در رفت و آمد دارند مناسب نیست.

چند نکته مهم که پیش از خرید فرش 1500 شانه بدانید
چند نکته مهم که پیش از خرید فرش 1500 شانه بدانید

مزایای و معایب فرش1500 شانه

این فرش به این علت که فرش ریز‌بافتی است بسیار شکیل و چشم نواز است و بسیار شبیه به فرش های ابریشم دستباف می‌باشد. بنابراین به عنوان فرش لوکس برای منازل مجلل و کاخ ها  انتخاب مناسبی است. نقش وطرح در این نوع فرش به علت شانه و تراکم بالایی که دارد دارای وضوح و کیفیت بالایی است. چون فرش‌های 1500 شانه به دلیل تراکم بالای گره‌ها و ریزبافتی زیاد، ظریف است و از ضخامت کمتری نیز نسبت به دیگر فرش‌ها برخوردارند، شستشو و حمل و نقل آنها نیز بسیار آسانتر خواهد بود. اما قطعا به شما پیشنهاد می‌کنیم که به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به فرش از یک قالیشویی معتبر کمک بگیرید.

یکی از مزایای دیگر این فرش این است که به دلیل شانه و تراکم بسیار بالا و فشردگی بسیار زیاد گره ها، گرد و غبار و کثیفی ها بسیار بسیار کم به لای فرش‌ها نفوذ می‌کند و همین امر می‌تواند یک مزیت و ویژگی خوب برای کسانی باشد که مسائل بهداشتی خیلی برایشان اولویت دارد.                                                      

اینگونه از فرش ها به علت ضخامت بسیار کم (ارتفاع کم نخ خاب فرش) که ویژگی همیشگی و جدایی‌ناپذیر فرش‌های ریزبافت است، ممکن است روی بعضی کفپوش‌ها سر بخورد. به منظوری جلوگیری از سر خوردن فرش می‌توانید از ترمز فرش نیز استفاده کنید. بخاطر ظرافت و نازکی از قراردادن وسایل سنگین مثل مبل و میز ناهارخوری روی آن خودداری کنید. همین ویژگی کم بودن ارتفاع نخ خاب این فرش نسبت به فرش 700 شانه و 1000 شانه، باعث شده است که فرش 1500 در مقایسه با فرش 700 و 1500 شانه برای مکان های پررفت‌و آمد مناسب نباشد. مکان هایی مثل نشیمن منزل که بیشتر برای استراحت و نشستن مورد استفاده می‌شوند از جمله این مکان ها به شمار می‌روند.

نکات مهم جهت مراقبت از فرش 1500 شانه

1- برای جلوگیری از ساییده شدن فرش ماشینی 1500 شانه حداقل هر 6 ماه یکبار آن را سر و ته کنید.
2- برای جلوگیری از کثیف شدن فرش تقریباً هر هفته روی آن را جارو کنید.
3- فرش ماشینی 1500 شانه را دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید.
4- سعی کنید برای سالم ماندن فرش 1500 شانه، آن را تا نکنید. زیرا این فرش نازک و ظریف است.
5- شستن فرش در فصل بهار یا تابستان. بهتر است شستن فرش را به مراکز قالی شویی بسپارید.

قیمت فرش 1500 شانه

از آن جا که قیمت فرش با تعداد شانه و تراکم آن رابطه مستقیم دارد و هرچه تعداد شانه و تراکم زیاد شود، قیمت فرش نیز افزایش خواهد یافت.

قیمت فرش1500 شانه به خاطر شانه و تراکم بالا و جنس نخ مورد استفاده و بافته شدن توسط دستگاه‌های پیشرفته نسبت به فرش‌های دیگر بالاتر است. بنابراین اگر می‌خواهید یک فرش گران قیمت و باکیفیت و لوکس خریداری کنید بهترین گزینه فرش 1500 شانه خواهد بود.

تفاوت تراکم و شانه فرش

اساسی ترین تفاوت شانه و تراکم این است که شانه فرش مربوط به نقشه و بافت ریز فرش است. اما تراکم مربوط به فشردگی فرش می باشد. هر اندازه که شانه فرش بالا باشد فرش ریز بافت تر و زیبا تر است. در صورتی که هر چه تراکم فرش بالا باشد فرش سفت و محکم تر می شود.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button